HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 En fantastisk dröm
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2012/07/06 :  08:15:08  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
I morse så vaknade jag och det kändes som att jag haft en fantastisk dröm. Jag hade varit i kanske en av världens bästa konstertlokaler och lyssnat på en fantastisk konsert. Med en fortsatt god morgonkänsla så gjorde jag mitt morgonkaffe och läste förstrött GP. Efter lite skrollande så läser jag en recensionen om Alison Krauss & Union Staion i konserthuset i Göteborg.

AHHHHH det var ingen dröm!!

Jag inser nu att jag var där och såg denna fantastiska röst ihop med en makalös uppbackning. För mig är det svårt att förklara hur bra det var(smaken är ju olika), så enkelt, så genialiskt, så tight, ni kan välja vilka superlativ ni vill och de kommer passa in på denna konsert. Att säga att detta var en dröm som gick i uppfyllses är nog årets "understatement". Att få se denna grupp i ett fullsatt konserthus är något jag kommer minnas resten av livet.

För er som inte kunde vara där av olika anledningar kan jag bara beklaga.

/Anders

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2012/07/06 :  08:34:02  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
Tyvärr var det precis som det står i GP's recension ganska tyst om det här besöket så det gick mig förbi. Synd, jag hade gärna gått dit om jag varit medveten om besöket men det är förstås mitt eget fel att jag inte informerar mig bättre.
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/07/06 :  09:12:00  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Säger bara grattis!
Jag hade gärna varit där, synd de inte tittar förbi Malmö också...
Häromdagen var det reportage om Jerry Douglas, King of the dobro, i Sydsvenskan

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/bandet-viktigast-for-dobrons-kung

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Tempo
Member

78 Posts

Posted - 2012/08/08 :  14:16:39  Show Profile Send Tempo a Private Message  Reply
??? Man får gratulera till denna dröm! Precis som övriga måste jag instämma i den obefintliga marknadsföringen för denna fantastiska artist. Men jag var på Springsteen den 28/7 så jag får nöja mig med det...

"Don`t eat the yellow snow" mr Frank Zappa
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/08/09 :  17:51:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Grattis Anders!

De är ett riktigt bra band!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2012/08/09 :  22:02:43  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Första gången jag hörde den fina liveskivan med dem var faktiskt hemma hos dig Per, fast det är ju några år sedan nu. :-)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/08/10 :  08:25:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja det är många år sedan, den är fortfarande bra!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000