Author |
Topic  |
|
Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 09:39:21
|
Måste byta bil snart och funderar på en Passat men hört av andra att dom upplever den bullrig. Någon på forumet som har erfarenhet? Man vill ju orka lyssna på musik när man ligger på långvägen. |
|
sopwith
Member

595 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 10:15:49
|
Nu vet jag inte vad du har haft för bilmärke/n innan, men ta dig en lååång provtur och funderare på Passat, sitt i bilen och studera hur man har lyckats sy ihop inredningen till roddbåtskänsla med hög reling snabbt innfinner sig, blått och rött ljus i instrumentering suger , backspeglarna är skämtsamt små, både bensin och dieselbrännaren är träig att veva igång med, oljestickan är av plast...., bilen är även lite "konstigt" gungig på vägen. Men just bullrig har jag inte upplevt den . |
 |
|
Figge
200.000-klubben

2175 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 10:51:05
|
Har haft min i lite över 2 år, tidigare SAAB-ägare i 10 år och det är den bästa bil jag haft hittills. Tjänstebilsåkare sedan 1984. |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 11:48:15
|
Är inne på andra Passaten. Var inne på att leta upp något annat när vi skulle byta för knappa halvåret sen, men i slutänden var det svårt att bortse från hur bra utrymme det var både i kupén och i lastutrymmet. Det är inte samma körglädje som t.ex. Audi A4 som vi också testade, men komforten är bra och att den skulle vara bullrig håller jag inte med om. Någon som förväxlat den med en valfri Skoda kanske?  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 12:02:53
|
Är väl egentligen inne på en beg Audi A6 men vill inte helt avfärda Passaten. Får väl ta en provtur och känna av "båten" hur den låter. Ska ha den som tjänstebil med möjlighet att köra privat också. Håller just på att försöka förstå allt vad det innebär. |
 |
|
ninja
Member

2476 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 12:18:09
|
Den är bullrig och stötigt men väldigt bra (är inne på min tredje). Problemet är att alla tre var med sportline paket, som gör bilen 15mm lägre med "sportliggare" fjädring. Den senaste även med 18 däck. Så, jag rekommenderar att du väljer bort den (sportline fjädring och 18 däck) om du bestämmer dig för Passat.
Dom standard 16 däck är mycket tystare och bekvämare. |
Edited by - ninja on 2012/03/02 12:19:21 |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 14:50:18
|
Ja, det lär förstås påverka en del. Vi ville ha 16" just därför - eller ja, det och att det ju är fult med 18"! Förstår inte vad folk ser för skönhet i det. Hursomhelst så bidrar ju det till att komforten är bra.
Apropå stötig så testade vi även BMW 320d under processens gång. Jag hade höga förväntningar men blev tyvärr besviken. Livlig javisst, men stötig och inte särskilt skön alls att åka i tyckte både jag och frugan  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 18:29:52
|
Synd att man måste välja bort snygga fälgar för att få komfort men det kanske är likadant med alla bilar? Lite lull skulle ju vara kul. |
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2012/03/02 : 19:46:57
|
Tycker att upp till 18 så är det ganska bra komfort, mina 19 är ganska stötiga men okej ändån. Men det är en jäkla skillnad på vilken bil dom sitter, viss skillnad på en merca och en passat tex. |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts |
Posted - 2012/03/07 : 23:16:15
|
Vad är det som du inte gillar med A6? |
 |
|
Orpheus
Member

970 Posts |
|
Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 08:17:00
|
Nja...Skoda är väl inte känd för kvalite eller bra andrahandsvärde. Men jag är öppen för förslag. |
 |
|
|
Topic  |
|