Tänkte om det kunde vara något åt den glade amatören som köper några begagnade skivor då och då och inte har ett skivarkiv på 1000-tals skivor? Om man kör med destillerat vatten i den kanske resultatet blir ännu bättre?
Visst den kostar 1200kr men det måste det väl vara värt om resultatet blir bra?
Ja Konsti var ju betydligt billigare. Återförsäljarna av Konsti rekommenderar tydligen att man har två. En för tvätt och en annan för skölj med destvatten.
Tycker personligen inte att sköljning behövs om man använder egenblandad tvättvätska. Knostis egen vätska däremot lämnar en hel del rester och då är sköljning att rekommendera.
Jag blandar: 3 Isopropanol 7 Dest vatten några droppar Yes
Dom färdiga lite dyrare skivtvättarna damsuger ju upp allt överbliver från spåren. Kan detta vara ett alternativ om man användet en tvätt typ Knosti? Ibland kan man hitta den någon hundring billigare på ICA Maxi har jag sett.
Numarkspumpen i abbots inlägg verkar mycket seriös. Vad jag får fram av Neumarkspumpens datablad levererar den 0,8 bars undertryck vid 12 l/min. Max undertryck är 0,1 Bar
Visst kom jag ihåg fel - det var en ännu mer kapabel, nämligen den här: http://www.knflab.co.kr/pdf/N035A_.18%20%28E234%29.pdf Om du tycker att det är värt besväret kan du få låna och testa den. Det kommer dock inte att säga något om hur lågt i prestanda man kan gå.