HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Börja med en Hård Rock samling
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2013/03/08 :  14:44:33  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Har inte mycket att säga om Ophetics lista, då den stämmer rätt bra med vad jag anser skall finnas i samlingen. jag skulle dock vilja lägga till några skivor till den listan.

Metallica - Kill em all, Ride the lightning, Master of puppets & Justice for all

Aerosmith - Toys in the Attic

och av senare snitt så bör följande spanas in:

At the gates - Slaughter of the soul

Sabaton - Primo Victoria & Carolus rex

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

MatsE
Member

626 Posts

Posted - 2013/03/18 :  22:03:16  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply
En grupp som kanske skall vara med är Sir Lord Baltimore och Lp´n Kingdome Come. Det är plattan vars recention i tidningen Creem för första gången nämnde orden Heavy Metal. Bara en sån sak. Inte så pjåkig musik heller.

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2013/03/21 :  22:01:18  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Jag bestälde vi Amazon en seconnda hand AC / DC Back In Black vad jag trodde vare en 2003 remastering är nog den första CD utgåvan dock Made in USA. Vilken utgåva låter bäst ?

Min har vit text på svart bakgrund oug på Atlantic,

Edited by - poppen on 2013/03/21 23:14:30
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2013/03/22 :  16:05:02  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply

Den här gruppen är väl ändå bäst?
De gjorde i alla fall den bästa dokumentären.
Efter den dokumentärfilmen drar alla hårdrocksgrupper upp volymen till elva för att inte behöva skämmas.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2013/03/22 :  21:43:38  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Jaha
http://www.youtube.com/watch?v=ll7rWiY5obI

Helt underbart roligt

fast han påminner om Steve Howe som inte alls hade någon Bluesbakgrund utan lyssnade på Wes Mongomery.

Edited by - poppen on 2013/03/22 21:54:16
Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2013/03/24 :  15:37:33  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message  Reply
quote:
Jag bestälde vi Amazon en seconnda hand AC / DC Back In Black vad jag trodde vare en 2003 remastering är nog den första CD utgåvan dock Made in USA. Vilken utgåva låter bäst ?

Du kan kolla här på olika utgåvor:
http://www.acdc-discography.com/bib.html
Klicka på länkarna till höger i tabellen så får du fram bilder.
De som har (DR) betyder remaster.

Det är många som tycker första CD utgåvan är ljudmässigt bäst. I så fall gjorde du ett bra köp.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/03/24 :  16:31:07  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag har remaster-versionen av Back In Black på CD, den har ovanligt bra ljud (men jag har bara spotify att jämföra med)

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000