Author |
Topic |
Nicks
Member
1942 Posts |
Posted - 2012/03/08 : 13:27:27
|
Det snöade imorse... LAPP-MÖGEL!!!
Men... Det töar nu vilket är bra.
Tyvärr blir detta till blask!! HATA blask... |
Hihi. :)
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/03/08 : 15:51:32
|
Känner mig fortfarande som en slemmig torsk i en brödrost. |
|
|
Eriksson
Member
812 Posts |
Posted - 2012/03/08 : 16:43:21
|
quote: Tyvärr blir detta till blask!! HATA blask...
Hata snö. Snö måste vi fått för våra synders skull. Ställer bara till med död och annat elände. |
|
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2012/03/08 : 17:09:21
|
quote: då MÖRDAR jag griniga tråden med en partyrulle med samma otroliga artist:
Det var inte snällt gjort. |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/03/08 : 17:16:52
|
Jag blir lite grinig när folk försöker pajja att jag är grinig....mörda gnälltråden?!? |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/03/08 : 19:59:43
|
Här skall vi kompensera Bernts glädjeanfall med lite hederlig tjurig svensk gnällighet. Den som är glad är bara världsfrånvänd till den milda grad. Det krävs total förnekelse över världens tillstånd för att kunna finna nån glädje här i våran jämmerdal.
Några exempel:
Lön: räkningar, hyra, bensinkostnad, laga bilen osv osv...
Sol: solbränna, hudcancer, blekt lack på bilen, måla om huset osv osv..
Semester: stress, regn, fästingar, köer på E6, klibbigt varmt osv osv...
Som ni alla ser så finns det mer att gnälla över än att glädjas över. Denna tråd kommer att gå vinnande ur kampen. Släpp loss svensken inom dig. Gnäll och jämmer, klag och gnet. Här skall all glättig glädje fördrivas med det vi gör bäst...
Det är mycket nu. J. |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/03/08 : 20:12:56
|
quote: Här skall vi kompensera Bernts glädjeanfall med lite hederlig tjurig svensk gnällighet. Den som är glad är bara världsfrånvänd till den milda grad. Det krävs total förnekelse över världens tillstånd för att kunna finna nån glädje här i våran jämmerdal.
Några exempel:
Lön: räkningar, hyra, bensinkostnad, laga bilen osv osv...
Sol: solbränna, hudcancer, blekt lack på bilen, måla om huset osv osv..
Semester: stress, regn, fästingar, köer på E6, klibbigt varmt osv osv...
Som ni alla ser så finns det mer att gnälla över än att glädjas över. Denna tråd kommer att gå vinnande ur kampen. Släpp loss svensken inom dig. Gnäll och jämmer, klag och gnet. Här skall all glättig glädje fördrivas med det vi gör bäst...
Det är mycket nu. J.
...jag menar ehhh... |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2012/03/08 : 22:11:43
|
|
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 00:05:28
|
quote: Lön: räkningar, hyra, bensinkostnad, laga bilen osv osv...
Ingen lön: kallt grus, fruset vatten, grotta och konkurs.
quote: Sol: solbränna, hudcancer, blekt lack på bilen, måla om huset osv osv..
Ingen sol: väldigt kallt, väldigt snart; övriga världsproblem upphör, men det gör du också!
quote: Semester: stress, regn, fästingar, köer på E6, klibbigt varmt osv osv...
Hmm... Du har nog en poäng. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 07:29:28
|
faen..det är redan Fredag, hela den goa arbetsveckan är snart slut och den förbannade helgen kommer...shit |
|
|
sladdbarn
Member
2846 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 08:01:11
|
Fan va gött med helg |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler
806 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 09:09:45
|
Har inget att gnälla om just nu, men det kommer säkert. Från Gnällbältet. |
Revoxarn Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
|
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 12:14:05
|
Att inget av de småprylar jag väntat på ett tag kom m posten idag heller... Nu får jag ju vänta till måndag (minst) |
|
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 17:30:32
|
datorskärmen slutade funka mitt under en spelsession... (felet var enkelt åtgärdat dock) |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6796 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 21:02:08
|
Till min glädje har jag upptäckt denna vecka att jag är en surgubbe enligt ungdomarna på jobbet då känns det extra skönt att det är fredag.... f*n helgen är snart över.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 21:08:43
|
Idag försökte hunden som bet mig häromdagen bita mig igen trots att jag bad ägaren hålla reda på sin hund. Det lutar åt ett leverantörsbyte |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 21:28:22
|
Jag är på ett synerligen surigt, irriterat och allmänt ruttet humör idag. Jag märker att jag har ovanligt lätt att säga saker på ett sätt som gör folk stötta, utan att dom kan sätta fingret på varför dom blir det. Det är riktigt skönt att få "göra ned" folk, lömskt och dolt. 1.1 som bara den.
Ibland kan jag riktigt njuta av att få folk irriterade utan att dom förstår varför. Små saker som vid första blicken kan verka så rätt och logiskt, men som ändå bär på en dold liten gifttagg.
Det är extremt sällan, men ikväll är en sådan kväll. Tror inte jag skall skriva nått mer här i kväll. Vill inte vara sånn här mot folk jag gillar.
Sömnbrist kan verkligen ta fram det bästa ur mig!
J.
|
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 21:35:40
|
quote: Idag försökte hunden som bet mig häromdagen bita mig igen trots att jag bad ägaren hålla reda på sin hund. Det lutar åt ett leverantörsbyte
Som ansvarsfull hundägare kan jag bara säga att den hundägaren gör mig mkt grinig.... |
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/03/09 : 23:14:44
|
Nu har jag hävt i mig en balja té, så nu börjar humöret bättras på med stora steg.
Oooops... Det var ju i fel tråd det här. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/03/10 : 10:02:40
|
Jag mötte, på vägen hem, fyra unga män som tog upp hela gång- OCH cykelbanan. Det var helt uppenbart att de "inte såg" mig och tänkte väl att jag skulle köra av vägen för att de skulle kunna gå där i ensamt majestät, men icke. Jag ringde i ringklockan strax innan kollisionen och då kastade sig ungtupparna ur vägen och förde ett djävla väsen. Hörde att de skrek något efter mig men jag brydde mig inte mer än att visa ett finger åt dem. Får man inte lära sig vad olika vägmärken betyder längre?
Hörde en reporter på P4 Väst fundera över ordet 'Nagelfors'. Hon trodde det var ett namn .... SUCK! |
Edited by - soundbrigade on 2012/03/10 20:08:31 |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/03/10 : 20:08:01
|
Jag hade den känslan när jag plitade ner mina innersta och mörka tankar. Vi justerar. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/03/10 : 21:01:25
|
Seg som en polypropylenkon från Peerless. |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2012/03/11 : 00:32:02
|
Har bråkat med en bekants windowsdator nästan hela kvällen. Så fort man löst ett problem så dök det upp minst två nya...
Efter X antal timmar så tröttnade jag och bad personen att ta backup på det som skulle sparas och sen blåste jag ut burken och installerade Ubuntu. så i morgon blir det till att ha en liten genomgång, om hur det funkar. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/03/11 : 00:34:31
|
Gjorde samma med syrrans burk, fast petade in Xubuntu. Blev genast mkt snabbare och eftersom hon endast surfar med den så behövdes det inte någon genomgång heller. |
|
|
|
Topic |
|