HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fler cyklister?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/08/08 :  23:15:22  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Har blivit lite biten av cykling. Kör iofs fortfarande på min Crescent Logic men jag funderar på en racer istället.

Är det fler cykelintresserade här på forumet? Pac och brewitz vet jag redan iofs.

Har ni något tips på ett bra och trevligt cykelforum?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2012/08/09 :  08:39:23  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
http://happymtb.org/
Både forum med tidvis ganska tuffa diskussioner behövs lite skinn på näsan tidvis samt köp och sälj.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2012/08/09 17:27:02
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/08/09 :  17:05:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vi har valt bort bil och cyklar dit vi kan cykla (med vanliga sketna 3-växlade stadscyklar) och i annat fall tar buss/tåg eller hyr bil (utomlands).
Att cykla är kul.
Vill du vara med om exceptionellt speciella cykelupplevelser kan jag fixa sådana åt dig; kompisar arrangerar exklusiva cykelturer i Bashkortostan (södra Uralbergen): http://www.ufabike.ru/

Edited by - soundbrigade on 2012/08/09 17:05:13
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2012/08/09 :  17:45:16  Show Profile Send mostlydiy a Private Message  Reply
Köpte en begagnad racer förra året och har cyklat en hel del efter det. Riktigt kul och man bränner mkt kalorier eftersom man håller på så länge så det är bra träning också. Finns risk för att du blir mer biten om du köper dig en racer, fart är beroendeframkallande :)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/08/09 :  18:11:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jodå, so du skriver så cyklar jag lite fast det är mycket mindre nu än för några år sedan. Jag kör en MTB med slicks nu för tiden.

Racerhojen får stå, mest beroende på att den är helt omöjlig att njuta av om man inte har en viss nivå på kondisen och jag är inte alls i närheten. Så det är mitt eget "fel", inte cykelns...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/08/09 :  20:35:00  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Figge: Vet inte om jag är så sugen på ett forum med smått otrevlig stämning.

soundbrigade: Jag borde bli bättre på att cykla till ställe.. Nu cyklar jag mest motionsrundor, förutom i söndags då jag tog cykeln istället för bussen hem från stan.

mostlydiy: Jag har inte riktigt tid att cykla för länge. Blir max 2h per gång. Men det bränner rätt bra ändå. Rullar racern mycket lättare?

Pac: Jaså. Du lär ju ändå ha bättre kondis än mig. Jag tränade inte alls till för 3-4mån sen. Då började jag cykla till jobbet 2gg/vecka. Sen nu under semestern, senaste 4v, så har jag cyklat 7-8mil i veckan. Det märks ju skillnad, men jag har ju inte direkt super-kondisen. Förstår inte riktigt varför racern inte funkar för dig nu, kan du förklara mer? Svårt att orka med rundtramp kanske om inte orken finns där?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2012/08/09 20:36:09
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2012/08/09 :  22:03:06  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Efter ett antal års uppehåll har jag också börjat cykla igen då mest i skogen dock inte så mycket som jag hade velat. Rundtramp som du nämner Bosse är bara teknik har du väl fått in tekniken så kommer orken.

Om du vill skaffa dig en racer kolla då in beggat det finns en massa där och då slipper du lägga stora pengar men samtidigt så kommer kravet att serva utrustningen så att den ger optimalt. Kolla blocket är mitt tips.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/08/09 :  22:19:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Förstår inte riktigt varför racern inte funkar för dig nu, kan du förklara mer? Svårt att orka med rundtramp kanske om inte orken finns där?


Jag var dum nog att falla för en GT-RAGE Aero. Nu för tiden en gammal hoj, men när det begav sig en ganska het sak.



OBS! Inte min bild utan en bild från nätet. Jag har ingen "Harley-sadel".

Det är en tempo-cykel. Ramen är STENHÅRD tills man når ca 32-34km/h då börjar det lira och den är ganska bekväm. Nu för tiden masar jag runt i ca 25km/h i snittfart. I 25km/h är den som att rida på en vild tjur, helt oförlåtande och minst gruskorn känns. Man få ont över allt och musklerna blir stumma! Det finns bara en gång i mitt liv då jag lyckats cykla sådana snittfarter någon längre sträcka och det var när jag tränade inför vättern-runt.

Nej, tacka vet jag en gammal Crescent hard tail MTB-ram. Det blir lite svikt i däcken som fjädrar och räddar en gammal mans rumpa!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/08/09 :  23:50:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Kör några mil 2-3 ggr/vecka så jag räknar mig till cyklisterna . Har en racer av någon sort som cykelcity säljer.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/08/10 :  00:41:30  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply

Pac: Den aspekten har jag inte tänkt på. Eller är det just för att din racer är en tempocykel som gör den så hård i lägre hastighet? Min snitthastighet är inte så hög än direkt..

