HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vem vet något om gasolgrillar?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/17 :  17:42:26  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Jag ligger i förhandling med frugan om att införskaffa en gasolgrill, hon tycker det är onödigt men......

Mitt argument är att jag vill ha en grill på altanen (trä) och att det finns risk för brand om vi ställer dit vår kolgrill, så de så!

Men måste du grilla på altanen då? Nä men jag ska gå över till BBQ och då är det inte bara grillning som gäller, utan man ska umgås och försöka vara en trevlig värd också

Jaha, men måste den vara så stor och dyr? Inte en aning, men jag ska ta reda på det, har kompisar som är experter på för- och nackdelar samt vad man behöver tänka på

Så nu frågar jag er?
- vilka är för- och nackdelarna
- storlek
- antal brännare
- o s v?

/byZan

Medge att mitt argument håller

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/06/17 :  17:51:39  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Fördelen med gasol är att det går fort att komma igång, minimal matlagningsplanering krävs.

Fördelen med kolgrill är att det blir godare - mer "grillsmak".


Säkerhetsmässigt så säger jag att det är upp till användaren Tänk
på att gasoltuben kan explodera inte så kul...Jag har aldrig råkat ut
för att en grill vält.

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/06/17 :  18:35:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag gillar vår gasolgrill för att den är så snabb att få igång. Grilla middag när man kommer hem från jobbet fanns ju inte i sinnevärlden innan men nu är det vardagsmat ()

Ingen planering kring mängd kol och sedan går det ju att reglera värmen perfekt.

Jag har en enkel Weber variant.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/06/17 :  19:05:54  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Gasolen är grym för att den är snabb att få igång, det går att reglera värmen och det går att grilla rätt länge utan att behöva "mecka" med grillen (typ flytta galler eller lägga på kol), som man får göra med en kolgrill.
Två brännare tycker jag är precis lagom men det beror på hur mycket man behöver kunna grilla åt gången.
För de flesta tillställningarna räcker det med två brännare.
Som en bonus på gasolgrillarna har man en överslaf där man kan lägga grönsaker eller kött som skall varmhållas.

Sen en till fördel; man slipper ta hand om askan som är ett elände att hantera.

Behövs det fler övertalningsargument?
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2012/06/17 :  19:14:11  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Hörde på radion häromdagen, en grillmästare som intervjuades om grillning. Grilla med lock är viktigt oavsett kol eller gasol poängterade han.
Sedan var det nåt i stil med att gasolgrill är Volvo medan kolgrill(läs briketter) är Ferrari
Kan inte annat än hålla med... Gasol blir bra men inte samma sak och känslan med briketter är överlägsen

Nä du byzan, du får köpa ytterligare en Weber klotgrill!
Det känns lite fjolligt med gasol (duckar)

Trevlig sommar!
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/06/17 :  19:14:15  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply



Hamburgare grillade på en Grand Hall Professional 582. Serveras årligen på eoJeuds sommargrillning.


Jag har kört med min Grand Hall gasolgrill i 5år och är nöjd med den. Nu har jag förmånen att bo i samma stad som firman som har agenturen vilket har givit mig excellent service. Om man vill smaksätta det som grillas så inhandlar man en lite rökbox, bifogar länk till den. http://www.grandhall.eu/products/5/319/

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2012/06/17 :  19:46:59  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hejsan mina tankar kring grillandet!

Jag har grillat med klotgrill i säkert 30 år men att börja med gasolgrill är som en skänk från ovan vips så får du ett kök till,

vad skall man nu med ett extra kök till undrar säkert några stycken?

Jag älskar fisk men steker det alldeles för sällan på grund av oset

Nu steker vi fisk ofta och gärna och behöver inte tänka oset. För att inte tala om pannbiff med stekt lök, Steka lök inne är inte så kul.

Snabbt å starta upp, Kan serva mycket fler gäster gämfört med kloten.

Har även en en-lågig gasolbrännare för wock och kastrull-kok.

du har full koll på värmen och justerar på sekunden det e lyx

Äger numera en Weber Q300 Gasolgrill
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=241029

Mvh Anders.S

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/17 :  20:10:11  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Fördelarna köper vi
Gillade kommentaren om att grilla när man kommer hem från jobbet
quote:
Sen en till fördel; man slipper ta hand om askan som är ett elände att hantera.

Fast det argumentet köper hon inte, fast jag skulle uppskatta det

Nackdelarna gör att man får ta fram Webern med tillbehör om abstinensen på riktig grillsmak skulle infinna sig
quote:
Säkerhetsmässigt så säger jag att det är upp till användaren Tänk på att gasoltuben kan explodera inte så kul...


