Author |
Topic |
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2020/01/29 : 21:34:23
|
Lugn Magnus du är inte ensam om det med att vara näst på tur jag har några äldre släktingar kvar innan det blir min tur, hoppas jag.
Håkan, jag har ingen relation alls till min pappa i mina ögon är och förblir han en skitstövel. Det är konstigt att en mamma kan betyda så mycket utan att man tänker på det men det var ju till henne man gick till med sina problem och annat. Nu när jag har blivit familjeöverhuvud (fin titel) har mina syskon börjat berätta det mesta är ekonomiska problem men inget svårare än man kan lösa samtidigt känns det som om de inte har velat berätta för mossan jag får säga som hon gjorde "nu tar vi nya tag och ordnar upp allt även om det blir knapert" |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
peterh
Semesterfirare
1056 Posts |
Posted - 2020/01/29 : 22:13:48
|
Man får se det från den ljusa sidan ; ingen förälder som har synpunkter eller gnäller, du är herre på täppan. |
|
|
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2020/01/30 : 01:21:03
|
Förstfödde sonen 19 månader åkte på vad vi tror var falsk krupp ikväll, är nyss hemkommen från akuten i samråd med 1177 då han inte blev bättre av den vanliga kuren (öppet fönster, upprätt ställning, vatten vid behov)
Han fick lite adrenalin att andas in samt lite kortison i vätskeform (att få i honom det var ingen lek kan jag avslöja, pappa var/är inte så populär nu), och nu sitter man här i mörkret och lyssnar på hans andning medan han sover.
Inget farligt men jäkla jobbigt för honom och innan man visste vad det var så är det lite oroligt för jösses vad illa han lät, och som man kan känna med de små...
|
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2020/01/31 : 22:08:14
|
Vi förstår precis, många av oss har varit i samma situation.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2020/02/07 : 21:42:26
|
Min bror ringde idag och rapporterade om vilka beslut man fattat med somliga av mors ägodelar. Och så var där det djävligt tråkiga meddelandet att några brutit upp ett fönster och tagit sig in i lägenheten- Dock var allt smått och värdefullt omhändertaget redan så tjuvarna fick nöja sig med att totalkvadda ett fönster (rutan höll) och det är underligt att ingen hörde eller såg dem härja. Det är så djävla lågt att sitta och läsa dödsannonser och ta sig in hos folk och förse sig. Skithögarna som gör detta har fan varken moral eller mänsklighet i kroppen. |
|
|
Bubbel
6797 Posts |
Posted - 2020/02/08 : 09:21:59
|
Ja Magnus, på vissa människor har moralen försvunnit helt det är väl så att de anser att andras saker är deras oavsett vad vi andra tycker det gäller inte bara vid dödsfall jag köper och sedan säljer på bakluckeloppisar där finns de som blir förbannade om de inte får som de vill slänger och slår med sakerna trots att de inte har betalt, idioter! |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2020/02/13 : 19:28:11
|
Är det här fortfarande ett HIFI forum? I helgen var det mässa och inte ett pip på vårt forum.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2020/02/13 : 22:17:49
|
Är väl inte konstigt, sk. High End blir ju bara dyrare och dyrare och inte ett dugg bättre. OCH för få utställare ställer ut sådant som vanligt folk inte har råd med. Och medelåldern är väl mellan 50 och uppåt, dvs de med stor köpkraft och de unga bryr sig inte om ljudkvalite på samma sätt utan tillgänglighet är viktigare. Alla ljudkompisar som jag har haft som jag delat hobbyn med har övergett bra ljud utan nu är det stor tv och ljudlimpa som gäller. Och jag är ganska säker på att utvecklingen går åt det hållet. Mycket tråkigt utveckling. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2020/02/13 : 22:26:53
|
FBK, håller med och jag saknar främst gemenskapen... |
|
|
peterh
Semesterfirare
1056 Posts |
Posted - 2020/02/13 : 22:28:35
|
DIY i mölnlycke är kanske undantaget ? |
|
|
Bubbel
6797 Posts |
Posted - 2020/02/14 : 10:06:45
|
FBK jag håller delvis med jag tror att många som blir bekväma och har familj då kanske annat prioriteras. Bland mina närmaste kompisar har det blivit värre om det är jag som har inspirerat eller om det är ett uppvaknade så har det uppgraderats på alla håll och kanter vilket är roligt en röd tråd är att inte kopiera varandra verkar det men ett rör som har blivit favorit är EL84 (mitt fel) det är glädjande. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2020/02/14 : 18:54:06
|
Idag har jag varit på minneslunden och besökt min mor. Inget gnäll bara saknad. |
|
|
Bubbel
6797 Posts |
Posted - 2020/02/15 : 23:39:10
|
Saknaden efter en förälder kan bli svår för min del känns det konstigt att inte prata med henne vilket jag gjorde dagligen och delade kvällsmat med. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2020/02/16 : 17:56:33
|
Vi har olika relation till våra mödrar, jag är glad jag slipper min...
