HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Rörbrunn till Tham 15
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

custom
Starting Member

11 Posts

Posted - 2013/06/23 :  02:48:48  Show Profile Send custom a Private Message  Reply
Hej! Har nu fått tummen ur och ska bygga mig 2 st Tham 15 och har en fråga angående fästen! Eftersom jag har tänkt mig att använda dom som PA-högtalare så har jag tänkt mig att montera 2 st rörbrunnar på dom! En på långsidan och en på toppen av lådan. Nu är frågan, kommer dom att påverka ljudet något? Rörbrunnarna är cirka 10 cm långa och 38 mm i diameter! Har svårt att tänka mig att det har någon påverkan men jag frågar er som har mycket mer erfarenhet av TH! Tacksam för svar!
Mvh Custom

Edited by - custom on 2013/06/23 02:50:22

SlaitH
Member

134 Posts

Posted - 2013/06/23 :  14:29:57  Show Profile Send SlaitH a Private Message  Reply
Det lär inte påverka något speciellt.
Kommer inte ihåg vad tråden heter, men det har gjorts.
Undrar om det inte var Martinssons Tham15 tråd, mot slutet skulle jag tro.

Kolla bara så du inte delar någon vägg bara.
Då blir det tråkigt.

Vilken Tham15 modell ska du bygga?
Jag byggde MKII och den har funkat kanon för mig, men den är pilligare att bygga med alla snedsträvor i hörnen.

Jag antar att du har kolla på Speakerplans.com, där är det flera som har byggt Thammare och alla är kanonnöjda med storlek prestanda.

Dom har varit kanon för mig iallafall.

Patrik

//Patrik

-= Det gäller att smäda medans hjärnan är varm =-
Go to Top of Page

custom
Starting Member

11 Posts

Posted - 2013/06/30 :  12:09:14  Show Profile Send custom a Private Message  Reply
Tack Patrik! Jag tror som sagt var inte heller att det påverkar ljudet. Jag ska bygga den första modellen av Tham 15. Den är lättbyggd och beprövad så det får bli den! Nu fuskar jag lite och lämnar bort bygget till ett snickeri, så jag är ingen äkta DIY! Jag har varken plats eller tid att fixa det, och jag är otålig på resultatet!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000