Author |
Topic |
|
Mathias på Öckerö
fd. Morfendite
795 Posts |
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2012/09/02 : 19:58:47
|
Kul! De ser trevliga ut också! Hur lät de då? Med vänlig hälsning, Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2012/09/02 : 20:54:20
|
Den där styrelseordföranden försökte sätta mig på plats när jag var på besök men än var snabbheten på min sida så att man slapp en punktering av styrelseordförandens "hemliga" vapen , annars rätt så snäll.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2012/09/02 : 21:12:34
|
Ser intressanta ut!
Bubbel Vi sakna dig idag ju. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Mathias på Öckerö
fd. Morfendite
795 Posts |
Posted - 2012/09/03 : 13:12:26
|
Hur de lät?
Jo, som en väldigt bra hifihögtalare. Alla register fanns lagom representerade, tydlig diskant trevligt mellanregister och "väl definierad" bas. Ganska mycket, både mängd och djup, bas ur en högtalare med bara två 6½:or. Hemma hos mig finns 16 st 8" på kontoret och i tv-rummet basar ett th med en värsting 15" men jag skulle vilja påstå att Oy inte behöver nå't "basstöd" i första taget.
Något jag tycker om är stereobild och en upplevelse av djup och det fanns det gott av. På ett foto ser man att Ingvar har ett litet rum bakom högtalarna, och det var där man (jag) upplevde att musikerna satt/stod. Så på den punkten var Oy helt godkända
Summa summarum så är detta projektet mycket intressant att följa. Ingvar håller på att mecka med filtret och innan det är helt färdigt är det svårt att säga hur bra slutligen blir, mer än att de redan är riktigt bra |
Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid. |
|
|
|
Topic |
|