Author |
Topic |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2012/04/24 : 17:05:19
|
Vi har haft driftsavbrott sedan i lördagskväll.
Det beror på att en server som agerar "router" till en server-array hos vår provider som gav vika i lördagskväll. Vi var många som blev drabbade och de har jobbat dygnet runt för att få upp oss. Igår kväll var de tvungna att ta IBM till hjälp för att få ordning på det.
Jag fick en fråga i en annan del av Hififorum:
quote: Nu börjar det väl ändå bli dags att byta servrar och den antika forummjukvaran när man ändå håller på?
Ja det har varit dags att uppdatera mjukvaran länge, men det går betydligt trögare än vad jag först trodde. Anledningen till det är att vi få som gör jobbet inte kan lägga tiden som krävs.
Finns det någon med databas och ASP erfarenhet som kan tänka sig att hjälpa oss att migrera?
Jag tar tacksamt emot hjälp för att sätta upp nya mjukvaran och senare, att testa alla nya funktioner.
Vänligen, Per |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/04/24 : 18:57:38
|
Jag är tyvärr fel person för uppdraget
Men om jag kunde så hade jag gärna hjälpt till för att slippa avbrotten på vårt forum. Jag erkänner att abstinensen infinner sig när forumet inte fungerar som önskat Det var inte mycket till hjälp ni fick av mig, men hoppas du/ni finner den hjälp du/ni behöver.
/byZan |
|
|
Batman
Member
836 Posts |
Posted - 2012/04/24 : 19:21:37
|
GÔtt att det är igång igen! Det har känts lite tomt! |
Ibland är beslut det enda som fattas |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 18:14:35
|
*host* Någon? *host*
Jag hjälper gärna till Pac, det vet du, men det här med MSSQL, MySQL, ASP osv är inte riktigt mitt kompetensområde om man säger så. Det är förstås inte omöjligt att lära sig, men då lär ju inte något hända det närmaste århundradet. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 22:35:04
|
Det vet jag kompis!
Vi får se om någon med rätt kompetens kan hjälpa oss. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 23:35:42
|
Behöver ni hjälp med hårdvarunära C-programmering kan jag kanske erbjuda något. Annars får ni nöja er med ett "HEJA !!!" |
|
|
Thzar
200.000-klubben
816 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 00:45:23
|
xcopy c:\hififorum.nu\*.* d:\hififorum.nu /E /H /K
|
|
|
|