HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur räknar man ut tittarsiffror?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2012/05/10 :  20:09:07  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
Jag har aldrig blivit tillfrågad vad jag tittar på och jag hoppas ingen loggar det för då lär jag ta fram foliehatten fortare än kvickt!

Hur räknar man egentligen ut tittarsiffrorna i tv?

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/05/10 :  20:13:53  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det är en hög hushåll som utgör någon slags statistisk representation av de svenska tv-tittarna som har en låda hemma som loggar vad de glor på.
För webb-tv mäter man lämpligen på servern istället och det finns något sådant system också.

Edit: Du kan nog hitta mer hos MMS: http://www.mms.se/

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2012/05/10 :  20:58:34  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
Det låter otroligt trubbigt ... Men intressant. Hur räknar man ut vem som "utgör någon slags statistisk representation av de svenska tv-tittarna"?

Foliehatten är nära.
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2012/05/11 :  12:44:14  Show Profile Send jonny99 a Private Message  Reply
De här http://www.mms.se/ mäter tv tittandet i Sverige. Det finns en del svar på hemsidan. Eftersom de här siffrorna ligger till grund för prissättningen av reklamtid så anstränger de nog sig för att få fram bra siffror.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000