HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Magiska Adele
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2012/02/01 :  09:13:49  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
Alla känner väl numera till Adele, hon är väl närmast sönderkramad av såväl kritiker som fans.

Igår hem i bilen kom hennes fantastiska låt Someone like you (som vanligt) på radion, jag vred upp och njöt och då slog det mig - hur ofta är det en låt som består av enbart piano och sång, toppar i princip alla topplistor, spelas i alla kommersiella såväl som icke-kommersiella radiokanaler? Och dessutom som sagt hyllad av såväl kritiker, gubbar, tonåringar, ja alla! Detta måste vara rätt unikt!

Bara en liten reflektion

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/02/01 :  09:40:28  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Jag vill också ge Adele en gubbkram. Hennes röst och uttryck når rätt in i hjärtat!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/02/01 :  18:12:41  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
+1...

Det svårt att inte fastna för henne, kul med dessa unga tjejer som toppar listorna.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2012/02/20 :  15:28:53  Show Profile Send mangs a Private Message  Reply
jag kan tycka att myten är något större än verkligenheten än så länge. Visst är hon duktig men ännu så länge behöver hon enligt mig några fler sånger som biter sig fast hos mig innan jag på allvar får upp ögonen för henne.


Häromdagen satt jag och slötittade lite på min nyinköpta konsert med henne och jag var väl sådär måttligt intresserad ända till "Set fire to the rain" satte igång. Jag gillar denna låten sedan tidigare men den gör sig väldigt bra i 1080p och ljudnivå-peakar kring 120dB i en schysst hemmabio.
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2012/02/20 :  21:41:58  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
Set fire to the rain är en oerhört mäktig låt. Men det är framför allt rösten och hennes uttryck jag fastnat för. Som jag skrev inledningsvis; hur många låtar med bara sång och piano har letat sig längst upp på alla topplistor genom åren?? Det kräver en röst som berör.
Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2012/02/23 :  12:31:53  Show Profile Send mangs a Private Message  Reply
Jo, den är oerhört mäktig under rätt förutsättningar.


Sedan vad det gäller olika musikstilar som spelas kommersiellt så tycker jag ändå att andra krattat vägen lite framför just Adele. hade hon kommit fram för 10år sedan tror jag tex inte hon slagit men nu med Michel buble/Amy Winehouse/Duffy/Amanda Jenssen mfl så har det blivit inne med ett lite "retro" sound.

jag undrar inte så lite om inte Robbie Williams Swing when you're singing som han släppte under sin absoluta topp har påverkat mer än vad jag vill erkänna men när den kom var den väldigt udda, idag hade folk knappt höjt på ögonbrynen för en sådan skiva.
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2012/02/24 :  20:19:03  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
Jag brukar byta kanal jag för maken till gnällig musik får man leta efter...
Vet inte varför men jag står inte ut med adele...

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/02/24 :  21:50:36  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Är hon gnällig ?

Det vet e fan.......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2012/02/25 :  00:52:16  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Är väl en 2-3 låtar med henne jag gillar som sticker ut lite, annars gillar jag faktiskt linkin parks cover på hennes låtar!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/02/26 :  20:46:44  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag gillar inte Adele, men efter som detta är en hyllnings tråd, ut vecklar jag mina tankar i all männa gnäll tråden.

Edited by - soundbrigade on 2012/02/28 12:45:28
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2012/02/26 :  21:05:42  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Soundbrigade,du är i fel tråd,det här är inte Aka gnälltråden.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/02/26 :  22:52:07  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Adele är redan en fullfjädrad sångerska! Man kan knappt tro att hon är född 1988 med ett så moget uttryck. Det märks att hon är påverkad av mästare som Etta James och Ella Fitzgerald.
Hennes framgångar har ju varit enorma sin unga ålder till trots. Hoppas bara att hon får stöd och har styrka att fortsätta utvecklas. Det kan inte vara lätt att hantera berömmelse i så unga år. Tragiska livsöden som Amy Winehouse och Whitney Houston förskräcker.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39

Edited by - Eref on 2012/02/26 22:59:42
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2012/03/02 :  14:55:01  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
quote:
Soundbrigade,du är i fel tråd,det här är inte Aka gnälltråden.


Jag vill gärna veta vad folk tycker, ni får gärna gnälla på henne i denn tråd
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2012/07/07 :  20:53:58  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
Nån som såg konserten på tv ikväll? Helt magiskt. Someone like you - jag hade gåshud hela låten och grät.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/07/08 :  07:53:42  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Härlig konsert! Vilken röst och vilken publikkontakt!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/07/08 :  10:16:49  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Jag har konserten på Blu-ray och har sett den flera gånger, riktigt bra! Det här är en riktig referens avseende både bild- och ljudkvalitet så skivan rekommenderas varmt. Ljudet är så bra att de flesta andra konserter jag har på BD bleknar och bilden så bra att man nästan kan räkna hårstråna på Adeles huvud!

Someone like you är som sagt riktigt bra här, men jag gillar nog framförandet på Brit Awards 2011 ännu mer. På MTV Live HD brukar de köra den ibland, kanalen har dock tagits bort av Canal+ så jag kan inte se den längre. Någon som vet om denna finns att köpa på skiva?

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2012/07/08 :  12:31:50  Show Profile Send Porta a Private Message  Reply
Måste erkänna att jag inte kände till Adele särskilt väl.
Den här tråden gjorde mig nyfiken.
Efter koll på YouTube är vinylen beställd

Go Whest young man.
http://www.whestaudio.co.uk/index.php
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000