HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Någon som provat personligt gjutna in-ear?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/08/08 :  10:56:35  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag undrar om någon provat att köpa ett par individuellt gjutna in-ear lurar typ JH lurar?

Vad har ni för erfarenheter av det?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

ValentinHogea
Starting Member

2 Posts

Posted - 2012/08/12 :  20:54:37  Show Profile Send ValentinHogea a Private Message  Reply
Hej!

Jag har gjutit egna lurar med Unique Melody. Kan rekommendera det varmt. Mycket ljud för pengarna. JH Audio generellt är rätt höga i pris.

Ta en titt på Heir Audio och Unique Melody istället.

Det viktigaste är dock bra avtryck. Följ instruktionerna och gör dem hos en audionom som varit med i svängen.

PM:a vid intresse.

Varma hälsningar,
Valentin
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/08/12 :  20:59:34  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tack valentin

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/08/12 :  23:15:12  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Hörlurar har jag ingen erfarenhet av, men jag har formgjutna öronproppar och det är ju lite samma grundidé. Att avtrycken stämmer är förstås viktigt och det kan vara lite olika knepigt. Jag fick göra om mina, vilket man med propparna jag har får göra tills det blir bra (tre månaders frist, om jag minns rätt). Att kolla villkoren kan vara ett hett tips, om det nu inte skulle bli helt hundra direkt. "Proppar 2.0" gjordes med en annan massa och munnen i annat läge, samt att tillverkaren lade till ett "stöd" på proppen för att få den att sitta kvar bättre.

Vad gäller öronproppar så har jag hittills inte hittat några som jag inte får "skavsår" av i längden, förutom formgjutna... Inte exakt samma sak, men numera är ju de flesta "in-ear" i princip av öronproppstyp, även om de inte brukar sitta riktigt lika djupt.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Ridgeback
Starting Member

6 Posts

Posted - 2012/08/13 :  14:49:15  Show Profile Send Ridgeback a Private Message  Reply
Jag har sedan ett år tillbaka Q-Jays in-ear lurar som är formgjutna.

Ljudmässigt är dom kanon, det lyfter ljudet en hel del att ha den formgjutna modellen jämfört med standard. Lite pyssligare att få på plats, men det är absolut värt besväret... Är mycket nöjd.

Köpte mina hos Hearu, proffsigt bemötande och kunniga när det gäller avtryck och fixa passform. (http://hearu.nya-ebutik.se/custom)
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2012/09/29 :  11:10:57  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Jag funderar också på formgjutna lurar men undrar hur bra det är map vaxproppar. Man skall ju inte peta med något grövre än en armbåge i örat för att undvika att trycka in vax i örat som orsakar vaxpropp.

Ni som använder formgjutna lurar. Får ni problem med vaxproppar?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000