HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/21 :  06:10:51  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Uppe sen 04:25, fästmön ska iväg på träningsläger med hunden. Roligt för dem, ensamt för mig....och jag är trött!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/21 :  09:14:07  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Min ondska har avtagit under natten. Känner inte längre för ett galaxiärt skräckvälde under Darth Zyklomanen, då det känns så kravfyllt. Jag vill hellre segla mellan vackra öar i stilla havet, dyka och snorkla. Bygga proor och andra flerskrovsbåtar. Fiska och plocka färsk mangofrukt och limefrukt..... Det är svårt att kombinera med ett ondskefullt imperium av skräck.

Det är så jobbigt när ens drömmar grusas av en enkel brist på ondska och hat. Hur skall jag kunna bli en "Darth" när jag bara vill väl???

Det gör ont när drömmar brister.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2012/05/21 :  12:56:43  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Varför kan inget vara normalt? Ena dagen höst och svinkallt nästa dag är det högsommar och svinvarmt. Jag tyar inte längre, Rasken
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/05/21 :  15:09:39  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Nu är den förbaskade sommaren här och aktiviteten på forumet minskar drastiskt, inte kul.

Gräset ska klippas, huset ska målas, jobb jobb jobb...
När sjutton ska jag ha tid att bygga högtalare?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/21 :  15:53:34  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
@ Opethic.

Där påpekar du ett verkligt problem med denna djeafla årstid. Hur fanatisk audiofil/basnarkoman jag än är så tar mina seglardrömmar över totalt när första vårtecknen visar sig. Tappade horn blir till proor, circlotroner blir till loggertsegel och spånplatta ersätts med epoxi och glasfiber.

Johannes.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/21 :  16:16:56  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Det är väldigt tomt här hemma nu när flickan och hunden är borta några dagar...och jag orkar inte läsa datablad hur mkt som helst...tur det är gym sen.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/22 :  09:12:33  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Sovit dåligt, tomt hemma då fästmö och hund är på utbildning.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/22 :  14:54:27  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Sov som en igelkott, i en tombola fylld av 20 mm stålkulor, natten till idag.

Edited by - Circlomanen on 2012/05/22 15:23:27
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/05/22 :  18:43:50  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Katten hade fästingpremiär idag
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/22 :  21:05:29  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Vet inte om katter drabbas men vi har fått babesia till sverige, så halsband är att rekommendera.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/05/22 :  21:32:30  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Inflammation i ett finger igen, jag har just klämt ut en matsked med gult var och det verkar vara ytterligare en skvätt kvar. Skönt när trycket släpper men lagom skönt och mysigt att klämma ut geggan...
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/05/22 :  23:09:38  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
@mayday; Tackar för tipset!
Risken finns ju att katten tappar fästingar som inte satt sig ännu, men som letar sig vidare.
Den jag plockade idag kröp i pälsen, jag kollar alltid riktigt noga när han kommer in för kvällen så att det inte finns något i pälsen och jag brukar fånga nästan alla fästingar innan de bitit sig fast.
Hade tänkt sätta på honom ett fästinghalsband senare i veckan, men tydligen är det redan dags.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/23 :  13:44:51  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Fint väder, trasig fotled...inget kul alls....

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/23 :  13:57:12  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Epoxi härdar sååååååååååååååååå lååååååååååååååååååååååååångsamt ..................................................................................................................................................................

Urk vad trist det är att vänta på epoxi som härdar. Jag längtar efter att skära bort alla buntband och slipa skrovet slätt och fint. Jag hoppas på att jag lyckas köpa med mig lite pigmenterad polyuretanlack idag, men mitt minne är inte vad det borde vara. Varför skall allt roligt vara dyrt eller svårt på ett eller annat sätt??

Jag kan väl inte hävda att livet suger allt för hårt. Jag bor trots allt i sverige, har ett jobb och en familj. Det finns många på denna jord som skulle byta med mig och dom fick. Det är lite orättvist att gnälla på livet när man tillhör medelklassen av den översta procenten (ekonomiskt) av folket på jorden.

Men även det är gnällframkallande! Man får inte ens gnälla utan dåligt samvete över att så många andra har det så mycket sämre!

Trippelurkpåburk!!!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8578 Posts

Posted - 2012/05/23 :  14:01:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Men det finns många som har det bättre oxå.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/24 :  06:26:57  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Vaknar tröttare än när jag gick och lade mig i går kväll.

Urkelpurkel!
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/05/24 :  07:33:29  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Man blir trött av att sova.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8578 Posts

Posted - 2012/05/24 :  14:44:04  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
För varmt för att vara ute..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/24 :  22:01:56  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Epoxin är styv och hård, men jag får inte gnugga den blank och slät ikväll heller!

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/05/24 :  22:13:09  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Sitter på jobbet
Högsäsong,bara att hänga i

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/05/25 :  08:31:26  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Högsäsong,bara att hänga i

Och du ska vara jultomte.
Har jag missat något?

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/05/25 :  10:47:54  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Getingarna höll på att bygga ett bo i ett skrymsle utan bygglov, men nu är det rivet. Svartbyggen tolereras inte!
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/05/25 :  11:24:58  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Epoxin är styv och hård, men jag får inte gnugga den blank och slät ikväll heller!

Epoxin? det var ju också ett namn på... den lille generalen

Huvudvärk!
Det gör mig lite grinig.
Och att inte DHL/Posten/Schenker/Jet-Pack har varit här och levererat mitt paket från Thomann...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/25 :  12:03:57  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
För lite sömn.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/27 :  10:43:34  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Sugen på att träna men det är ju vilodag...

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000