Dubbla parkeringsböter pga felparkering i T-korsning. Parkerade på andra sidan trodde det var ok. Lämnade bilen där. En granne ringde och sa att jag redan har 2 böter. 1400 spänn igen.. Suck!
Dessutom stör jag mig på att min hifianläggning alltjämt låter FÖR LJUSSSSST!
I T-korsning får man bara stå om det är skyltat så, en skylt med P och pilar framåt och bakåt. Fick du två P-böter på en gång utan att du flyttat bilen emellan? I så fall har P-vakten gjort fel, så får de inte göra.
Bearwik: Är du säker? Vi vet inte hur länge han har stått där. Annars skulle man ju kunna ta en p-bot och betala den summan istället för att kosta på sig att betala p-avgifter
quote:I T-korsning får man bara stå om det är skyltat så, en skylt med P och pilar framåt och bakåt. Fick du två P-böter på en gång utan att du flyttat bilen emellan? I så fall har P-vakten gjort fel, så får de inte göra.
Om det har gått 6 timmar och blivit nytt dygn så kan man få en till boot. Men parkera i/nära en korsnining får man väl inte göra alls?
I Malmö finns det flera bilägare med parkeringsböter på flera miljoner kronor. De betalar inte en enda krona. Så fungerar vårt orättvisa samhälle med den fria kriminaliteten.
Det skall vara en njutning att lyssna på musik, och inte en plåga!