HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Kabel mellan RIAA och försteg.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2012/02/21 :  14:39:43  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Vilka kablar använder ni ? vad kan ni rekomendera som är bra och prisvärda upp till 3000 kr.

Handla nu! svepningen har inga fickor.

Io
Member

473 Posts

Posted - 2012/02/21 :  16:18:29  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Supra Sword fungerar bra hemma hos mig. Överallt.

  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/02/21 :  18:47:34  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Jag instämmer i rekommendationen av Supra Sword. Den har länge gjort tjänst med den äran på just den platsen i mitt system.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2012/02/21 :  20:36:01  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Det är stoor skillnad på olika kablar. Just här har jag goda erfarenheter av Nordost Valhalla (sitter numera mellan cd och förstärkare) vidare har jag kört quattrofil både i orginal och numera ett modifierat utförande försedd med Eichman bulletplugs.
Har även provat div andra kablar här men inga matchar den luftiga, rena och dynamiska stilen som dessa ovan besitter.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/02/22 :  20:21:19  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Silverkabel med litzfläta och bulletplugs i ändarna har gjort succé hemma hos mig.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/02/23 :  09:37:17  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Pratar vi begpris, så hade jag gått på en Nordost Heimdall, har testat den mot Sword som jag hade innan är en mkt trevlig kabel för pengarna, den går ju att få förra 1500 beg
Efter att testat Nordost, så blev det en Tyr på den platsen, snart blir det även Tyr mellan spelare o RIAA...

En annan mkt bra kabel är Slinkylinks som jag testat hemma, riktigt prisvärd även till nypris, men då blir den iofs lite dyrare än 3k...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2012/02/23 :  11:00:23  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Tack för de tips som inkommit, jag får hålla ögonen öppna efter en beggad nordost, då det verkar vara väldigt många som lovordar dem.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000