Author |
Topic |
|
Pac
200.000-klubben
22005 Posts |
Posted - 2013/01/27 : 13:25:04
|
Ibland har man tur.
Jag sladdade in på youtube och hamnade på ett klipp som började ganska ok, och sedan sjöng Kurt Nilsen. Vilken röst den mannen har..!!!
Nu sitter jag och plöjer genom youtube-listan med hans toptracks.
Jag har aldrig hört/sett honom tidigare, jag kanske bor under en sten, men det är skönt att det finns kanaler så att sådana här artister dyker upp.
Nätet är fantastiskt.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
Improved Audio
Member
316 Posts |
Posted - 2013/01/27 : 13:41:56
|
Han vann Europafinalen av IDOL för ett antal år sedan. Av den Norska juryn fick han ros för sin röst men de menade att han inte hade utseendet för sig för att lyckas. Han vann den Norska finalen stort och kammade alltså även hem Europafinalen. |
IMPROVED XPO Oberoende arrangör av hifi och musikevents http://www.sweetspotevents.se
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22005 Posts |
Posted - 2013/01/27 : 15:01:16
|
Ja där ser man, vad var det jag sade om att bo under en sten...
Han har ju gjort "Beautiful day", den har tom sipprat ner under stenen tidigare...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
RuneStone
Member
1961 Posts |
Posted - 2013/01/27 : 16:26:05
|
på Rise To The Occasion gör han en duett med Willie Nelson som är mycket trevlig. dock är mixningen på skivan under all kritik |
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.." |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
|
Topic |
|