HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ersättning för styrolkondingar_KLART!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/04/10 :  19:49:02  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Jag skulle behöva några styrolkondingar till en gammal förstärkare men jag hittar inga på nätet. De ska vara på 39 resp. 390pF. Vad kan man ersätta dem med? Sitter i filter i förstärkaren.
Hittar inget annat än keramiska med dessa värden. Duger dom?

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.

Edited by - Rolf-san on 2012/04/10 20:08:51

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/04/10 :  19:58:56  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
bhiab.se har
http://bhiab.se
under div komponenter

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se

Edited by - hoktuna on 2012/04/10 20:01:01
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/04/10 :  20:07:52  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Tack för hjälpen Hoktuna.

Har letat där förut men tittat på fel ställe.

Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2012/04/10 :  20:11:53  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Vad som är bäst lämpat beror på tillämpningen naturligtvis, men jag brukar hålla keramiska kondingar borta från audiokretsar, då de kan uppvisa kraftigt olinjär karakteristik. Hittar du inga styrol, så kan du i annat fall ersätta dem med polypropylen eller polykarbonat. Får du tag på Styrol så tror jag de är de bästa då de hade mycket lämpliga egenskaper för audiokretsar, men har slutat tillverkas, gissar jag av tillverkningstekniska skäl, eller formfaktor. Försök på Bhiab, eller annan småskutt som säljer NOS grejer.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2012/04/10 :  20:12:47  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
"KLART" ser jag nu... men då har jag fått orera lite ändå :D

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/04/10 :  20:31:40  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
manw, tack för omtanken och orerandet.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000