HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Parkeringsböter
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hermes
Starting Member

12 Posts

Posted - 2012/03/07 :  22:00:38  Show Profile Send Hermes a Private Message  Reply
Dubbla parkeringsböter pga felparkering i T-korsning. Parkerade på andra sidan trodde det var ok. Lämnade bilen där. En granne ringde och sa att jag redan har 2 böter. 1400 spänn igen.. Suck!

Dessutom stör jag mig på att min hifianläggning alltjämt låter FÖR LJUSSSSST!

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/07 :  22:21:42  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Parkeringsböter är lika välkommet som tandvärk, klamydia eller basreflexlådor i det Circlomanska hemmet.

Trist sånt där.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/03/08 :  00:50:27  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
I T-korsning får man bara stå om det är skyltat så, en skylt med P och pilar framåt och bakåt. Fick du två P-böter på en gång utan att du flyttat bilen emellan? I så fall har P-vakten gjort fel, så får de inte göra.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/03/08 :  06:44:17  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Bearwik: Är du säker? Vi vet inte hur länge han har stått där. Annars skulle man ju kunna ta en p-bot och betala den summan istället för att kosta på sig att betala p-avgifter
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2012/03/08 :  07:36:20  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
quote:
I T-korsning får man bara stå om det är skyltat så, en skylt med P och pilar framåt och bakåt. Fick du två P-böter på en gång utan att du flyttat bilen emellan? I så fall har P-vakten gjort fel, så får de inte göra.

Om det har gått 6 timmar och blivit nytt dygn så kan man få en till boot.
Men parkera i/nära en korsnining får man väl inte göra alls?

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/03/08 :  07:46:14  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
quote:
Om det har gått 6 timmar och blivit nytt dygn så kan man få en till boot.
Men parkera i/nära en korsnining får man väl inte göra alls?

Så står det i alla fall i lagen om kontrollavgift.

Är det en kommunal gata så gäller en annan lag, bäst att kolla det, - om det nu inte var den du tog infon ifrån.
Go to Top of Page

MatsB
Member

327 Posts

Posted - 2012/03/08 :  09:39:36  Show Profile Send MatsB a Private Message  Reply
I Malmö finns det flera bilägare med parkeringsböter på flera miljoner kronor. De betalar inte en enda krona. Så fungerar vårt orättvisa samhälle med den fria kriminaliteten.

Det skall vara en njutning att lyssna på musik, och inte en plåga!
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2012/03/08 :  15:40:36  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Det var just lkop som jag tänkte på.
kommunalt kan det ju naturligtvis vara annorlunda på

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000