HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Melodifestivalen 2013?!?!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 11

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2012/03/09 :  12:53:26  Show Profile Send mangs a Private Message  Reply
Någon som vet om spelordningen nedan lottats? jag har svårt att tro det med tanke på att att Danny som på förhand var favorit fick starta sists både i den sista deltävlingen och nu med sist i finalen som någon form av crescendo.

Jag tror det kommer stå mellan Danny och Loreen. Oddsen säger Loreen men jag är inte så säker med tanke på att de flesta som föredrar henne tillhör den äldre skaran som kanske inte ringer lika frekvent som de som röstar på Danny.
Dannys nackdel är att David Lindgren har en låt som enligt mig faktiskt är bättre och inom samma genre.

På samma sätt tror jag att de som röstar på Thorsten och Ranelid delvis tillhör samma kategori och båda kommer hamna långt ned pga detta. hade enbart en av dessa deltagit tror jag däremot att denna kunnat hamna topp4.

Dynazty kom inte till final vilket säkert gör att fler med rockpreferenser kommer rösta på DBA. Nu tycker jag inte den låten är något vidare egentligen men upplägget på tävlingen gör att de säkert kan skrälla en del.

Molly och Munther kan gå lite hursom, de kommer fiska en hel del sympatiröster och Mollys låt är inte helt oäven, hon kan säkert komma trea eller något. Återkommer med mitt slutgiltiga tips senare.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2012/03/09 :  13:01:42  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Tror att jag kommer att lägga en symbolisk röst på Miskovsky, den enda låten jag känner för i finalen. Känns också som en låt som ändå hade skrivits - dvs den är inte endast framtagen för detta evenemang. Inget mästerverk men hög mysfaktor.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/03/09 :  17:56:48  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Miskowski, Loreen, Flink eller Ranelid, en av dem blir vinnaren.......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/03/09 :  18:14:27  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Flink och Ranelid i all ära, men mina favoriter är Loreen som etta och Molly som tvåa. Men jag är å andra sidan urusel som schlagertippare...

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/03/10 :  08:41:49  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

God morgon, såhär timmarna innan allt vi väntat på
går av stapeln.

Jag ska min vana trogen redovisa vad "Schlager Lotten"
tror om utgången. Det brukar stämma skapligt, utom
förra gången förstås.

Fyra i topp:
(6.) "Euphoria" Loreen
(10.) "Amazing" Dannyn
(4.) "Why Start a Fire?" Lisa Miskovsky
(9.) "Why Am I Crying?" Molly Sandén

Och "botten nappet"
(8.) "Mirakel" Björn Ranelid feat. Sara Li
(7.) "Soldiers" Ulrik Munther

Vad ska man äta till en sådan här familjekväll.

Färsk kyckling kryddat med citron och basilika
från egen odling. Såsen är så kryddig att den
bara behöver redas av.
Till efterrätt kräm, blåbär och björnbär (egen
odlad förstås).

Då återstår det bara att skruva in ett bra ljud
och önska Er alla en trevlig kväll.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/03/10 :  09:32:27  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nu ska vi se här ... vad är det på TV ikväll? Hmmmm, Femman visar alla avsnitt av Big Brother från 2003 ... verkar kul. Låt se ... kunskapskanalen visar en rumänsk dokumentär om bönsyrsans könsorgan - klart intressant och på Tvåan går en repris från fjolårets inrikespolitiska debatt i riksdagen .... Eurosport, då? ... lokalderby i schack med liten boll på Yttre Hebrider i division sex, det kan man bara inte missa - spela in, alltså ... Sjuan visar en gammal turkmenistansk svartvit långfilm från 1932 och Trean ett mediciskt magasin - "Feta kvinnor med för små blygdläppar" .... Det känns att det blir tidig nattning ....
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2012/03/10 :  22:30:07  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Jag som trodde Ranelid skulle ta hem detta, hade ju varit enda bidraget som kunnat besegra ryssarnas!

http://www.youtube.com/watch?v=9fn2WPWOi3Q

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/03/10 :  22:41:40  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
HUMOR! soundbrigade längesedan jag fick mig ett så gott skratt!

/mvhff

PS: rätt låt vann

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1788 Posts

Posted - 2012/03/10 :  23:15:32  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Jag hatar att erkänna...men jag blev faktiskt underhållen
Konstigt nog så saknade jag inte Gladiatorerna, zappade bara till Top Gear på Danmark 3+ då och då.
Bild och ljud i toppklass, tack licenspengarna!

