HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Usb dac och hörlurs-stärkare till jobbet ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2011/11/17 :  13:18:13  Show Profile Send garmen a Private Message  Reply
Någon som har lite tips ? En enklare variant till laptopen, i runda slängar 1000-1500 sek. Såg en på Head-Fi

http://www.headfishop.com/aune-hifidiynet-mini-usb-dac-headphone-amp-mk2-se-pcm2707-2011-new-30-ver_p177.html

vad tror vi om denna ?

//Garmen

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2011/11/17 15:12:00

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2011/11/17 :  19:31:19  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Ta en titt på Ebay o TP30
TP30
Jag har en sådan som jag haft till datorn.
Har visserligen bytt nätdelen till en DIY med ringtrafo o bra likrkitning mm.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

kelimutu
Starting Member

19 Posts

Posted - 2012/02/24 :  19:54:23  Show Profile Send kelimutu a Private Message  Reply
Har just köpt en Fiio E10 på ebay. Återkommer med rapport när den är hemma hos mig!!

////Henrik Barckman
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/24 :  20:32:51  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Zero DAC 09 Version, rekommenderas varmt!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/02/24 :  22:34:06  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
iBasso har flera

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/25 :  09:43:01  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Förresten Garmen;
quote:
Såg en på Head-Fi


Hur lyckades du med det? Jag såg mest en förb¤nnat irriterande banner som scrollade med! Ungefär lika kul som att ha en försäljare med sig på Siba, kanske Fabian, skriknde i ditt högra öra hela tiden och ställa sig i vägen för det du vill se...

Nej, bara den typen av reklam avskräcker mig, även om det jag såg av produkten verkade trevligt.

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

kelimutu
Starting Member

19 Posts

Posted - 2012/02/27 :  19:04:29  Show Profile Send kelimutu a Private Message  Reply
Köpt denna nu:

http://www.headfonia.com/the-latest-must-have-the-fiio-e10-usb-dacamp/

och jag kan ju bara säga att den ger ett lyft helt klart, mycket klarare, bättre bas, varmare finare mellanregister, och diskanten är inte vass... för 650 kr på ebay (supersmidigt, köpte på brittiska ebay men den skickades från USA, tog 5 dagar!)
En anna grej är att den är tyst. Och det är tystnad i musiken, som om tonerna är mer separerade. Hur bra är inte en "riktig" hörlursförstärkare? Fast med Fiio E10 tror jag att DACen är halva grejen, förstärkning har jag aldrig känt behov av då mina Sennheiser HD555 är ganska lättdrivna, men enligt recensioner driver den HD650 utran problem som ju är "trögare"...

Bästa budgetuppdateringen jag gjort!! (Gav mer än att byta till RCA kablar för 2000 kr som jag gjorde för ett par veckor sen....)

////Henrik Barckman
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/03/26 :  23:38:26  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Impulsköpte en Fiio E10 precis.. Behöver en till jobbet. Ska bli spännande att höra vad den kan prestera.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2012/03/27 :  21:44:09  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Använder själv NuForce uDAC-2SE till ett par Senheiser lurar. Är mycket nöjd med ljudet.
Länk: http://www.nuforce.com/hp/products/iconudac2/

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2012/05/01 :  06:38:04  Show Profile Send lusse a Private Message  Reply

Jag har också köpt en FIIO E10 för en månad sen. Den fungerar perfekt till mina Koss Porta Pro. Det blir kanske lite avrundat ljud men det svänger om musiken. Spelar inte någon roll vilken typ av musil man spelar. Är helnöjd och den väger inget om man skall ta med den till någon. Den har ju allt för att koppla in till stereon.

Jämförde den med Fubars försteg och hörlursförstärkare på Jönsköpingsmässan och det var inte stor skillnad till den mycket dyrare Fubaren.

Roligt att du också har en BusseBula.

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/05/01 :  22:05:28  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Riktigt skoj att lyssna musik genom e10 och porta pro på jobbet. Kul att så många gillar e10. Den fick inte så betyg i ljud och bild men det cementerade mest min åsikt om den tidningen...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000