HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Hjälp mig att hitta ett par sköna lurar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2012/03/07 :  10:33:39  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message  Reply
Hoppas jag valt rätt forum nu...

Jag söker ett par lurar. Följande egenskaper söker jag:

* bra ljud för det jag lyssnar på. Jag lyssnar mest på punk, progg, visor, 8-bits tv-spelsmusik, hårdrock, klassiskt, synth och talböcker
* smidigt format som gärna går att få ner i en större ficka
* någorlunda bekväma som inte trycker för hårt men som ändå sitter fast om man rör sig .. och såklart som inte ger alltför mycket avkall på basen för att de sitter för löst
* gedigen men minimalistisk design (inte plastigt och bräckligt utseende)
* prisklass vet i sjutton, men ogärna långt över 2 papp

Finns det jag söker, eller någon rimlig kompromiss? Kan med fördel vara begagnade om det gynnar valutan för pengarna.

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2012/03/07 :  11:19:59  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Jag köpte ett par Sennheiser HD-380 åt tjejen som hon var rätt nöjd med, då fick man med en skyddsväska också. Dock tyckte jag inte ljudet var så super, utom basen som det var nästan för mycket av, kan ha vart dålig kombo mellan min Rega ear och lurarna också men jag tyckte att jag inte hörde någon större skillnad mot regan då jag drev dem via min Onkyo Receiver.
Jag jämförde med mina Sennheiser HD-650 och Denon AH-5000 + Rega Ear då.
Sennheiser HD-380 länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=421820

Dessa kanske kunde vara något annars: http://www.trustedreviews.com/denon-ah-nc800_Headphones_review
Dock har ja inte lyssnat på dem men alla hifiklubben butiker kan säkert ordna en provlyssning åt dig

Edited by - Andreas A on 2012/03/07 11:23:01
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2012/03/07 :  11:36:24  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Äger tyvärr inte ett par (ännu), men jag har blivit barnsligt förtjust i nya AKG K550!

Har tidigare kört med Sennheiser (HE580, 600, 650, HE60)och K550 är en stark kombatant till dessa med fördelen att luren är stilren, sluten och har ett hyffsat pris.

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2012/03/07 :  11:57:52  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message  Reply
Tack för tipsen!

Någon som kan uttala sig om Dr Dre. Solo HD? http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/slutna/monster-beatsdrdresolohd-black/152095.3198/
Go to Top of Page

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2012/03/07 :  19:50:13  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message  Reply
Fick tag på ett par bättre begagnade Dr Dre. Verkar vara hypat märke, och bäst anpassade för hiphoppare, men de uppfyller alla mina ovannämnda kriterier, så jag är nöjd. :)
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2012/03/07 :  20:17:16  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
quote:
Fick tag på ett par bättre begagnade Dr Dre. Verkar vara hypat märke, och bäst anpassade för hiphoppare, men de uppfyller alla mina ovannämnda kriterier, så jag är nöjd. :)

Precis, med tanke på den mängd beg. Dr. Dre som finns på Blocket så undrar man ju hur pass bra de egentligen är. Skönt att du är nöjd med dom iaf.
Go to Top of Page

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2012/03/09 :  10:00:11  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message  Reply
Det verkar ju vara bland de mest populära lurarna i modern tid. Såg minst fyra hiphoppare på tåget bara på min resa till jobbet idag som hade dem. :) Finns det många exemplar ute så finns det även många på blocket.

Nu har jag lyckats få mig en bra EQ till Android också, vilket är ett måste då lurarna annars vräker på en hälsovådlig mängd bas.
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2012/03/09 :  11:03:50  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
quote:
Nu har jag lyckats få mig en bra EQ till Android också, vilket är ett måste då lurarna annars vräker på en hälsovådlig mängd bas.

Vilken EQ då? Kostade den nåt?
Go to Top of Page

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2012/03/10 :  09:48:24  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message  Reply
Det verkar finnas gott om EQ-appar till Android. Just den jag valde är fri och med öppen källkod. Dock är den inte tillgänglig separat på Market utan kommer tillsammans med Androiddistributionen CyanogenMod. DSP Manager heter den.
Go to Top of Page

rambler
Member

93 Posts

Posted - 2012/04/06 :  19:37:09  Show Profile Send rambler a Private Message  Reply
Lite sent ute kanske.......
Men Sennheiser rs180 eller dom nya rs220.
Har själv rs180 och dom spelar väldigt bra för att vara trådlösa.
helt öppna med bra bas och ljudbild, inget brus och väldigt lång driftid på dom.
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2012/05/10 :  12:57:39  Show Profile Send SpLiX a Private Message  Reply
Kolla in B&W P3 nu när de släpps..

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/05/10 :  15:35:02  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Köpte dessa till äldsta tjejen:
DENON AH-P372
De låter bra för sitt format, i mina öron, och ser okej ut.

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000