HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Technics 12X0 moddar?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2012/06/30 :  19:43:19  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
Jag har idag en 1210m5g som jag är mycket nöjd med, givetvis slår ju tankarna till om hur mycket bättre man kan göra en 12X0.

Är det någon här som testat moddarna från http://www.kabusa.com eller http://www.soundhifi.com/sl1200/ ?

Känner mig rätt sugen på att köpa en defekt 12X0 (finns det defekta;)) och mmodda i stort sett allt. Jag har en RB300 arm som jag tänker mig att använda som bas för projektet tillsammans med den eventuellt defekta 12X0.

Någon som har provat eller erfarenhet av hur en moddad 12X0 låter?

#Jon

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/06/30 :  23:02:27  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Har inga erfarenheter av hur det låter, eller vad du får dör pngarna, men ta en titt på theartofsound.net för massor av info! De flesta är hyllar Techies och dissar allt annat som inte kostar årslöner
Kul forum för övrigt! Torr engelsk humor och god ton!
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:01:50  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Hej,
när jag jobbade i Oslo hade jag en kollega som hade en OriginLive modifierad Technics. Kommer inte ihåg modellen exakt men kollade deras hemsida och dom har idag modifierings kit till 1200 serien.

http://www.tonearm.co.uk/technics_sl1200_1210.htm

Jag var hem och lyssnade vid några tillfällen och kan intyga att det spelade på duktigt bra.

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2012/07/02 :  08:40:30  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
AlfaGTV; Tack för tipset, ska definitivt kolla där.

minoman; Passar ju bra att min RB300 är moddad med OL counterweight.

#Jon
Go to Top of Page

PK
Member

64 Posts

Posted - 2012/07/03 :  18:32:54  Show Profile Send PK a Private Message  Reply
Hej JonFo.
12x0 med rega arm låter mycket bra.det går nästan inte att misslyckas med en 250 eller 300 arm.Jag har byggt tre stycken med 250,jelco 370 och en med ny technics arm.Jag har även två fullt fungerande technics verk med trasiga armar.Du får plocka isär verken och blästra plattan samt lacka im den i din favvo färg.Vitt är jäklit snyggt med svart arm.Alla delar till technics köper du lättast och billigast på EBAY där finns även plattor till din tonarm.Man kan även dämpa ut tomarmsplattan lite extra.Vill du veta hur så får du maila mig och vill du ha nån annan hjälp så hör av dig.

PK
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2012/07/03 :  21:57:29  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
PK; Tack för info!
Det är inte så att något av technicsverken som är trasiga är till salu?
Köpa på ebay blir det nog värre med då jag inte vill befatta mig med paypal.

# Jon
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2012/07/03 :  22:35:00  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
JonFo: Lite OT kanske men vad har du för "agg" mot Paypal? Själv tycker jag det fungerar alldeles lysande. Superenkelt att betala via PP plus att man är skyddad mot bedrägeri och annat.
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2012/07/04 :  09:06:27  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
tomano58; Paypal har blåst en kompis på 3000:- samt deras agerande i fråga om Wikileaks, detta gör att jag aldrig (mer) kommer använda deras tjänst.
Det verkar vara rätt allmänt känt att Paypal har extremt dålig kundservice, fast det märker man såklart oftast inte av eftersom det inte strular så ofta, desto tråkigare är det när det väl behöver servicen.

Mvh
# Jon
Go to Top of Page

PK
Member

64 Posts

Posted - 2012/07/06 :  12:50:24  Show Profile Send PK a Private Message  Reply
Jodå du kan få ett verk för 1500kr.
Jag har sålt och köpt säkert 500 ggr på ebay med paypal och dålig kundservice de har paypal då man inte kan komma i kontakt med dem mer än från hemsidan och inte kan prata med en fysisk person.Men jag har haft ca 5 ärenden uppe och har alltid fått tillbaka pengarna.Din kompis har antingen haft en hemsk otur eller så har han fyllt i når fel eller missat når datum eller dyligt vad vet jag de är väldigt noga att man följer deras instruktioner.Man är bättre skyddad än om du köper på blocket aller hifimagasinet i alla fall.
Technics verken är inte trasiga det är bara armen som inte är 100% i övrigt fungerar de som de ska.En ny arm på ebay kostar ca 50 pund sen är det bara att köra en rb 250 kostar ca 100 pund + monteringsplatta ca 40 pund.

PK
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000