Author |
Topic |
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2012/02/11 : 21:07:26
|
quote: kan någon förklara vad de två andra tjejerna heter i Tim o Tej??
Vad heter de andra två?
Kvällens program innehöll inga höjdare.
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Audiovector
Member
1991 Posts |
Posted - 2012/02/11 : 21:16:07
|
Nej det var seeeegt... Rockabillyn var bättre än övriga bidrag. |
Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.
Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/02/11 : 23:42:42
|
Så var andra delen av världens bästa musikshow slut.
Deltävling 2 i Göteborg den 11 februari 1. Ulrik Munther #8211; "Soldiers", Alla tjejers favvo och troligtvis dom enda som röstade på Ulrik, när en låt blir såhär tråkig så slutar jag lyssna på texten, lyckades iaf snappa upp att "soldiers" användes en del, kanske namnet på sången.. 2. Top Cats #8211; "Baby Doll", ahhh kommer ihåg 1988 och Skövde med konsert av Wilmer X, förbandet till dom (som var bäst) har jag glömt namnet på men fyttirackarn vilket gung det var, jag vill definitivt gå på rockabilly fest nu, dock har kungen över alla E.Meduza lämnat in alldeles för ung, han kunde skriva låtar han.. 3. Sonja Aldén #8211; "I din himmel", det finns två brunetter i världen.., Kate Beckinsale och Sonja, Sonja som levererar kvalité som vanligt, så suveränt bra, men ack så sömnigt.. 4. Andreas Lundstedt #8211; "Aldrig aldrig", slet väl ut sig på QX galan och var väl blek i sången, saknar Alcatraz enormt, det var musik det. 5. Timoteij #8211; "Stormande hav", nej nej nej nej 6. David Lindgren #8211; "Shout It Out", denna hamnar i mitt album "Night i Kemer", sicket ös, kommer defenetivt att spränga resten av högtalarna i S60:n nu 7. Mimi Oh #8211; "Det går för långsamt", kvällens besvikelse, här har man gått och laddat hela veckan för en 80-tals chock och så är det V.Maggios klon som kommer ut på scenen och det skall alla veta att Maggio går inte hem i mina öron, letade och letade efter ett uns av 80-tal i denna beten, men hittade inget, skall köra ABC, Human League och Howard Jones på Spotify hela natten som motgift, fasen får tidningarna skriva vadsomhelst nuförtiden, var det ens någon av de sk journalisterna som var med på 80-talet?? för detta var nada av det årtiondet, BESVIKEN!!! 8. Thomas Di Leva #8211; "Ge aldrig upp", tänkte faktiskt på SAAB och Muller som blev nergrävd gång på gång men likt fågel Fenix reser sig ur askan, vi har inte sett det sista av den karl, inte heller av Di Leva, han är faktisk bra på sitt sätt,
Ljudet i stereo var ok men inte mera, i DD 5.1 så lyfte det något, särskilt i låt nr 6, längtar till nästa program. |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/12 : 09:17:14
|
Tack för Din insats sopwith!
Soudbrigad får säga vad han vill om tidningen Östran, som är en motsvarighet till Washington Post här i östra Småland. Men ringa in "toppskicktet" gjorde dom.
Lite fakta kring Tim o Tej, som PG efterlyste.
Medlemmar: Elina Thorsell, 18, flöjt, sång. Cecilia Kallin, 18, gitarr, sång, Johanna Pettersson, 18, fiol, sång. Bodil Bergström, 18, dragspel, sång. Går i musikgymnasiet Music and production i Skara.
Musikaliska förebilder: Beyoncé (Bodil), Faith Hill (Elina), Alicia Keys (Cecilia), Taylor Swift (Johanna)
Bästa schlagerlåten: Tusen och en natt med Charlotte Perrelli.
Planer: Debutalbumet Längtan släpps den 28 april.
Då ska det bli spännande att få ta del av kvällstidningarna.
Tidigare i tråden var det många som ogillade "regbågs-stuket" på schlager SM. Jag kan berätta att "dom" har en "alternativt schlager SM". I folkmun kallad "SM i vulgär-show". |
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
|
|
Audiovector
Member
1991 Posts |
Posted - 2012/02/12 : 13:04:46
|
Angående DD 5.1 så har jag två veckor i rad nu konstaterat att man inte använt centerkanalen i Melodifestivalen... eller är det bara hos mig det inte funkar??? Alla andra kanaler har ljud i centerkanalen... Kör med Viasat HD. |
Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.
Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp |
Edited by - Audiovector on 2012/02/12 13:05:18 |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/02/12 : 13:37:50
|
Kör oxå Viasat HD, nån superlaggig Samsungbox, tänkte faktiskt inte på centern, hade så högt att det lät överallt ändå men ska lyssna lite noggrannare nästa vecka. Tycker nog att det var bättre ljud från Växjö än Scandinavium ändå, undrar varför det är sån skillnad? |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/15 : 20:33:41
|
Hur kommer det sig att så många uttrycker negativa åsikter om vårt "schlager-SM"?
