HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Är detta fejk, kopior el bara billigt? DBX 260
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/06/01 :  23:33:13  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
http://www.aliexpress.com/wholesale/wholesale-dbx-260.html?SearchText=dbx%2B260&CatId=0&initiative_id=SB_20130601125615&SortType=price_asc&filterCat=527&groupsort=1

Verkar vara lite för bra för att vara sant? Någon som handlat? Onekligen jäkligt lockande!

/Kalle

en väldans massa grejer...

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/06/02 :  09:45:54  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Det ser du väl på adressen =)

Skulle det möjligen vara från samma fabrik som gör dom riktiga så räknas det väl ändå som piratkopia?

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/06/02 :  19:51:38  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Jag har ingen aning faktiskt så det är därför jag frågar.
/Kalle

Go to Top of Page

Joda

1407 Posts

Posted - 2013/06/02 :  20:28:00  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Bilderna på denna är tom manipulerad för att ändra på store#
http://www.aliexpress.com/item/DBX-DriveRack-260-LED-digita-Loudspeaker-Management-System-Professional-Audio-Processor-signal-processor/725637034.html

Texten under driverack 260 är också olik original.
Står "management system" i stället för "control system"

Har tittat på denna ett tag som delningsfilter.
http://www.thomann.de/se/xilica_xp4080.htm

Is that him?
That's the buffet table.

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/06/02 :  21:28:18  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Ahh. ser det nu när jag jämnför med DBX hemsida. Doch ä'r det management som står även på bilderna på Thorman: http://www.thomann.de/se/dbx_driverack_260.htm

Vad är det som är maipulerat? store#? Jag hänger inte med i svängarna riktigt.

Det du länkade till såg onekligen najs ut men det är ju en skaplig peng med som känns mindre lockande då jag köpt jäkligt mycket grejer nu ett tag.

Åsikter om Minidsp?

Kanske får bli ett Behringer ultradrive för min del. Är lite tveksam då jag kommer köra analogt bara då jag hört att det kan brusa lite där.

MVH
Kalle

Go to Top of Page

Joda

1407 Posts

Posted - 2013/06/02 :  22:41:11  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Undrar om dom nyligen ändrat på designen då.

Man ser att text är borttagen på bilden där Store No : 613698 står.
Så den är nog tagen från någon annans annons.

DCX2496 brusar bara om man har fel gainstruktur. Då den kan ge +22dBu (9,75V RMS) är det inte konstigt om den brusar med slutsteg som har hög gain och ingen volymkontroll.
30-40dB gain är inte ovanligt och det skulle ge 11-111kW in i 8ohm vid full utstyrning.
För att inte ha sönder högtalarna får vi sänka involumen 30dB och iom det öka bruset 30dB och få en SNR på 79dB i stället för 109dB.
Har säkert räknat fel någonstans men du förstår poängen. Så slutsteg med ställbar gain är bra och i princip en förutsättning för brusfri miljö, även med andra filter.
Har läst fristående mätningar och den håller spec.

Minidsp har jag tittat på men avsaknaden av limiter har varit ett stort minus för mig.
Och frakt, tull och moms förstås. Inte direkt smidigt att köpa.

Is that him?
That's the buffet table.

Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2013/06/02 :  23:04:36  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Tjabba!

Jag är nog lite korkad för jag ser det inte även att du säger det:D Men alla de säljer på aliexpress är garanterat fejk och inget att ha? Verka väl lite för bra för att vara sant. Jag hade kikat lite på denna pga bra feedback samt att de hade mic att sälja med. http://www.aliexpress.com/item/DBX-DriveRack-260-driverack-260-audio-processor-high-quality-low-price/623714728.html#thf

Är även feedback mm manipulerat? Isf låter det ju som en riktig skurksida:0

Har ställbar gain på mina steg. (labgruppen)

MVH
Kalle

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000