HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Ryssens Stereo Saker --> Just nu 811A SE
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 56

Ryssen
100.000-klubben

8616 Posts

Posted - 2024/11/20 :  22:45:32  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har inte Lundahl nätrafo oxå?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7950 Posts

Posted - 2024/11/20 :  23:13:42  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jo, men ingen som riktigt passar. TME har en som täcker allt utom glöden till slutrören, men de lindningarna vill jag egentligen ha på separata trafos så det gör inte så mycket. Risken är väl att man betalar ett poar tusen för nåt som vibrerar hörbart...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8616 Posts

Posted - 2024/11/21 :  18:02:42  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Du får be "ask jan first" linda en åt dig höll inte han på och lindade på EI kärnor?
Eller kan inte du linda en då. :)

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling

7950 Posts

Posted - 2024/11/21 :  18:31:37  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jag var inne på att be Piemme Transformattori att linda en åt mig men jag slog till på en polsk dunderklump idag, fick ändå lov att beställa grejor från TME.
Har varit inne på att linda själv också men det är dyrt och svårt att få tag på material. Och otroligt tråkigt...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2677 Posts

Posted - 2024/11/21 :  19:59:15  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Ja har en trumma m några kilo belagd koppartråd för trafos å drosslar om nån e sugen.
Ja har lindat drosslar å handjagat dom.
De va ju måttligt underhållande.
De blev måttligt roligare när ja bytte veven mot en skruvdragare

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Fuling

7950 Posts

Posted - 2024/11/21 :  20:07:46  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jag har en Arduinostyrd lindningsmaskin som jag byggde av skrot från gamla cnc-maskiner, det är inte ens roligt med den
Halva eländet tycker jag är att lyckas terminera lindningarna på nåt sätt så att det går att koppla in sig på dem när trafon ska användas, helst också utan att råka rycka av nån tunn koppartråd eller få kortis mellan två sektioner.

Jag har dock lyckats få tag på några bobbiner med ingjutna lödstift, nån gång ska jag prova att linda ett par utgångstrafos på dem.

Go to Top of Page
Page: of 56  Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000