HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Köpa GPS. Vad ska jag ha?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2012/07/08 :  20:40:25  Show Profile Send G.M a Private Message  Reply
Hej.

Jag ska till Frankrike med tjejen och där ska vi hyra en bil. Jag har tänkt ta med min egna GPS men den är gammal och slut så jag skulle behöva tips på en ny. Har ni några bra ideér? Vet att man ska tänka på hur länge kartorna uppdateras gratis men sen är jag lost. :)

V/G.M

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/07/08 :  21:15:41  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag har en Tom Tom som är fyra år. Fortfarande så får jag möjlighet att uppdatera, naturligtvis mot en kostnad. Ett problem för mig är att jag numera har en Mac och installationsskivan fungerar bara på PC. Vi var nere i Italien i maj dit jag också tog med mig min GPS. Den fungerade faktiskt för det mesta men inte där man byggde om vägarna och det är väl där som uppdateringarna är bra.
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2012/07/11 :  20:54:24  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Uppgraderade min 5 år gamla TomTom 920 som då kostade 5000+ kr mot nån ny TomTom XL för 990kr, mindre, större skärm, längre batteritid och TomTom's välbeprövade OS. Dock var kartorna rätt daterade på min "nya" TomTom så mitt råd är köp vad som helst, lägg inga stora pengar men se till att kartorna är uppdaterade iallafall när du får den.
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/07/12 :  07:47:08  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
TomTom är ju bra GPS:ar men att de ska envisas med att ta betalt för att uppdatera kartorna gör iaf att jag väljer bort dem.
Garmin har (på alla?) lifetime maps, så du aldrig behöver pröjsa för uppdateringarna.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/07/12 :  09:54:09  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Nej men Garmin tar bra betalt för fartkameror (om man vill dom) det blir ungefär samma pengar.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2012/07/12 :  10:41:41  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Vi köpte en Garmin nüvi® 2595LM inför en resa till Normandie och Bretagne i Maj.

Den fungerade klockrent förutom ett tillfälle ute på spetsen av Bretagne. Då hamnade vi vid grinden till en privat trädgård, men det var en fantastiskt vacker trädgård

Den följer fortfarande med på både kortare och längre resor inom landet. Tänkte prova den som cykeldator snart.

Vi är mkt glada för gratis kartuppdateringar och saknar inte om fartkameror inte uppdateras. Hastighetsskyltar är ju så stora och fina..
Röstkommando fungerar faktiskt ganska bra, slipper trycka på skärmen.

Det enda vi retar oss på är att vi inte kan trycka på "mitten av stan/centrum" när man matar in en by/ort/stad.
Kan vara handhavandefel

Lycka till!
/Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2012/07/13 :  16:05:11  Show Profile Send G.M a Private Message  Reply
Hej allihop.

Tackar så mycket för all hjälp men än har jag inte valt och det står mellan Garmin eller TomTom. Alltid bra med gratis uppdatering av kartorna. Jag väljer nog hellre det än fartkameror. :) Bägger skulle ju vara bäst...;)

Hmmm. Lutar nog åt Garmin....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000