HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Layout-tips till försteg.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/08/26 :  20:26:07  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Jag håller då på att bygga en försteg, balanserat davenport-parafeed och kommer till detta köra AMB.org's relä-ladder volym och ingångsväljare. Fasdelar med 2st LL1676 / 2:1 och LL1674 i 1:8 som utgångtrafos.
Kommer bygga in en Buffalo-dac med Twisted pears diskreta I/V-steg (Legato).
Har Salas shuntade nätdelar till både dac & linjesteget.
Nu har jag lite problem att få allt i samma chassi, och vill verkligen inte gå över till två burkar.

Bifogar HÄR en skiss på hur jag idag tänkt lägga upp det i chassit.

AC = röd, DC = Blå och Grön = signal.

Finns det risk att det är några problem med detta, brusmässigt/störningsmässigt tänker jag? AC har jag ju försökt hålla på ett eget hörn, och tycker inte det borde vara något problem då?

Har ni några tips eller kommentarer på layouten så vore jag glad!

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA

Edited by - RobertH on 2012/08/26 20:41:12
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000