HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 IPhone digital signal
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/23 :  11:38:21  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Ur vilka stift på kontakten plockar man den digitala signalen?
Tanken är att mata en extern DAC till stereon.

Modda allt som går att modda!

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/08/23 :  13:07:28  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag kan mycket väl ha fel här men min uppfattning är att du måste ha ett Apple Authentication chip i den mottagande enheten för att kryptera av den digitala signalen. Så jag misstänker att det är en No-Go om du inte matar en dac med den möjligheten?

MVH /Mikce

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/23 :  13:39:51  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Så om jag pluggar in USB-kabeln i DACen så funkar set inte?
Svalander visade kabel och DAC på Sweetspot-mässan! Borde funka om han kan?

Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/23 :  15:40:15  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Hittade detta. Kan inte påstå att det gör mig mycket klokare.
Någon som kan tyda?

http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pinout.shtml

Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/24 :  14:56:02  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
quote:
, to a serial device (controlled via the Apple Accessory Protocol)

Är det detta som AlfaGTV menar

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2012/08/24 :  18:23:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det går inte att hämta den digitala signalen direkt från en iPryl eftersom den är krypterad.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/24 :  19:59:24  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Önskar den där Jobs fick cancer.

Får man säga så? Men det är ett skämt om någon missat det.

Edited by - Bardis on 2012/08/24 20:01:52
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2012/08/24 :  20:12:35  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Oerhört dumt sagt, skämta om människor som fått cancer och dött är i alla fall för mig ett riktigt lågvattensmärke.
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/24 :  23:06:57  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Det är väl bara att bita i det sura "äpplet" och köpa en dac från någon tillverkare som har krypteringslicens.

Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/25 :  21:23:58  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Var hos Clas i sjön i dag och köpte mig en docka med lågnivå ut.
Det är en klar förbättring med att använda en extern förstärkare.

Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/25 :  21:29:39  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Telefonen passar med skalet på i dockan om man pillar bort adapterkåpan.

Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/27 :  08:38:00  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Väl hemma med den nya dockan skulle det lyssnas på musik. Kopplade upp och laddade samtidigt. När laddningen är klar kopplade jag ur strömmen. Det blev tyst!? Altså måste laddningen vara i gång hela tiden. Tydligen sitter det någon aktiv pryl i den. Är den analoga signalen krypterad den med?

Edited by - Bardis on 2012/08/27 09:17:02
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/28 :  11:16:45  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Tänkte förnöja mig med att titta på youtube med nallen i dockan.
På skärmen står det "Enheten kopplad till TV. Bilden visas på TVn"?!
Jag har ingen TV inkopplad! Varför kan jag inte välja själv var bilden skall visas?
Går det ställa om i telefonen på något vis? Jag hittar inte den funktionen i alla fall.

Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2012/08/30 :  11:51:09  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Detta kanske inte gäller iPhone men nedanstående lirar i alla fall perfekt med min iPad 1.

Koppla USB-uttaget på ett "Apple Camera Connection Kit" till en NuForce uDac2. Jag fick dock använda en liten USB-hub mellan för att få ihop det, men den går ju att gömma undan.
Funkar utmärkt och låter förvånansvärt bra.

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000