HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Impedance riaa
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hakan
Member

56 Posts

Posted - 2012/03/06 :  21:56:19  Show Profile Send Hakan a Private Message  Reply
Sitter och funderar på vad det gör för skillnad på ljudet om jag kör på 100 eller 30 ohm impedance på riaat med min dynavector 17d3. I manualen rekommenderar de mindre än 100 ohm.

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2012/03/06 :  23:16:41  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Lägre last gör att du får ett varmare/basigare/mörkare/dovare ljud, högre last lyfter istället diskant/högre frekvenser. Du testar dig fram vilket som låter bäst i ditt system helt enkelt. Allt beror ju hur ditt system är lutat i övrigt, och sedan vill ju olika pickuper ha olika last.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA

Edited by - RobertH on 2012/03/06 23:17:45
Go to Top of Page

Hakan
Member

56 Posts

Posted - 2012/03/08 :  10:51:26  Show Profile Send Hakan a Private Message  Reply
Jag testar nu impendansen på 30 ohm och tycker det låter bättre än 100 ohm.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000