HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Tips och trix tråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2012/03/10 :  21:27:07  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Idag har jag selecterat/matchat FET-trissor hela dan

En CCS (konstantströmsgenerator) med några "hocks", en multimeter och en massa tålamod
Jag matar in alla värden i Excell som sorterar ut så många matchade par som möjligt.

Obs! var noga med ESD-skydd!!

/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/11 :  00:28:00  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Enkelt trix som jag använde senast idag:
När man löder internkabel på RCA-honor, ha då en RCA-hane i honan så att värmen från lödkolven inte förstör honan(mitt-pinnen så att säga hamnar så snett när plasten runt den mjuknar att kontakten blir obrukbar), detta har hänt mig någon gång när jag använde väldigt billiga RCA-honor. Kör alltid med hane inkopplad nu för att vara på säkra sidan.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Edited by - mayday on 2012/03/11 00:28:18
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/03/11 :  21:31:46  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Ett litet tips som kanske är lite OT, men iaf.

Jag köpte för längesen en BILLIG skruvdragare, en Co-tech tror jag de heter. Skruvade isär batteriet som bestod av 10st SUB-C celler(12V). Det var NiCD på 1100mAh, jag bytte dessa mot 4500mAh NiMH. Det blev en helt annan maskin, stark och behövde inte alls laddas en gång i kvarten längre.

Med lite finurlighet kan man alltså få en väldigt bra maskin för i sammanhanget småpengar.

I samband med detta varnar jag även för vissa ebay SUB-C celler. Jag köpte laddbara AA med infon tryckt på dem.
Dessa skulle klara 2600mAh, men den "intelligenta" laddare jag hade(datorstyrd historia för RC-bruk) visade att de var knöfulla efter bara 300mAh.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000