Har inte mycket att säga om Ophetics lista, då den stämmer rätt bra med vad jag anser skall finnas i samlingen. jag skulle dock vilja lägga till några skivor till den listan.
Metallica - Kill em all, Ride the lightning, Master of puppets & Justice for all
Aerosmith - Toys in the Attic
och av senare snitt så bör följande spanas in:
At the gates - Slaughter of the soul
Sabaton - Primo Victoria & Carolus rex
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
En grupp som kanske skall vara med är Sir Lord Baltimore och Lp´n Kingdome Come. Det är plattan vars recention i tidningen Creem för första gången nämnde orden Heavy Metal. Bara en sån sak. Inte så pjåkig musik heller.
"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Jag bestälde vi Amazon en seconnda hand AC / DC Back In Black vad jag trodde vare en 2003 remastering är nog den första CD utgåvan dock Made in USA. Vilken utgåva låter bäst ?
Min har vit text på svart bakgrund oug på Atlantic,
Den här gruppen är väl ändå bäst? De gjorde i alla fall den bästa dokumentären. Efter den dokumentärfilmen drar alla hårdrocksgrupper upp volymen till elva för att inte behöva skämmas.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
quote:Jag bestälde vi Amazon en seconnda hand AC / DC Back In Black vad jag trodde vare en 2003 remastering är nog den första CD utgåvan dock Made in USA. Vilken utgåva låter bäst ?
Du kan kolla här på olika utgåvor: http://www.acdc-discography.com/bib.html Klicka på länkarna till höger i tabellen så får du fram bilder. De som har (DR) betyder remaster.
Det är många som tycker första CD utgåvan är ljudmässigt bäst. I så fall gjorde du ett bra köp.