50 ohm till Ryssen. Som du säger är en del av glödmatningen utnyttjad till trissans source. Men 100ohmaren får inte kontakt med jord.
Kanske skulle utnyttja banan till gallerförspänningen till source 100 ohm och sedan till jord? Får pilla bort C7, C107 och ersätta med 100ohm. Får lämna byglingen till B+ öppen.
Men drosseln L201 på 100uH för oväsen. De båda halvorna är lösa och vibrerar. Skall försöka hitta en ersättare. Alternativet är en helt ny nätdel. Med allt det medför i ett RIAA-steg.
Letade reda på några små drosslar. De har ganska klena ledare. Över derosseln är det 5V. Vilket är betydligt lägre än de 30V som ligger över kretsen. Det betyder strömmen är högre genom drosseln. Ledarna i drosseln kanske brinner av? Kärnan blir mättad?
Du måste nog utesluta matningen på ett bättre sätt än att ersätta ett elände med ett annat elände.Prova med ett labaggregat eller motsvarande linjärt eller rentav batterier och haka på en ca 1000uF på +30V.Enligt schemat ovan(som jag för övrigt skulle kunna skriva mycket om)finns ingen sådan konding.
OBS.Detta test är absolut ingen garanti för framgång,men det måste nog provas för att helt utesluta nätdelen.
Rolf Zetterberg. Det är en bra ide. Tänkte testa fyra 9V batterier. Ger visserligen 36V till skillnad mot de 30V som matningen ligger på nu. Skriv gärna några kommentarer om kretslösningen ovan. Kan vara bildande.
Innan jag avlägsnar o löder in nya prylar tänkte jag testa de enkla lösningarna först. En test kan vara att dra ut alla kontakter utom en utgång och matningen för att kolla jordloopar.
Har inte kollat korrektionen. Men det är intressant när jag fått den tyst. Undrar om jag har någon 68n styrolkonding i lådan? Fjärde tidskorrektionen är intressant med.
Har ett gäng 9V batterier som test på bänken. Måste koppla ur nuvarande nätdel först. Får börja med att pilla ur IC-kresten. Löda bort någon av R201, R202, R203 och sedan koppla in sig efter C201.
Lödde samman fyrs stycken batterihållare och pillade i oanvända 9V batterier från en oöppnad kartong. Fick inte alls ut den spänning jag förväntade. En del batterier mätte bara 3-4 V!!!! Att batterier blir lite sämre med tiden trodde jag nog. Men inte att de skulle vara helt kass efter något år på hyllan. Får köpa nya i morgon.