Mat till underhållningen? Well, ikväll blev det blodkorv med lingonsylt

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/03/11 :  08:48:09  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det blev inte tidig sänggång. Vi hade middagsgäster och hustrun hade spelat in damstafetten i skidskytte. Kul att tyskarna trots straffrunda tog en sådan kanonseger och ännu kuligare var Bergers och Domratjevas otroliga spurtfajt. Ekholm som hamnade utanför pallen lägger tydligen av - tråkigt!
Och jag tror vi sett chief inspector Banks för sista gången.

Nå gubbar, vem vann Felodimestivalen nu då??? Vilken ****-musik ska lokalradion spela 58 gånger om dan resten av året??
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2012/03/11 :  09:51:06  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Känner mig hyfsat nöjd med resultatet igår, tror nog att vi kan lyckas med topp 10 med Loreen. Gillar hennes minimalistiska show, fri från "gadgets", glitter och bjäfs. Hennes låt är tillräckligt suggestiv för att behålla mitt intresse i de 3 minuter som behövs till skillnad mot till exempel Dannys låt som iofs var snygg som show, men låten alldeles för glömbar för att få gå vidare.

Slutställningen mellan mig och min sambo i årets gissningstävling efter igår och alla delfinaler (vi gissar vilka som går vidare och placeringar) 27-27... lika mao. Det hela avgörs i Baku.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/03/11 :  09:58:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
För inte vara så förbannat raljant, som jag kan vara, kan jag nämna att den stora europeiska föreställningen brukar beskådas med visst intresse. Det här året är risken överhängande att vi missar tillställningen emedan vi är ute i världen (södra Europa) och reser.

Jag har sett de udmurska tanterna och vet plötsligt varken ut eller in - skulle vi kanske skickat Ranelid, trots allt ....????
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/03/11 :  20:09:45  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
Känner mig hyfsat nöjd med resultatet igår,......

Jaaa....jooo...inte helt fel......trevligt sällskap, god mat och
trevlig underhållning.
Hur ofta lyckas man med den kombinationen.

Nu ser vi fram emot dem stora stora drabbningen.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/03/11 :  21:07:03  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
RÄTT LÅT VANN!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/03/13 :  20:17:12  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Hitta en kul notis i "Östran":

quote:

4,1 milijoner såg Melodifestivalen

Det stora publikintresset för Melodifestivalen höll
i sig ända in i mål. Hela 4,1 milijoner såg finalen
i lördags.

Det är den högsta tittarsiffran för ett program överhuvudtaget
i svensk TV på sex år - sedan Melodifestivalen 2006.

Förra veckans mest sedda program:
1. Melodifestivalen final 4.090.000.
2. Melodifestivalen eftersnack 2.122.000.
3. Antikrunda 1.740.00.
4. Skalvan 1.629.000.
5. Så ska det låta 1.572.000.
.
.
.
.
10 Fråga doktorn 952.000.

4,1 miljoner är ca: 45,6% av befolkningen!

Ja nu får vi vila våra schlager nerver till den
22:dra, 24:de och 26:te Maj då vi sak mäta oss
med övriga Europa.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/01 :  16:46:04  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Ni har väl inte glömt programmet
"Inför Eurovision"!

Det är viktigt att ladda. Och att ladda
på rätt sätt, eller hur?

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/05/01 :  18:02:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Laddar med musik från Mali, Ali Farka Touré.

Tror jag skippar festivalen.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/05/01 :  19:31:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kalmargubben: Vi kastade ett öga på de där presentationerna och var häpna att man faktiskt missat att slänga ur sig generaliserande och rasistiska kommentarer om vissa länder, speciellt de från öst. Men kanske man fått reprimander tidigare.
Tyckte just att det inte var något kul alls. Det tråkiga är ju att man inte har tvingande regler som hindrar deltagarländerna att engagera låtskrivare från andra länder. man kan ju direkt höra när svenskar varit med på ett hörn; Yamahasyntar med fabriksinställning och så massa A-A-A-Ah och Oh-oh-oh-oh.
Det som är kuligast är ju dock att få se hur fanken folk ser ut.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/02 :  13:02:42  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
quote:
......var häpna att man faktiskt missat att slänga ur sig generaliserande och rasistiska kommentarer om vissa länder, speciellt de från öst.

