Author |
Topic |
|
garmen
Member
757 Posts |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2011/11/17 : 19:31:19
|
Ta en titt på Ebay o TP30 TP30 Jag har en sådan som jag haft till datorn. Har visserligen bytt nätdelen till en DIY med ringtrafo o bra likrkitning mm.
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
kelimutu
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2012/02/24 : 19:54:23
|
Har just köpt en Fiio E10 på ebay. Återkommer med rapport när den är hemma hos mig!! |
////Henrik Barckman |
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2012/02/24 : 20:32:51
|
Zero DAC 09 Version, rekommenderas varmt! |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2012/02/24 : 22:34:06
|
iBasso har flera
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2012/02/25 : 09:43:01
|
Förresten Garmen; quote: Såg en på Head-Fi
Hur lyckades du med det? Jag såg mest en förb¤nnat irriterande banner som scrollade med! Ungefär lika kul som att ha en försäljare med sig på Siba, kanske Fabian, skriknde i ditt högra öra hela tiden och ställa sig i vägen för det du vill se...
Nej, bara den typen av reklam avskräcker mig, även om det jag såg av produkten verkade trevligt.
Med vänlig hälsning, Micke
|
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
kelimutu
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2012/02/27 : 19:04:29
|
Köpt denna nu:
http://www.headfonia.com/the-latest-must-have-the-fiio-e10-usb-dacamp/
och jag kan ju bara säga att den ger ett lyft helt klart, mycket klarare, bättre bas, varmare finare mellanregister, och diskanten är inte vass... för 650 kr på ebay (supersmidigt, köpte på brittiska ebay men den skickades från USA, tog 5 dagar!) En anna grej är att den är tyst. Och det är tystnad i musiken, som om tonerna är mer separerade. Hur bra är inte en "riktig" hörlursförstärkare? Fast med Fiio E10 tror jag att DACen är halva grejen, förstärkning har jag aldrig känt behov av då mina Sennheiser HD555 är ganska lättdrivna, men enligt recensioner driver den HD650 utran problem som ju är "trögare"...
Bästa budgetuppdateringen jag gjort!! (Gav mer än att byta till RCA kablar för 2000 kr som jag gjorde för ett par veckor sen....) |
////Henrik Barckman |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2012/03/26 : 23:38:26
|
Impulsköpte en Fiio E10 precis.. Behöver en till jobbet. Ska bli spännande att höra vad den kan prestera. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Gemeni
Member
1162 Posts |
|
lusse
Member
317 Posts |
Posted - 2012/05/01 : 06:38:04
|
Jag har också köpt en FIIO E10 för en månad sen. Den fungerar perfekt till mina Koss Porta Pro. Det blir kanske lite avrundat ljud men det svänger om musiken. Spelar inte någon roll vilken typ av musil man spelar. Är helnöjd och den väger inget om man skall ta med den till någon. Den har ju allt för att koppla in till stereon.
Jämförde den med Fubars försteg och hörlursförstärkare på Jönsköpingsmässan och det var inte stor skillnad till den mycket dyrare Fubaren.
Roligt att du också har en BusseBula. |
Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse. |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2012/05/01 : 22:05:28
|
Riktigt skoj att lyssna musik genom e10 och porta pro på jobbet. Kul att så många gillar e10. Den fick inte så betyg i ljud och bild men det cementerade mest min åsikt om den tidningen... |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
|
Topic |
|