HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Melodifestivalen 2013?!?!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 11

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/05/25 :  10:45:14  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
- jo jag håller med dig men jag så svårt att sitta still när programledarna läser innantill ur ett tafflig manus på språk de inte behärskar, Jobbigt. Det har såklart ett underhållningsvärde i sig men jag behöver göra några lovar ut i köket för att göra mer the eller något annat när det är som värst...

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/05/25 :  12:43:38  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Såg på semifinalerna; det var en otrolig massa låtar man aldrig vill höra igen!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/25 :  17:39:15  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Jo vist bearwik, "sopsortering" dök upp
i min skalle. Men absolut inte för åter-
vinning. Bara rest-sopor!

Men bidragen som återstår är inte helt
åt "pipsvängen".
Allt kan inte bli lika bra som Beatles och
Abba, tyvärr.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/26 :  09:20:21  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Östrans schlager expert "Lotten" tipsar och rankar
kvällens "Schlager final".

Får man ingen medalj i "puck o klubba" VM, kanske
det finns möjligheter i "Schlager EM"

Ja, ja, det få gå hur det vill, vi vann "Schlager SM"
i varje fall.

Men man undrar varför inte Turkiet är med "dom 5".
Har det gått politik i hennes tips?
Hmmmmm.......

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/05/27 :  00:26:26  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Hallååååå, har ni somnat ...
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/05/27 :  00:45:11  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Det gick ju bra, Sverige vann väl.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/05/27 :  00:46:09  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Vi firar!
Kul!!!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/05/27 :  00:49:07  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Grattis Loreen! En värdig vinnare på alla sätt!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2012/05/27 :  01:50:48  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply
Fantastiskt kul! Loreen vår hjälte! :)
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/27 :  08:15:16  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Godmorgon, har Ni vaknat.

Eller har det varit full rulle hela natten?

Vist var det en trevlig kväll, fast jag måste säga
att det inte är "min" musik. Det är mera vad man
kallar "party-pop", jo vist är det musik det också.

Men riktigt trevligt var det!

Resultat Eurovision 2012
--------------------------------
1. Sverige 372
2. Ryssland 259
3. Serbien 214
4. Azerbajdzjan 150
5. Albanien 146
6. Estland 120
7. Turkiet 112
8. Tyskland 110
9. Italien 101
10. Spanien 97
---------------------------

Men var tog Irland vägen?
Ingen party-musik?
Vaa...förmycket tyngd på harmoniner,
förlite "bank, bank, boff"?

Saxat från EKOT:
------------------------------------------------------------------
Alla deltagarländer förutom Italien gav det svenska bidraget poäng. Loreen fick full pott från totalt 18 länder och kunde räkna hem sammanlagt 372 poäng.

#8211; Jag hade aldrig kunnat göra det här utan er. Tack för att ni trodde på mig, sa Loreen till tv-tittarna efter segern.

Bara en låt har fått fler poäng i en final av tävlingen tidigare. Norrmannen Alexander Rybak fick 387 poäng för låten "Fairytale".

På en andraplats efter Loreen placerade sig de äldre ryska gummorna, 259 poäng, och Serbien med 214 poäng.

Segern i Baku innebär att Eurovision Song Contest nästa år anordnas i Sverige, och att Loreen sällar sig till en liten skara svenska vinnare.

Sverige har tidigare vunnit Eurovision fyra gånger. Först ut var Abba som tog hem segern 1974 med Waterloo. Därefter har Herreys, Carola och Charlotte Nilsson vunnit tävlingen.

Med fem segrar totalt sällar sig Sverige till toppskiktet i tävlingen. Bara Irland har fler segrar, sju stycken.

De två semifinalerna och finalen i Sverige kommer att avgöras den 14, 16 respektive 18 maj 2013. Vilken stad som arrangerar är ännu inte klart.

Efter Loreens seger strömmade gratulationerna in, bland annat från statsminister Fredrik Reinfeldt som skrev:

"Stort grattis Loreen! Vilken överlägsen seger. Den bästa låten och ett fantastiskt uppträdande. Nu ser vi fram mot nästa års final i Sverige!"
-------------------------------------------------------------------

Nu väntar vi bara på kvällstidningarna, för att läsa
lite skvaller från efterfesten.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

shifts
Member

375 Posts

Posted - 2012/05/27 :  08:39:22  Show Profile Send shifts a Private Message  Reply
Trodde inte jag skulle titta, men gjorde faktiskt det. Har inte följt ngt av tävlingarna innan och minns inte att jag hört den svenska låten. Men jag drabbades hårt av patriotism under tävlingen och satt och kramade tummarna under omröstningen.

Hur som helst, det enda för mig som ter sig helt osannolikt, är att Turkiet fick en enda röst. Det går snabbt att konstatera: Vi är olika.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/05/27 :  09:26:00  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Ett stort underhållningsvärde för vissa och mindre för andra kan vi nog konstatera.