Jag tyckte nog dom "känga till" galma öststaterna regält.
Men dom kanske vill visa att dom är mer "pålästa" än Carola.

quote:
Det tråkiga är ju att man inte har tvingande regler som hindrar deltagarländerna att engagera låtskrivare från andra länder.

Instämmer helt.....det poppar upp svenskar lite här och där, minnsan.

Det som jag reagerade på var också att "panelen" betygsatte utseende
video-stuket och inte bara fokuserade på själva låten.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/05/02 :  16:36:23  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
I ett annat, och aningen snuskigare forum, diskuterar man Felodimestivalen ur ett fetischperspektiv.... Molly Sandén får många gummistövlar i den panelen.Annars var väl Rumäniens bidrag ganska kroppsnära kläder - inte alldeles fel:
http://www.youtube.com/watch?v=VH2t9LpRGQk&list=PLEBED24A4F7884572
http://www.youtube.com/watch?v=98FZchoQxvc&list=PLF32FC85B3C706E4F" target="_blank">Och i videon from Fårmer Yoggoslavian Repubic of Massedånia stod en skinnig dam med ståfela i trappan: br / http://www.youtube.com/watch?v=98FZchoQxvc&list=PLF32FC85B3C706E4F

Finns det fler sätt att göra analyser på??

Edited by - soundbrigade on 2012/05/02 16:37:02
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/22 :  08:19:44  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Ni har väl laddat inför kvällens första "semi"?

Jag fick "sopsortering" i skallen när jag tänkte
på att det ska vara två stycken semifinaler innan
det stor på lördag.

"Döskalle-märkta", (typ Österrike), bidrag ska bort....
och pärlorna ska vara kvar.....så är det.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2012/05/22 11:42:10
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/23 :  12:53:16  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Nu har Bert Karlsson uttalat sig:

Bert Karlsson har ett hett tips inför helgen. Enligt honom är
 det Loreen som tar hem segern i helgen och åker till Azerbajdzjan
 för att representera Sverige i Eurovision Song Contest.

- Jag tror hon har chans att vinna där också. Hon är internationell
 och låten har tillräckligt med melodi men är samtidigt modern,
 säger Bert Karlsson.

Bert Karlsson har jobbat med musik länge och varit inblandad i
 Melodifestivalen sedan 1978. Nästa år kommer han satsa extra hårt
 på att få med nya artister han hittat. Hur länge han ska hålla på
 vet han inte riktigt, men än så länge håller han kvar sin gamla
 devis.

- Det är så här alltså, artister kommer och går men Bert Karlsson
 består, säger han och skrattar.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/24 :  10:42:51  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
Sändningstider för Eurovision Song Contest från Baku

Torsdag: 21.00 - 23.00
Lördag: 21.00 - 24.00

OBS: I torsdagens semifinal kan Sverige rösta men INTE på sig själva.

Måste fundera lite på vad man ska äta till finalen.
Något grillat är ju "ett het" tips,......hasselbackspotatis...

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/05/24 :  10:49:10  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Såg lite på ena semin härom dagen. Underhållande på lite udda sätt. Skämskudde obligatoriskt tillbehör...

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/25 :  08:31:59  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Varför skämmas!

Gör något kul av det. Om familjen trivs och har trevligt,
mår jag också bra.
Det är väl ett bra argument!

Själv har jag uppgiften att "passa upp" på gänget (familjen)
i TV-soffan. Samtidigt har jag mobil-radion i örat och
kan höra inslagen medan jag rotar runt i köket.
----------------------------------------------------------
Morgonens meny blir; grillat, sallad tomat gurka lök, en
yogurt-sås kanske med lite vitlök i och hasselbackspotatis.

Läsk och poppcorn i TV-soffan är nästa obligatoriskt.

----------------------------------------------------------

Här är start ordningen:

1.UNITED KINGDOM
2.HUNGARY
3.ALBANIA
4.LITHUANIA
5.BOSNIA & HERZEGOVINA
6.RUSSIA
7.ICELAND
8.CYPRUS
9.FRANCE
10.ITALY
11.ESTONIA
12.NORWAY
13.AZERBAIJAN
14.ROMANIA
15.DENMARK
16.GREECE
17.SWEDEN
18.TURKEY
19.SPAIN
20.GERMANY
21.MALTA
22.FYR MACEDONIA
23.IRELAND
24.SERBIA
25.UKRAINE
26.MOLDOVA

Detta kan säkert bli en trevlig kväll!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page
Page: of 11 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000