HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/17 :  21:32:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Min mage signalerar magsjuka. Hoppas signalerna är falska!
Jag har just vräkt i mig dolomitkalk som oftast stoppar magsjuka direkt, och om inte så tar det bort den äckliga sura smaken på det som skall ut genom det övre hålet.

Vill inte vill inte vill inte!!!!!!

Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/03/18 :  05:55:16  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Va faen ska man vakna så här tidigt för ? en söndag.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/18 :  10:24:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Kaffe är gott

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/18 :  10:41:24  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Trots magont, feberfrossa och kraftigt illamående igår kväll, så mår jag bra idag. Inga spyor, inget abnormt behov av porslinstol.

Antingen var det kalket eller så var det bara falsklarm.

Dagens gnäll är att det är tre strykningar kvar innan rummet kan anses färdigmålat. Jag vill bygga BIB idag. Inte om en vecka eller två.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/18 :  12:18:32  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Att jag postade att kaffe är gott i gnälltråden...

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/03/18 :  14:28:20  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
X-partners som vänder och vrider på saker, så att det inte stämmer med vad man sagt alt kommit överens om.
och allra helst så skall de vara ute i sista stund också, och sen gå itaket för att man inte kan med 10min varsel...

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Edited by - Labbe on 2012/03/18 14:29:56
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/18 :  18:42:04  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag håller på att få mental pms och psykisk halsfluss av min bärbara dator. Det är superenkelt att installera #buntu men inget annat. BSDerna tvärnitar vid partition. Debian blir bara en svart skärm. OpenSuse bara ställer sig en i oändlig loop men vägrar hitta kärnan.
CentOS - kernel panic osv osv osv.......

Bärbara datorer är verkligen inte floss-vänliga.
Det borde vara dödsstraff på att tillverka floss-fientliga saker. Först 5 år på GTMO, sedan dödsstraff.

Tur att det inte är ett maskätet äpple. Du hade jag fått påhopp för att jag är saklig och korrekt.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/03/18 :  20:35:45  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Suck för miffon som inte orkar läsa hela blocketannonsen....

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/19 :  10:24:49  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Sömnbrist igen...sover dåligt på nätterna vilket gör att jag är så trött att jag sover middag...vilket inte heller hjälper nattsömnen. Kör rörlighetsövningar med fotleden i väntan på magnetröntgen. Hoppas det ger resultat på sikt, saknar gymmet.

Mer kaffe så kanske mitt usla humör släpper lite?

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/19 :  10:52:56  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Barnens gamla CRT-skärm. Ful, dålig, liten och man mår alltid illa av att sitta så nära en kraftig strålningskälla.

Måste byta = dyrt.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/19 :  12:38:53  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Våran roxcore vi hade för att se på film i sovrummet har blivit knäpp, stänger av sig efter en stund.
Överhettar inte så jag har inte en susning om vad som är fel. Gav bara 299kr för den innan den ersattes av en modell för 599kr så jag ska väl inte klaga...men det gör jag iaf för detta gör mig skitgrinig!

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/03/19 :  14:55:35  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
F--n vad det blåser. Har bara stuckit ut näsan utanför dörr idag.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/03/19 :  17:33:35  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Grannarna hade inte bara härjat halvt ihjäl varandra, de hade också vräkt en platt-TV från balkongen. Idiotdjävlar. Undras som soc pröjsar en ny??
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/19 :  18:14:54  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Låter som ett dårhus...

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/03/19 :  20:00:10  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
@Soundbrigade; Det där låter värre än mina fd. grannar.
Men en ny tv fixar nog Soc....
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/19 :  21:15:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Mår som en skalad gurka kryddad med Aromat.

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/03/19 :  22:11:53  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Mey: Jag är osäker på om tv ingår i den sk normen. Gör den det och Soc följer reglementet så blir det en "tjock tv" för grannarna, då en sådan är billigare än en "platt tv".

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/03/19 :  22:17:32  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
@Labbe; Sökte efter lite info om den normen men hittade inget konkret. Jag vet dock att den ibland är lite väl generös med tanke på att det finns de som jobbar ihop sina egna pengar som inte har den standarden hemma...

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/19 :  22:21:52  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Får inte tala politik här. Men min åsikt skiljer sig från din Mey.
Vet studenter som får tigga och be när de inte får vare sig CSN eller hittar sommarjobb.
Men det är som sagt det sista jag skriver i frågan då politik är off limits om jag inte minns fel.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/03/19 :  22:32:17  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Det jag menade med det var att jag själv har jobbat som en liten gnu, slitit som ett djur ibland med tillhörande ont i kroppen och inte fått något tillbaks när jag själv suttit i klistret. Då börjar man fundera lite på hur saker och ting hänger ihop. Vi kan väl stanna där innan tråden skenar iväg, det finns massor av exempel från min egen horisont men det orkar nog ingen läsa utan vi får nöja oss med att konstatera att allt är inte som man själv önskar sig. Om jag fick som jag ville skulle jag gärna vilja bo där grannarna inte stör på nätterna, men det är min dröm.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/19 :  22:47:40  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Ja störande grannar är surt. I detta huset är det väl mest min stereo som hörs, men jag har gett mitt nr till grannarna så de kan ringa om stereo eller hundar stör.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/03/19 :  23:01:50  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag bodde för några år sedan i en nybyggd lägenhet, och där hade jag grannar av samma sort som Soundbrigade nu får stå ut med.
Där rök bla. kaklet i badrummet och handfatet slets loss från väggen.
Stök mitt i natten, gap och skrik på kl. 05.00 på uteplatsen. Och så vidare.
Jag stod inte ut, så jag flyttade. Kort därefter flyttade grannen (dock inte frivilligt) till plats med gratis mat, hyra, markservice och rena kläder samt eftersändning av posten. Övriga grannar var mycket nöjda med detta.

I min nuvarande lägenhet får jag stå ut med en granne vägg i vägg med mitt sovrum som kan dra på en film kl. 01.30 på full volym så väggarna skakar. Har pratat med honom men han verkar ha teflonminne. Dock är det några andra grannar som störts ännu mer, som lovat ta i tu med detta. Synd att det är så svårt för folk att visa hänsyn nu för tiden.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/03/20 :  07:47:43  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Det är skönt med eget hus

Grinig?
Jo det kan ni hoppa upp o sätta er på!
Varför?
Vet ej, får se om jag kommer på något... återkommer

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/20 :  08:19:13  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag är oxå på sådär illa dåligt humör. Vresig och surig. Inte nöjd med nått. Ingen ork, ingen vilja.

Vet inte varför, men det känns som en klassisk "high gravity day" idag.
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2012/03/20 :  11:00:15  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Tog min sista snus igår kl 11....

23 timmar utan snus. Första gången på 23 år... Fan va tiden går. Jag har blivit gammal!!! Grrr....

Hihi. :)
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000