HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/14 :  09:21:53  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
taskigt väder, ont i fotleden mer än vanligt pga gårdagens fina väder...

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/14 :  13:48:44  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Känner mig lite risig...ingen feber dock så det blir gym iaf.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/05/14 :  17:53:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Väntat hela dagen på ett pling (eller ett plong) i mobilen som kvittens att Sicilienboken kommit för avhämting, men ingenting.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/05/14 :  17:57:57  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Just nu så gillar jag inte pollen

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/14 :  20:55:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Just nu är jag låg och nedstämd. Jag vill inget, jag har ingen lust med nått. Inte ens en enkel FreeBSD installation lyckas liva upp mig.

Trippelurk!
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/05/14 :  22:01:02  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Har feber och Tant Gegga (miffot lady gaga om ngn inte fattar) har spelats hos grannarna. Hon borde klassas som massförstörelsevapen.

Edit : det kan också ha varit ett kattslagsmål, lite svårt att avgöra dock / edit

Edited by - Passerati on 2012/05/14 22:19:08
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/15 :  10:13:35  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Änne en dobermann ägd av en bekant till fästmön har dött inatt. DCM som vanligt(hjärtsjukdom), dags för lite striktare koll bland uppfödarna ta mig f*n!

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/15 :  11:46:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Lite huvudvärk med...knepigt, borde inte ha så mkt att ha ont i tycker man...

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/05/15 :  12:29:31  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Mayday: Det finns inte ord för vad jag känner oseriösa uppfödare. Man kunde tycka att det skulle finnas känsla för de djur de uppföder.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/15 :  12:41:53  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Uppfödaren till denna hund är faktiskt seriös, men då det är genetiskt så kan ju bristen(tycker man ska vänta att para dem tills de är lite äldre än som i många fall 2-3år) vara hos far/morföräldrars uppfödare eller längre bak.
Vår dobermann har hundar som levt att bli gamla flera generationer bak i stammen(det kollade fästmön före hon köpte honom) sen valpen som förhoppningsvis kommer till hösten(tiken har precis börjat löpa) har minst lika bra stam på den punkten samt bättre stam vad gäller att det är 100% arbetande hundar i generationer.
DCM, drabbar mest stora raser, med undantag för nån spaniel som jag inte minns vilken nu, och med detta i åtanke så är det helt totalt vansinne att avla på större och större hundar för att "trenden" säger att det är vad som gäller.
Se vad som händer med dobermann, Rottweiler, schäfer mfl...bruksraser som förstörs mer och mer av utställningsaveln(nej jag är inget fan av utställningar).
Som tur är finns det fortfarande eldsjälar som avlar på friska, arbetskapabla individer och inte så mkt på hur de ser ut.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/15 :  15:05:46  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Ont i huvudet och halsen. Mer trött än en vitlöksmarinerad huvudkrabba i HL2.

Jag vill bygga båt, inte ligga och sura i sängen.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/15 :  18:53:45  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Sovit middag ett par timmar så nu är jag morgongrinig all over again.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/15 :  19:55:46  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag somnade i bilen en stund efter lunch. Jag sov en dryg timme när jag kom hem efter en något förkortad arbetsdag. Nu skall jag sova igen. Jag mår som en balettdansös med tunga skyddskläder och slitna kängor på en lerig byggarbetsplats i november.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/05/16 :  06:06:08  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Äsch också... timern startade inte kaffe-riggen idag, så espressomaskinen står på uppvärmning och är tämligen oanvändbar nu

quote:
Circlomanen
Jag vill bygga båt, inte ligga och sura i sängen.

Kan vattensäng vara en tillfällig lösning?
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/16 :  06:17:45  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply

Vattensäng i all ära, men dom seglar inte värst!!!

Dagen börjar med ont i halsen och en apatisk trötthet.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/05/16 :  06:33:38  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Ok, jag tar ett stort glas vatten och startar upp stereon med Sailing Away idag.

( Skriv helst bara inte i "Vad gjorde mig glad idag?" att denna gnälltråd har ett inlägg mera )

Edited by - Passerati on 2012/05/16 06:36:54
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/05/16 :  07:12:46  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
2 pendeltågseländen efter varandra inställda.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/05/16 :  07:20:45  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Jävla Hockey-VM, det är ju för faen en vintersport det är därför värmen inte kommer.
Revoxarn.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/05/16 :  09:38:29  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Att den här tråden ångade förbi den positiva. Och på rekordtid dessutom om ser till hur gamla trådarna är.
F för alla gnällspikar och surpellar.

Ska det vara så illa att livet är lite sämre än det är lite bättre.

Annars är jag trött som en inlagd sill, ty en gammal vän, som bor långt borta nuförtiden, kom och hälsade på i går EM, sov över och drog vidare nu i morse.
Detta innebar alltså massa snack långt in på natten, och därmed är jag skittrött nu.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/16 :  09:40:07  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Trött...väldigt trött. Och luktar uppenbarligen kadaver i käften av den ketogena dieten.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/16 :  09:52:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det finns mer att gnälla på än vara glad över i livet. Vem kan vara annat än sur när man jobbar heltid med nått som inte leder nån vart, som inte betalar mer än att man kan kanske unna sig en semesterresa och/eller en nu apparat då och då. Man förväntas vara nöjd med 5 veckors liv om året, resten skall man hjärndött slava bort för att ett litet fåtal skall kunna vältra sig i pengar dom inte behöver.
Världen brinner och folk shoppar nya gardiner för att hålla verkligheten borta.

Denna tråd är berättigad och behövd.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/05/16 :  09:56:47  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag kunde inte ha sagt det bättre med egna ord, utan håller med föregående talare in i minsta stavelse.

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/05/16 :  10:06:01  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
quote:
Man förväntas vara nöjd med 5 veckors liv om året, resten skall man hjärndött slava bort för att ett litet fåtal skall kunna vältra sig i pengar dom inte behöver.
Världen brinner och folk shoppar nya gardiner för att hålla verkligheten borta.

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/16 :  14:30:12  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Inte ens en hästkur med antibiotika hjälper mot de problem fästmön haft med halsen i snart ett år till och från...bara att vänta på kallelse till öron, näsa hals.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/16 :  15:53:14  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag hade så hård huvudvärk att jag ville spy, men det kom inte upp nått. Nu har jag sovit i en dryg timme, och det har tagit bort det värsta. Nationalteatern har fel. Jag håller inte med om det. Livet är ingen fest. Ett täcke värmer bättre än fyllan, framförallt om man har feber.

Edited by - Circlomanen on 2012/05/16 16:57:42
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000