Själv så tycker jag att det är sådär. Blir lika förvånad varje år att det inte är bättre låtar med. Men jag förstår varför! Har man inte lust eller råd att anordna en sådan produktion som det ändå är, så skickar man ..... skit in - skit ut!

Den artist/bidrag som kan förmedla sitt budskap trovärdigt och har musik som är välskriven, har dansare, kör och musiker som gör att det blir en helhet, det framförandet ska vinna.
Jag tycker att Sveriges bidrag och Loreen fick ihop alla delarna och gjorde det bäst av alla den här gången.

GRATTIS SVERIGE!

Nu ska vi bara få landslaget i fotboll att bli lite mer tekniska, våga lite mer, våga utmana mer, våga spela lite utanför ramarna, vad har vi att förlora? En förstaplats är en förstaplats, de andra placeringarna glöms bort. Vem kommer ihåg vilken plats England kom på igår? Inte jag iallafall

Gå för GULD och ha roligt på vägen

Ursäkta OT
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8759 Posts

Posted - 2012/05/27 :  10:32:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Grattis Sverie!
Även om jag inte tittade på spektaklet..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

iMac
Member

479 Posts

Posted - 2012/05/27 :  10:53:08  Show Profile Send iMac a Private Message  Reply
Några konstaterande

SVT1: Dålig bild bra ljud
SVT1 HD: Bra bild dåligt ljud

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/29 :  10:32:34  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

En kul grej är att dom bidrag med svenska förtecken
klarade sig bra.

Azerbajdzjan, plats 4, 150 poäng.
Italien, plats 9, 101 poäng.
Spanien, plats 10, 97 poäng.
Cypern, plats 15, 65 poäng.
Grekland, plats 17, 64 poäng.
Irland, plats 19, 46 poäng.
Malta, plats 21, 41 poäng.
Storbritanien, plats 25, 12 poäng.
Norge, plats 26, 7 poäng.

Svensk musikindustri är en stor industri,
och väl etablerad i omvärden.
Det är bara USA och England som extporterar
mer än Sverige.

Nu behöver vi inte vänta ett helt år till nästa
schlager runda. Det är bara 8tta månader kvar.
Vist är livet underbart, "en schlager på rosor",
skulle man kunna säga.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/05/30 :  22:20:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Har jag missat något eller satt vi kanske på en fiskrestaurant med utsikt över någon del av Medelhavet ätandes på nyfångade skaldjur och grillad svärdfisk avnjutande ett gott lokalt siciliansk vin och hade det trevligt och mysigt tillsammans utan att massa lågkvalitativ ljudsmörja vräktes över oss ackompanjerad av glitter och bjäffs ....
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/05/30 :  23:43:16  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Hörde jag något som pep?

Fel tråd, Magnus...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2012/05/31 :  12:39:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det finns avstängningsknappar så man behöver inte fly landet.

Men, när jag tänker efter lite mer, självklart måste man ju då vara kung över fjärrkontrollen,så att fly landet kanske är det enda alternativet ändå.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/05/31 :  12:43:57  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Det finns avstängningsknappar så man behöver inte fly landet.

Tyvärr visade det sig att avstängningsknapp saknades på gapfalsksångarna, som höll mig vaken längre än nödvändigt med sitt skränande utomhus.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/31 :  19:35:18  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Avstängnings-knapp eller inte, momentet före kanske är viktigast,
att över huvud taget slå på en apparat med så hög riskfaktor.

Nu var det över 3,2 millijoner i "svedala" som tryckten in start-
knappen och hitta rätt kanal.
Sammanlagt lär det ha varit 100 millijoner som titta och lyssna
på............ESC!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/05/31 :  23:15:30  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Hur många kollar på OS?
100 miljoner är väldigt många människor!
Och jag var en av dem i år...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/06/01 :  19:21:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fast nu tycker jag att antalet tittare INTE säger ett dyft om kvaliteten. Man kan liksom inte folkomrösta om sanningar.

Dessutom tror jag att en del är lite sotis på oss som satt och åt gott och pustade ut efter att ha upplevt en del siciliansk kultur ...
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/06/01 :  21:03:09  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Man kan liksom inte folkomrösta om sanningar.

Vems sanningar?

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/06/01 :  21:05:00  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Dessutom tror jag att en del är lite sotis på oss som satt och åt gott och pustade ut efter att ha upplevt en del siciliansk kultur ...

Cosa Nostra, eller vilken kultur menar du?

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/06/01 :  21:28:13  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vi besökte Corleone där maffians (Cosa Nostras) högsta capos bodde, men fann att maffiamuséet var stängt.
Med kultur menar jag den som greker, fenicier, romare, normander osv präglat landet med, maten, dryckerna, människorna ...
[img}http://www.pastisch.se/faktiskt/sicilien-141.jpg[/img]

Och med "sanning", menade jag att det inte går att rösta om tycke och smak. Att X-tusen/miljoner människor röstar på ett visst deltagande bidrag betyder inte att det är det "bästa" (objektivt) alternativet. Titta bara på Let's Dance. <wink>
Go to Top of Page
Page: of 11 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000