Är dessa tittarsiffror bara "fejk"?
DE FEM MEST SEDDA DELTÄVLINGARNA GENOM TIDERNA Melodifestivalen 2012 har redan intagit två av platserna på topp fem-listan för deltävlingarna genom tiderna. I två av de andra tre programmen har Carola tävlat.
1. Melodifestivalen 2006, deltävling 4 (Göteborg): 3 644 000 tittare
2. Melodifestivalen 2008, deltävling 4 (Karlskrona): 3 410 000 tittare
3. Melodifestivalen 2012, deltävling 1 (Växjö): 3 370 000 tittare
4. Melodifestivalen 2012, deltävling 2 (Göteborg): 3 341 000 tittare
5. Melodifestivalen 2008, deltävling 2 (Västerås): 3 341 000 tittare
Vi längtar nog alla till lördagen delfinal eller hur!
|
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
Posted - 2012/02/15 : 21:09:05
|
quote: Hur kommer det sig att så många uttrycker negativa åsikter om vårt "schlager-SM"?
Jag kan ju bara svara för mig själv. Jag tror helt enkelt att jag ställer helt andra krav på underhållning än det som Mf erbjuder, fjolligt tjo och tjim är inget för mig. Inte heller gillar jag dans, glitter och glamour, eller den fåniga "folkligheten"... Om Mf inte fick så stort utrymme i media så kanske jag inte skulle bry mig, men det är nästan omöjligt att värja seg mot eländet
|
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/02/16 : 19:17:45
|
quote: Hur kommer det sig att så många uttrycker negativa åsikter om vårt "schlager-SM"?
Få saker intresserar folk så mycket som osmakligheter, naturkatastrofer och mänskligt lidande, här får man allt .... |
|
|
miaber
Member
1345 Posts |
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/02/17 : 06:40:07
|
Imorgon smäller det! |
|
|
iMac
Member
479 Posts |
Posted - 2012/02/17 : 09:58:39
|
quote: Angående DD 5.1 så har jag två veckor i rad nu konstaterat att man inte använt centerkanalen i Melodifestivalen... eller är det bara hos mig det inte funkar??? Alla andra kanaler har ljud i centerkanalen... Kör med Viasat HD.
Var tvungen att kolla upp detta på min Boxer o det är inget ljud i center, så mao det är DD 4.1.. Kan inte påstå att det saknas något i mitten så det funkar bra! Kom på nu förresten att jag inte kollade basen, kanske inte finns någon subbassignal heller.. |
"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000 |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/17 : 11:29:23
|
Japp! "I morgon smälled det" som sopwith mycket riktigt konstaterade.
Bästa bild, bästa ljud är det som gäller.
Start fältet:
Deltävling 3 i Leksand: 1. Youngblood "Youngblood" 2. Maria BenHajji "I mina drömmar" 3. Mattias Andréasson "Förlåt mig" 4. Love Generation "Just A Little Bit" 5. Carolina Wallin Pérez "Sanningen" 6. Andreas Johnson "Lovelight" 7. Molly Sandén "Why Am I Crying" 8. Björn Ranelid feat. Sara Li "Mirakel"
Skvallret säger att tjejerna i "Love Generation" har meldifestivalens mest "kroppsnära" scenkläder någonsin. Det rycktas att dom avslöjar mer än dom döljer. Annars ska det, också enligt ryckerna, vara den sämsta delfinalen någonsin, varning för "botten-napp".
Vi laddar med kalvstek till middag med lite vin och stekta äpplen med vaniljsås till effter-rätt. Popcorn och fruktsoda i TV-soffan.
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2012/02/17 : 18:12:12
|
quote: Skvallret säger att tjejerna i "Love Generation" har meldifestivalens mest "kroppsnära" scenkläder någonsin. Det rycktas att dom avslöjar mer än dom döljer.
Jag läste någonstans att Björn Ranelid ska uppträda i liknande utstyrsel.....
Jag bara skojar |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/17 : 19:49:20
|
I "showbiss" är det inget konstigt.
Får Lindarv uppträda som tjej.....så får väll Björn Ranelid uppträda i "skridsko-sprinter-dräckt". |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/18 : 09:39:27
|
Östrans special kommentator/reporter, "Liselott", har rankat "4 i topp":
1. Molly Sandén "Why Am I Crying" 2. Björn Ranelid feat. Sara Li "Mirakel" 3. Andreas Johnson "Lovelight" 4. Youngblood "Youngblood"
Ja vi får se hur det utvecklar sig i kväll.
Men som sagt "botten-napps-varning" är utfärdad.