Micke |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2020/02/23 : 01:26:26
|
Begravning förra helgen av vår mor. Har nog kommenterat att hennes bortgång var väntad. Ingen sorg ingen saknad, kanske lite trist men ....
GRINIGT: Hade laddat min Zorki-4K med en rulle sv/v vilm innan jag åkte. Idag gick jag in på Central Camera (min favoritaffär i Chicago) och köpte en rulle färgfilm och skulle byte rulle nånstans vid The Cloud. Då drog jag av filmen så jag kunde inte spola tillbaka den. Nu får jag vänta tills jag är i centrum nästa gång och med klar himmel och stor gul och varm sol ....
Tyckte kameran verkade lite besynnerlig efter filmbytet.
FBK: kom till vårens DIY-träff så får du höra och se grejer som piskar skiten ur #8221;high-end#8221;. Dessutom är vi ett himla mysigt gäng. |
Edited by - soundbrigade on 2020/02/23 01:29:57 |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2020/02/24 : 22:31:32
|
Jag vet att ni är ett mysigt gäng soundbrigade Så någon gång skulle jag vilja vara med. Men jag har varit med om en arbetsplatsolycka och skadat vänster hand och har en ständig värk och väntar på en ortoped tid då den måste opereras då det är nervskador. Har varit med om detta en gång förut utan att det blev helt bra. Så jag är mycket orolig hur det ska gå och det har sänkt mig psykiskt också. Och ovanpå det så börjar Försäkringskassan bråka då jag har haft en lång sjukskrivning innan detta hände. Hann jobba heltid i 9 dagar så var det sjukskrivning igen. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2020/02/26 : 01:07:29
|
DÅ måste du komma! |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2020/02/29 : 19:32:54
|
Halkade runt idag och sträckte vänster ankel rätt illa. Det här handikappar mig rätt illa. |
|
|
peterh
Semesterfirare
1056 Posts |
Posted - 2020/02/29 : 22:05:55
|
Jag var på nefertite i dag. Tyvärr har de samma ljudmördare som blivit populärt, där man mixar in alla instrument på PA systemet, resultatet är att det låter skit. Synd, lokalen är liten, musikerna och deras instrument skulle mycket väl kunna fylla lokalem med välljud och låta sångerstak ( och kanske saxofonen) finnas i PA.
|
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2020/03/07 : 06:44:17
|
Är sur, ont i benet
Micke |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2020/03/07 : 09:17:27
|
Det skulle ju jag precis skriva!!! Min fot gör fortfarande ont men det är svårt att hålla sig stilla och det är väl 6 kvarter till familjens hus ....
Dessutom har mina refluxproblem fått luft under vingarna. Trir jag blir lite stressad med två småbarn runt mig och deras, något ostrukturerade, föräldrar som gläds att moffa och baba är i tjänst. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2020/03/11 : 14:42:52
|
Längtar hem men fasar för nära 10 timmar nattflyg.
Dessutom blev jag djvligt förbannad när en djvla petimäter på ett annat forum i god ordning hade åsikter om hur jag uttrycker mig. Den här figuren har uppenbarligen gjort mig till favoritobjekt. Jag uttryckte mitt kraftiga ogillande av hans metoder och meddelade frivillig semester för att hindra mig vara like djvla otrevlig. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2020/03/12 : 18:25:24
|
Var glad om du får flyga alls... Närstående är just nu ombokade via London, då bokningen låg efter inreseförbudet till USA, men vi får väl se om det håller. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2020/03/13 : 01:21:20
|
Här tjatar man på mig att stanna i USA, men jag ser nog risken att bli sjuk här som lika stor att insjukna i Sverige. Nä, det det är natten på flyget som oroar mig mest och att folk som huvudlösa hönor har plundrat affärer på mer än de nånsin kommer att förbruka. Hamstrare, som #8221;bara för att#8221; tömmer butikshyllorna är ena sketahögar ..... |
|
|
Topic |
|