Ännu en dag med uppehåll så jag passade på att runda av kanterna med fräsen. Mindre yta att hasa runt på slipskivan Runt fronten är originalet bara aningens rundat. Rundade av där lite mindre än på sidorna. Finslipning och inoljning får bli en annan dag.
Ännu en vacker höstdag. Som gjord för att fräsa baffelhål. Tänkte visa min fräsrigg. Den ger mm-precision. Första bilden visar skruven som fräsen svänger runt.
Sen inställningsskruven och skruven som fräsplattan svänger runt.
Undersidan.
Fräste tre bashål som gardering. Alltid nåt som skiter sig
Mycket riktigt sket det sig när jag skulle fräsa för utskärning av "pluggen". Radien skulle minskas med tio mm, inte diametern. Såg det försent Bra att ha backup då Diskanthålen krävde sex provkör innan hålet blev bra. Alltid svårare med små hål då felet syns så tydligt då. Om nån undrar varför jag inte körde helt igenom så beror det dels på att stålet inte nådde helt igenom och att det kan gå riktigt galet om man frigör "pluggen" helt
Fick sågat loss bafflarna och tog ur pluggarna när bafflarna var inpassade i fronten. Ska kolla om det behöver fasas insidan bashålet för bättre elementventilation. Kan väl aldrig skada att göra det ändå. Får bli morgondagens lilla projekt om vädergudarna tillåter.
Det blev uppehåll så bafflarna blev färdigfrästa och skruvhålsborrade. Hade jag inte fräst elementhålet hade man väl hamnat i skamvrån, var den nu finns på forumet Några laget grundspray hade redan lagts på.
Lådorna finslipats och oljats första varvet med Timberex. Första stryket avslöjar alltid lite ytfel som får slipas bort och sen olja om igen. Väldig fördel med olja på det viset. En målad yta hade ju fått göras om i grunden
Bara glöden glimtar i höstmörkret. Nä, skoja bara. Är på jobbresa till fjollträsktrakten och ska hem idag så snart ska bygget fortsätta. Chassit ska putsas och bakstycket sprayas svart i nästa skede.
Baksidan svartsprayad. Skulle haft matt men den burken hade torkat ihop. De har inte använts sedan grabbarna höll på med WOW-figurerna för läääänge sedan.
Mycket enklare med vingmutter. Vifta omkring med fast nyckel på en M4-mutter bland kablarna kan vara frusterande
En överexponerad bild på baksidan med terminalen monterad. Diskanterna fick lödas loss.
Kommer inte ihåg varifrån jag köpte detta självhäftande skumgummiband men det är kanon att klippa packningar av. Behöver du så har jag metervis liggande.
Ojämnt lagd men det blir tätt
Tadaa
Lyssnade på dem men kunde inte märka nån skillnad. Ska göra en mätning när lusten faller på.
Jag har följt tråden från start, du är mycket händig, slut resultatet talar för sig själv, ser mycket bra ut !! Ska bli intressant att läsa vad du tycker soundet, förutsättningarna för full poäng även där finns absolut !