Detta med tittar siffror.....vad jag var ut efter var ett helt forum knappast kan rata ett musikprogram av denna sort om nästa 40% av befolkningen sitter framför TV:n. Om ca: 40% av forumisterana också titta så är vi representativa del av befolkning. Eller kan det vara så att HiFi intresset är en "avvikande del" av befolkningen? |
|
|
miaber
Member
1345 Posts |
|
Amatören
100.000-klubben
1788 Posts |
Posted - 2012/02/19 : 01:06:52
|
Well, till och med ljud och bild ska vi bara inte tala om ikväll, vad händer? Mycket bättre första gången. Och bidragen, tsk, tsk, bara Ranelid som höll masken i kväll, mycket sämre kan det väl inte bli! Vad har hänt med vår stolta festival? Det är väl ett faktum att Sverige tillhör värdseliten inom text, sång och dans, så var i helvete fanns ni utövare när spektaklet drog igång ikväll? Ranelid...det bästa Sverige har att erbjuda, va? Trodde det var Thore Skogman som toppade... |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/02/19 : 09:11:19
|
Ju klängre tävlingen fortskrider, destu mer förstår jag varför gamla tiders jurysystem tagits bort - ingen skulle vinna.
Jag blir så förvånad att nyskapandet och den musikaliska utvecklingen saknas i den här dokusåpan. När man vevade igenom gamla skitlåtar lät de likadant som årets. Till och med Loreen sjöng samma låt och vevade med armarna på samma sätt med luggen i ögonen.
Scenkläderna, ja ... SUCK!!!! Molly hade dragit upp skinnbyxorna i armhålorna, troligen för att putmagen och hängr*ven inte skulle märkas så mycket. Och Love Generation hade på sig kattdräkter där tyget inte räckt till hela dräkterna. Avslöjade de så mycket?? Ja, att den designern borde söka sig till ett äldreboende och byta Caremablöjor varannat dygn. Fult och illa "executed" som Heidi Klum skulle sagt.
Kvällens höjdpunkt var (slutet på) filmen Virgin Suicides. |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/19 : 19:25:15
|
quote: Det var verkligen ingen höjdare i kväll.
Nä det var det inte. Men en "Braslapp" om "botten-napp" fanns med i alla fall.
Inget skandal-skvaller i tidningarna heller!
Det brukar alltid vara "någon" som tagit "någon annan", där man inte får ta "någon annan".
Ja då återstår bara att invänta nästa lördag, sista del- tävlingen.....i Malmö.
|
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/24 : 09:08:21
|
Alla pratar om "namnet"!? Och det ska vi få veta senare idag.
Men tävlingen i Malmö är ju inte förs i morgon!? Och då fört får vi veta "namnen"............... .....på dom som går vidare.
Jag tror "media" har fått "schlager-frossa", eller hur?
|
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/24 : 12:09:00
|
Ja då förstår jag, "Estelle Silvia Ewa Mary", ett bidrag utom tävlan.
Självklart har svenska folket väntat och längtat efter en ny "tron-arvinge".
Men skulle "hon" (vad hon nu kommer att kallas) även bli schlager-drottning vore hon synnerligen unik. "Målar prinsen", varför inte "schlagerdrottningen".
|
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/24 : 19:58:50
|
Till allvaret! Morgondagens "körschema".
1. Charlotte Perrelli - "The Girl" 2. OPA! - "Allting blir bra igen" 3. Dynazty - "Land of Broken Dreams" 4. Lotta Engberg och Christer Sjögren - "Don't Let Me Down" 5. Hanna Lindblad - "Goosebumps" 6. Axel Algmark - "Kyss mig" 7. Lisa Miskovsky - "Why Start A Fire" 8. Danny Saucedo - "Amazing"
Det är dom "tunga elefanternas" afton. Perrelli och Lotta Engberg har ju seglat förr, om man säger så. Kompletterat med Christer Sjögren, så blir det nog en till- ställning för den "mogna" publiken. Dansbands vännerna lär nog rösta på Lotta och Christer.
Ska kolla i morgon vad Östrans special kommentator/reporter, "Liselott" har att säga. Hon brukar pricka in fyra i topp.
Själv hoppas jag på "Lotta och Christer", dom är "klämmiga". |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/02/25 : 08:21:07
|
Laddat o klart!
"Liselotts" fyra i topp: Danny Saucedo - "Amazing" Dynazty - "Land of Broken Dreams" Lotta Engberg och Christer Sjögren - "Don't Let Me Down" Charlotte Perrelli - "The Girl"
"Liselotts" kort kommentar:
Danny Saucedo; läckert, han har bestämt sig för att vinna.
Dynazty; gäsp.....det här har vi hört mååååånga gåååånger för. Men det verkar funka i tävlingen.
Lotta Engberg och Christer Sjögren; Turturduvorna håller varandra i handen och sjunger tävlingens enda riktiga schlager. Snälla....ta telefonen från mormor kväll.
Charlotte Perrelli; Snyggt?. Ja. Fartfyllt? Ja. Rekorddyrt? Ja. Men är vi inte lite trötta på Perrelli?
Vi får se hur det utvecklar sig i kväll.
Vi laddar med lam-kotletter, potatisgratäng till middag. Och blir det en skvätt "rött" över tar vi fram osten och lite frukt till TV soffan.
|
|
|
Topic |
|