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/08/10 :  07:36:36  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Bor just nu en period i Davis, Californien, som titulerar sig USAs cykelstad nummer ett och jag tror faktiskt marknadsföringen kan stämma. Bike paths, bike lanes och bockstyren överallt. Skaffat en Schwinn Criss Cross (en sk "hybrid") från början av 90-talet. En väldigt rapp hoj i mitt tycke. Egentligen ville jag ha en cruiser, vilket är typ raka motsatsen men försäljaren tyckte inte det var riktigt respektabelt för en vuxen man. Inget som hade stört mig egentligen men tror Schwinnen håller i längden när man ska hålla på och pendla mellan jobb & hem och inte bara finåka. Eventuellt kommer jag ge mig ut i det fullständigt platta landskapet på lite längre rundor...så fort det slutar vara 40 grader varmt större delen av dagen. Ett cykelmecka välvärt att besöka för den verkligt bitne.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2012/08/10 :  09:03:03  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
BosseBula då finns det även, http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=31
Lite mindre aktivitet.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2012/08/10 10:31:48
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2012/08/10 :  19:30:32  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Jodå, jag hobbycyklar lite grann fortfarande. Jag lyckades ta mig genom Sverige för ett par veckor sedan. 240 mil från Treriksröset till Oldenburg in Holstein in norra Tyskland.

Kul att du börjat hoja, det är ett riktigt skönt sätt att få motion.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/08/10 :  21:33:01  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Varför står mitt namn på Pac's inlägg 4 inlägg upp? Eller är det bara här?

e-robban: Låter härligt där! Den hojen verkar inte helt olik min. Är nog inne på att behålla den nu. Den klarar hyffsat mina nuvarande cykelturer. Får ju kanske extra motion pga allt extra luftmotstånd.

Figge: Tack! Får se vilket det blir. Googlar mest info nu och hamnar på forumen ibland.

brewitz: Gött att du klarade det denna gången! Mm, det känns skönt. Fettförbränningen är iofs en stor fröjd oxå. Börjar kunna använda gamla kläder.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/08/10 :  21:53:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Oj, det är mitt fel!!!! Jag klickade på fel knapp. Jag ber tusen gånger om ursäkt!!!!

Jag editerar bort det jag skrev. Förlåt!!!




quote:

Pac: Den aspekten har jag inte tänkt på. Eller är det just för att din racer är en tempocykel som gör den så hård i lägre hastighet? Min snitthastighet är inte så hög än direkt..


Det är skillnad på ramarna beroende på vad de är ämnade för. Min ram användes av Amerikanska cykel-landslaget, ett gäng grabbar och tjejer som både var, och kommer alltid att vara, betydligt mer tränade än jag.

Jag vet inte hur det är idag men när jag var aktiv så kan man generellt säga att en tempo-ram hade kortare hjulbas och var byggd för högre snittfarter. Högre snittfarter låter lockande, men det finns som sagt en baksida.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/08/10 :  22:29:50  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
De e lugnt, Pac. Jag blev bara så förvånad.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/08/10 :  23:54:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
3,7 mil idag

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

omar
Member

100 Posts

Posted - 2012/08/11 :  01:47:18  Show Profile Send omar a Private Message  Reply
Cyklar med en landsvägscyckel 4mil i veckan dvs fram o tillbaka till jobbet
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/08/11 :  09:53:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
De e lugnt, Pac. Jag blev bara så förvånad.
Ja det var riktigt dunderklantigt av mig.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2012/08/11 :  17:02:45  Show Profile Send mostlydiy a Private Message  Reply
7,7 mil idag. Medeltempo hemligt :) (fortfarande nybörjare)
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/08/12 :  07:54:00  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Finns Det bara landsvägscyklister på forumet?
Ingen som som kör den andra varianten, dvs mountainbikes?

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/08/12 :  08:03:58  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Typiskt att första halvseriösa långcyklingsförsöket skulle sluta med att jag mötte den kaliforniska solnedgången med två platta däck i ödemarken. Vägen såg bra ut på kartan. Borde anat oråd när jag inte mötte en endaste cyklist (extremt ovanligt i Davis). Fann däcken pyntade med taggar likt apelsiner kring jul. Tur att jag tog joggingskorna på mig.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"

Edited by - e-robban on 2012/08/12 08:06:10
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/08/12 :  09:23:30  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
42km igår kväll. Undrar om jag orkar stå på stege och måla idag..

Labbe: Pac kör ju MTB med slicks.

e-robban: Ajaj, surt. Hur långt hade du hem då?

omar: Cyklar du varje dag till jobbet?

mostlydiy: Man tävlar bara mot sig själv. Eller jag gör det iaf. Snittar oftast 22km/h på längre turer.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2012/08/12 :  09:41:21  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Snitthastigheter är farliga saker att snöa in på. Det har gått så långt att jag bara visar aktuell hastighet på cykeldatorn när jag cyklar till golfklubben (13 km). Om jag kan se snittet (eller räkna ut det) blir det alltid hårdkörning och sen sitter första utslaget bland träden till vänster...
Annars ligger jag oftast mellan 26 och 30km/h, beroende på väder och vind. Genom Sverige, med fulla cykelväskor, hamnade jag på 21km/h.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2012/08/12 :  11:10:06  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Finns Det bara landsvägscyklister på forumet?
Ingen som som kör den andra varianten, dvs mountainbikes?



Jo jag gör det, föredrar skogsåka framför landsvägen även om det inte blir någon avancerad åkning så gillar jag att åka fort på stigar och skogsvägar.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/08/12 :  11:35:04  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Idag var det andra passet i rad utan punka.

Intervall pass, döjobbigt

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000