Nä det vore inte roligt
Då frågar jag om gasolflaskan kan stå i solen?
Ska man koppla in/ut den och ställa den på en sval plats efter varje grillning?
quote:
Jag har aldrig råkat utför att en grill vält.

Petter - Då har du inte varit på en riktig grabb-grillning heller då
Förstår vad du menar
quote:
Kan inte annat än hålla med... Gasol blir bra men inte samma sak och känslan med briketter är överlägsen

Det är därför jag alltid kört riktig grillning
quote:
Det känns lite fjolligt med gasol (duckar)

Passa dig så det inte kommer en uppercut då
quote:
Jag har kört med min Grand Hall gasolgrill i 5år och är nöjd med den.

Det var just det! Vilka märken ska man titta på, vill inte höra att den var väl inget bra, den rostar ju, den är bla bla, hon ska inte få vatten på sin kvarn
Fin bild på en tillsynes god rätt, man kanske ska gå med i eoJeuds (svårstavat)

Då återstår det att få lite tips på märken och modeller man ska eller inte ska titta på?

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/17 :  20:12:15  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Anders.S - han posta innan jag såg ditt inlägg.

DETTA KÖPER HON
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2012/06/17 :  20:48:16  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply

quote:
DETTA KÖPER HON
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/06/17 :  20:52:02  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Ja byZan, gå med i eoJeud och kom på vår grillning den 29/6.

Några saker att tänka på. Tydligen är köttsafter och marinader otroligt aggressiva, vilket fräter på grillen. Och då spelar det ingen roll om den är i rostfritt. Det ändå som hjälper är rengöring av brännarna och andra detaljer som är i kontakt med safterna, annars är det byte efter 5år. Jag fick den erfarenheten i år trots att mina brännare var i rostfritt. Då är det viktigt med en leverantör som håller reservdelar till just din modell.

En annan sak är att du får betala rätt mycket extra för rostfri plåt, ju mer rostfritt i grillen desto större prislapp. Det tråkiga är att det finns alltid någon liten del som rostar. På min är det magnetlåsen till dörrarna. Nu står den dock utomhus året runt.

När jag köpte min grill så var det bara den som var godkänd med gasoltub i skåpet. En trevlig detalj i mina ögon då jag inte behöver se gasolflaskan mer än när den skall bytas.

Weber är nog ett ganska säkert köp vad det gäller reservdelar. Grand Hall som jag har hade en fin service när jag ringde dem för lite reservdelar. Tyvärr är väl både Weber och Grand Hall lite dyra om man väljer de större modellerna helt i rostfritt.


- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2012/06/17 :  21:15:03  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Min sambo var mycket skeptisk från början, Lisa är helsåld nu





Det finns små käcka rostfria lådor man fyller med spån om man vill.

Digitaltermometer med larm gör livet ännu enklare

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2012/06/17 :  21:40:02  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Köptips all in

Finns ett ex i GBG i S,O,P.AB

1 st Broil King Regal XL kostar ute på kampanj 19.995:- vart pris 12.500:-.
---------------------------------------------------------------------Ha
de !
S.O.P.AB
Kämpegatan 4
411 04 GBG Öppet-tider Vard 10-18 Lörd 10-14

Länk till grillen
http://www.olsana.se/gasolgrill-broil-king-xl.html

Mvh Anders.S


Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/17 :  21:49:57  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Ja byZan, gå med i eoJeud och kom på vår grillning den 29/6.

Gå med kan jag göra, men hinna ner till den 29/6, nää, vet du hur långt det är? Tack iaf
quote:
En annan sak är att du får betala rätt mycket extra för rostfri plåt, ju mer rostfritt i grillen desto större prislapp.

Jag förstår men hon, hmm!
quote:
Nu står den dock utomhus året runt.

Det hade nog jag också tänkt att ha den, om det fungerar med gasolflaskan så?
quote:
När jag köpte min grill så var det bara den som var godkänd med gasoltub i skåpet. En trevlig detalj i mina ögon då jag inte behöver se gasolflaskan mer än när den skall bytas.

Det skall jag tänka på vid en ev. affär.

Weber är ju kända för sina kolgrillar och jag haft ett par stycken genom åren och har varit nöjd. Så då kan man hoppas på att gasolgrillarna är lika bra.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2012/06/18 :  14:40:08  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply


Jag har en Weber Genesis S-320 och jag är mkt nöjd. Från början var jag lite missnöjd för jag gjorde inte riktigt rätt och det blev mindre grill och mer som att ha köttet i ugnen men med om man är lite noga så går det att få till grillsmaken bra.

Förmodligen är det lätter att gå grillsmak om man har lavastenar som det droppar på så att fettet brinner. Min Weber har "flame tamers" vilket helt enkelt är upp-och-ned-vända V:n som skyddar brännaren från att få fett på sig och bli tilltäppt. Det medför i sin tur att fettet inte börjar brinna utan droppar via dessa ned i plåtformen under brännarna och resultatet är att det inte blir lite bränd/grillad smak. Det är ju samma sak i en kolgrill, fettet droppar på kolen och röken ger smaken.

