HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/26 :  19:27:40  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Kroppen tror sig vara en skridsko i Kenya och en kokt hummertina i dillsås. Lätt kluven personlighet.

Det känns som det är dax att sova.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/03/26 :  19:46:47  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fattar inte att folk har stöldlarm i sina bilar. Här är grannar vars bilar tjuter och tutar dygnet runt men ingen går ut och kollar vad som är på gång. verkar vara läge att skaffa sig en bil, då ...

Värsta sortens folk som uppehåller sig på cykelbanor kan grovt indelas i två kategorier - folk med barn och folk med hund.
När man kommer cyklande står barnen 20 meter från vägen och petar i ett huggormsbo. Då ropar föräldrarna på lilla Stina eftersom det kommer en cyklist och så har man ett skrämt barn och två virriga föräldrar med ärkestor pansarbarnvagn att tampas med.
Hundägaren går på gångbanan och har hunden på grönytan på andra sidan cykelbanan med kopplet tvärs över cykelbanan. När man kommer cyklande börjar hussen (alltid hussar) gapa "Fridolf! Fridolf! Djävla hund, kom hit!!!"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/26 :  20:23:08  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Vaknade efter en "middagslur" mitt vänstra knä(motsatt ben mot trasig fotled) kändes som nån dränkt det i bensin, tänt på det och slagit loss knäskålen med en slägga.... Jag har mkt hög smärttröskel enligt bl a min tattuerare, men fy i h-e vad detta inte var roligt.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/03/27 :  03:53:43  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Vad har du nu råkat utför
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/27 :  04:41:02  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Klockan ringde för ca tio minuter sedan.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8579 Posts

Posted - 2012/03/27 :  08:18:21  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ont i maggen.Gnäll-gnäll.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/27 :  10:41:42  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
quote:
Vad har du nu råkat utför

Tror att det kan vara extra belastningen på vänster ben iom att jag omedvetet ibland, medvetet ibland skyddar min högra fotled...

Gått med det så länge så det vore väl själva f-n om jag får problem med vänsterknä med

Mina knän är lite knakika och gnissliga efter alla år på gym, men brukar inte bråka när jag tränar...då är iofs rörelsen superstrikt och anatomiskt korrekt, vilket haltande och snedbelastning inte är.

Mitt knä känns iaf lite bättre idag än igår.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/27 :  16:08:49  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Vad, annars...var och handlade lite nyss, torskfile, frysta räkor och grönsaker. Bara promenerandet i affären gjorde min fot så kass att jag fick ta värkisar när jag kom hem...

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/27 :  16:45:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Min nagel är lite lätt stukad. En liten knappt synlig vit rand går tvärs nagels ena sida. Det blir nog inget mer BIB-bygge på ett tag. Nageln måste bli fin igen.

Vem kan bygga BIB utan nagellack, vem kan skruva utan mascara???
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/27 :  16:49:31  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Circlo: Reta inte den björn som sover.... Du SKALL BIB:a!!!

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/27 :  18:19:44  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Strålande solsken, grillkväll och en flaska ädel druvsaft rimmar illa med överhandsfräs och andra finger-hungriga elverktyg.

Så gnället (något otydligt kanske) är att jag inte får bygga nått i kväll.

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/03/27 :  18:31:03  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
känner jag det minsta uns av grillOS ner till mig så blir jag riktigt grinig
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/27 :  19:21:53  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Är grillOS baserat på BSD eller Linux?

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/03/27 :  22:38:07  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Blev prejad av bil idag på vägen hem. Bilisten tyckte nog att jag prejade honom, men han brydde sig inte om ett stopptecken utan svängde ut precis framför mig.

Det känns tungt just nu. Kör öppningsbara takluckor för lanterniner men vi har inga hänglåsbeslag varför jag får bygga ihop och stapla. Ska köra 25 styck och det går fan så fort att bygga. Gissa om vi saknar kvadratmeter på jobbet. En pall till och man kommer inte fram till dass.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/03/27 :  23:36:39  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Torskade i kvällens bridgespel
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/28 :  10:37:57  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag har träningsvärk i hela kroppen pga allt snickeriarbete.

Det är tungt att bygga halv kubikmeter horn i bråkig plywood.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/28 :  10:51:49  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Inte en enda komponent i posten idag

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/03/28 :  13:40:33  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Att ati inte fixar till sina FGLRX drivisar, så det går att köra med Gnome-shell utan att hela operativet kraschar...

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/28 :  14:22:00  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Att det är så jobbigt att fläta silverkabel...men de låter ju bra. Well well, en till att fläta så har jag två par sedan.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/03/28 :  17:04:34  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Så djäkla sur att det inte finns något att uppröra sig över idag ...... än. Ska dock på kommunfullmäktige ikväll och DÅ lär adrenalinet flöda fritt.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/03/28 :  20:23:50  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Idag fick jag veta ett en "arbetskamrat" inte tyckte om att jag har fått den "högt skattade" firmabilen när han jobbat för firman i 10 år inte anser att spolingen behöver den.
Dessutom är jag bara konstruktör när han "faktiskt" är projektledare. Det spelar tydligen ingen roll om jag 14 dagars-pendlar 65 mil till Oslo och han behöver ta sin breda rumpa 7 mil till jobbet och absolut inte vill köra sin privata bil. Hade jag bara kunnat ta min egen, som flickvännen har, så hade saken varit ute ur världen. Men då får hon gå till skolan!
Tror att den lille projledaren får bereda sig på holmgång. 10 årig erfarenhet eller inte.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/28 :  22:00:09  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Den där uslingen Fuling gör mig som en mygga på meskalin.

För en liten liten tid kände jag mig nästan lite manlig med mina hornbyggen, så kommer han och krossar allt med sina hörnhorn...
Så taskigt!!

J.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7904 Posts

Posted - 2012/03/28 :  22:31:35  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7904 Posts

Posted - 2012/03/29 :  01:35:35  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Arga Lappen-kriget på jobbet har tagits upp igen efter en tids vapenvila. Nu hittade jag dessutom ett uppsprättat mjukisdjur på golvet, antingen har min dyre kollega sjunkit till en nivå då han tagit till voodoo eller så har hans hund förstört sin leksak...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/03/29 :  07:52:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Musklerna mellan skulderbladen är trötta, stela och ömma. Det är jobbigt att bolla med +40 kg plywoodlådor i en vecka.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000