Author |
Topic |
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7954 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 21:02:30
|
Tjaa, det enda som fattas är egentligen ett gäng olika metallfilmsmotstånd på 1,2 och 3W. Finns mig veterligen bara på Elfa och där är det så dyrt att det får vänta till nästa månad, den här månadens usla lön måste räcka till ett par skor och en distortionsanalysator som jag inte ens minns att jag lagt bud på... |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 21:14:18
|
Skippa pjucksen och gå barfota. Snön är ännu långt borta. Kolla BHIABs surpluslista om du letar efter något väldigt speciellt, speciellt högeffektsmotstånd.
Jag är nog mest intresserad av hur bygget ska se ut. |
|
|
reVintage
Medlem i AÖ
3445 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 21:14:23
|
quote: sluta stimulera
Magnus! Det ska man väl inte sluta med? Är det bättre att tråka ut dig? |
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ! |
|
|
Fuling
7954 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 21:24:06
|
Känner mig lite naken (på ett dåligt sätt) utan ett par Dr Martens på fötterna. Mitt senaste par lämnade jag kvar i festivalgyttjan på Peace & Love för ett par månader sen, de var inte i skick att ta med hem...
Hur bygget ska se ut, det tåls ju att fundera på. Jag hoppas kunna åstadkomma någonting som är i alla fall en aning spektakulärt på ena eller andra sättet. Vad jag kan se än så länge blir det i alla fall monoblock med separata nätdelar, dels för att rören blir enormt varma men framför allt för att få undan störfältet från glödströmsfiltreringen från signalelektroniken. Jag kan tänka mig att nätdelarna får bli ett par anonyma fyrkantiga lådor medan förstärkardelarna blir lite mer designade. Rena spekulationer än så länge, först ska rören bevisa att de kan spela såpass att de är värda besväret.
|
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
Stajo
Member
592 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 21:40:02
|
Vad saknar du fuling? Vi kan ju leta i gömmorna. Eller så får du ta mina Gettagrips |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2680 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 23:29:44
|
Vi
/ |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Fuling
7954 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 23:36:40
|
Tackar för erbjudandet, jag ber att få fundera någon dag och återkomma när jag skissat ihop ett hyfsat komplett schema över nätdelarna.
Innan folk börjar skicka humanitär hjälp kan jag väl tillägga att jag inte står på ruinens brant, det är bara så att jag fick en lite dålig lön då det inte blivit någon övertid eller ob under semestern plus att jag redan hunnit köpa en hel del hobbyprylar på sistone |
|
|
Topic |
|