Nu krävs det inte så mycket eld och rök för att det ska smaka grill och det hänger förstås på hur hög värmen är och hur fett köttet huruvida man ska få mycket rök.

1. Värm upp gasolgrillen RIKTIGT varmt innan man börjar grilla, inte bara för att få en snabbare uppvärmd yta och mer färg utan också för att få de där härliga grillränderna.

2. Om köttet är väldigt magert, se till att ta med extra grillolja. Vill man inte ha grilloljan brukar jag helt enkelt då och då skvätta ned grillolja på mina "flame tamers" vilket gör att det flammar upp och ryker, sedan snabbt stänga locket.

3. När köttet fått en bra yta, stäng av mittenbrännaren (den går på längden i min) och lägga köttet i mitten medans ytterbrännarna får stå för värmen. Indirekt grillning ger det saftigaste köttet både på kol- och gasolgrillar.

Rengöringen är busenkel, jag borstar gallret lite snabbt när jag slår på grillen och jag borstar också direkt efter grillningen eftersom fettet inte sitter fast då. Enligt instruktionerna ska man dra på max och bränna ur grillen men det tycker inte jag blir bättre, faktiskt bara sämre. Sedan är risken att man går ifrån och glömmer stänga av och upptäcker nästa dag att man har slut gasol - det hände ett par gånger i början.

Fördelar med gasol:

- Grymt snabbt att tvärgrilla något.

- Med lite eftertanke så blir det lika gott som på kol.

- Det luktar inte, man kommer inte in och stinker som en cigarett och störs av stanken resten av kvällen. Det lukar ju inte direkt eld, speciellt inte med briketter, utan cigarettdynga.

- Exakt värme!

- Det är svårare att hålla en bra värme, mycket beroende på kolen och briketterna. Hur ofta har man inte stått med en påse skitkol som helt enkelt inte blir riktigt varm. Ser man bara till att köpa bra kol på är det förstås inga problem.

- En snygg gasolgrill är riktigt snygg. Det finns förstås designade kolgrillar också men de är svindyra och i slutänden brukar det ändå alltid vara ett Weber-klot man landar på men kanske en lite fetare modell.

Fördel med kol:

- Det tar längre tid, det är liksom att öppna en god vinflaska en ritual där poängen är så mycket mer än att bara dricka upp det och att äta upp maten. Det finns mer tid att vara manlig och stå och dricka lite öl medans man väntar på att allt ska bli perfekt.

- Grillsmak utan trix, så länge man inte lägger på för tidigt så att köttet drar åt sig cigarettsmak från ofärdig kol eller briketter.

Några andra saker:

Överdrag till grillen kan vara bra men själv har jag svårt att se till att det är på grillen. Den är ju varm när man är klar och jag kommer inte igår att lägga på överdraget innan nästa grillning så där kunde man lika gärna ha sparat en tusenlapp.

Min har en gasolbrännare på sidobordet så att man kan koka något där eller eftervärma men det känns helt överskattat. Jag har startat den en gång bara-för-att men aldrig använt den och kommer förmodligen aldrig att använda den. Nu kommer den förstås "på köpet" med lite fetare grillar men det är ingen mening att välja en större grill bara för att få den. Ev. eftervärmningen sköter man skitenkelt med en keramikugnsform som man lägger på grönsaksgallret istället.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2012/06/18 :  14:48:31  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Gasoltub i solen är inga problem, min har stått där i många år, inga problems, inget att bry sig om.

Weber känns givet, kvalitetskänsla.

Napoleon Gourmet Grills kikade jag på tidigare vår bara för skojs skull. Har haft min Weber i ett antal år nu så det handlade mest bara om en jämförelse. Konstaterade att man får mer för pengarna om man handlar Napoleon och kvalitetskänslan är hög. Designmässigt ser det ut som de har sneglat en hel del på Weber men de har lite extra lull-lull som högvärmeelement både i grillen vid grönsakshyllan och på sidobordet samt belysning och fler brännare.

Beror förstås på vad det är för pengar du har tänkt lägga på grillen. Weber Genesis och Napoleon Prestige-serien ligger runt 11-14kkr och uppåt (rostfritt)

http://napoleongrills.com/blog/category/products/gourmet-grills/gas-grills/

Minns inte vilken jag kikade på, kan ha varit P500 för ~11kkr.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/18 :  16:44:08  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Tack EuphoniC och ni andra för era utförliga tips och råd

Vi var och tittade i dag och fick lite information om för- och nackdelar beroende på hur man tänker använda grillen, hur många man ska grilla åt, antal brännare, rostfritt eller inte, o s v.

