Resultatet av gårdagens prov. Faneren o mdf biten blev limmade i torsdagskväll. Jag värmde ihop dem igår morse. Sedan fick de sitta i spänn fram till fyratiden. Fram med kniven
Med en slät yta samt att den fick tid att torka så blev det så här.
Det blev rätt stor skillnad jämfört med osb-skivan. Nu är det mdf-skivan som ger med sig inte limmet. Så metoden funkar som det är tänkt Har även läst på lite mer om hur man ska gå tillväga. Det blir tydligen bättre om man stryker på två lager lim på faneret. Detta för faneren suger in det mesta av limmet från första omgången..
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Väldigt intressant och idéspäckat bygge! Har själv haft tankar på en mycket liknande kabinett i ett par år så det är kul att läsa om nå'n som "går före" och bygger. mtm med Morel och Mundorf blir det troligtvis för min del.
Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Epoxy? vaffö då-då?....kisar å tittar på "bilden före" samt kliar mig i huvudet..
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Jarrahfaneren är har lite småsprickor i sig så man får mycket limgenomslag. Om man limmar med trälim o får genomslag så blir det inget bra då de syns väldigt väl när man lackar högtalaren.
Nu limmade jag med epoxi. Sedan så mättar jag faneren utifrån så får jag en bra yta att slipa ner. Sedan är det bara att toppa upp med några lager lack
Fördelen är också att faneren inte fransar sig så mycket när jag ska fräsa i den.
Nu tar jag semester o åker till syd Frankrike i några dagar. Sedan blir det Tyskland på leverantörsbesök med jobbet. Fortsättning följer tidigast på tisdagskväll om jag orkar göra något, annars blir det till nästa helg.