Jag tog upp frågan om gasolflaskan, om den kan stå ute oavsett väderlek och svaret var ja. Däremot så skulle man kontakta sitt försäkringsbolag om det var okej att ha den inne i ett av skåpen på grillen? Anledningen skulle tydligen vara att om man ser flaskan så ser man också om den skulle börja läcka/brinna?!

Att ha grillen ute året om är inget problem enligt Weber, den är gjord för det.

Nu skulle vi tillsammans titta ut något som skulle kunna passa oss, Weber andas kvalité men attans så dyra. Tittade också på Broil King Regal XL, den som Anders.S tipsade om, finfin den också, men troligen för stor.
Det blev inte lätt att försöka enas om vad vi skulle kunna tänka oss, men vi enades tillslut om att fundera vidare. Bra så långt!

/byZan



Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2012/06/20 :  11:43:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Vad jag vet så får man inte ha gasoltuben i skåpet i Sverige och det sitter dekaler i grillarna om att man inte ska ha det. Weber har gått ett steg längre och i min grill sitter det en stor metallbåda som gör det omöjligt att ha tuben där inne om man inte bygger om den. Bågen har de smart nog gjort till att hålla droppformen så den är inte bara att plocka bort heller.

I USA är det inte farligt att ha tuben i skåpet, de har inte bågen och bilder på Weber.com ser man att de har tuben i skåpet. I Sverige exploderar tuben direkt när du stoppar in den i skåpet även om den är tom

Min tub står på altangolvet i en "weberpåse" för att se lite snyggare ut.

Priserna på grillarna är ju en spottstyver av en (din) ljudanläggning!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2012/06/20 11:46:42
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/20 :  13:25:19  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Priserna på grillarna är ju en spottstyver av en (din) ljudanläggning!

Den har jag fått Jag ljuger så bra
quote:
Min tub står på altangolvet i en "weberpåse" för att se lite snyggare ut.

Ser man om det läcker eller brinner då?
quote:
I Sverige exploderar tuben direkt när du stoppar in den i skåpet även om den är tom


Ska kolla med försäkringsbolaget och höra hur de ställer sig!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/20 :  18:56:11  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Har nu kollat med två försäkringsbolag (säkerhetsåtgärd) angående att ha tuben i skåpet och det var inga problem alls
Om du däremot har den (tuben alltså) inomhus så ska det finnas en väl synlig dekal som talar om att det finns gasoltub/-er i huset.

Så nu är det bara ett problem kvar att lösa och det är om man får in tuben i det tänkta skåpet och att där inte finns några hinder för det.

Jo det var en sak till, jag har ingen gasolgrill än
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/06/20 :  19:14:07  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
quote:
Jo det var en sak till, jag har ingen gasolgrill än


Ha, ha, ha

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/20 :  20:13:24  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Audionet - Angående det årliga eventet den 29/6 så förutsätter jag att det blir lite bilder även för oss som inte är medlemmar? Glöm för katten inte att ta en bild på gasolgrillen in full action men bild på full eoJeud'are betackas

Ha det så trevligt ni kan och ät gott, hoppas också att vädret är med er, hälsa alla kända och okända att jag verken är bitter eller avundsjuk

Ha en trevlig midsommar också

/byZan
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/06/20 :  20:41:05  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
byZan, jag brukar tyvärr inte få tid att lyfta kameran vid denna grillning. Det kräver sin värd att husa 30st vänner och samtidigt vända burgare.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/20 :  21:20:45  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Ni är ju tekniskt intresserade allihop kan jag tänka mig. Ett tips är att på dagens telefoner finns det bildtagare, en del av oss kallar det kamera men inte du förmodar jag?

Sen kan man sms'a (om man har rätt telefonnummer vill säga) bilden till den man tycker ska ha den, inte så svårt t o m jag klarar det

Ha en trevlig kväll hursomhelst
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/25 :  08:44:41  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Nu är förhandlingarna slut och vi känner att det beslut vi kom fram till är det rätta för oss.

Det blev en Weber Genesis S330 och den är lovad att bli levererad till helgen som kommer

Jag vill passa på att tacka er alla för de tips och input som gjorde valet att bli med gasolgrill lättare. Ett särskilt tack till Anders.S som for runt och försökte hitta något objekt i Gbg-trakten, tack för ditt engagemang och välvilja

Ha en trevlig sommar och grilla väl.

Själv så ska jag försöka lära mig gasolgrillen och gör jag det? så får jag förhoppningsvis någon maträtt att smaka så smaklökarna blir tillfredsställda.

/byZan
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/06/25 :  20:23:18  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Grattis byZan!

Tror du kommer att bli väldigt nöjd med ditt val av grill!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000