HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Irriterande Multiple Artists i JRiver
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2012/01/10 :  14:06:16  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag irriterar mig på att album med olika artister på spåren blir sorterade under "Multiple Artists" i JRiver. Det finns säkert en inställning, men jag kan inte hitta den. Tacksam för hjälp.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2012/01/10 :  14:29:49  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Eller så kommer de upp som olika album. Antagligen beroende på taggningen. Ändrar jag artistnamnet i tag så blir det ibland så att JRiver inte längre hittar spåret och vill inte spela upp.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2675 Posts

Posted - 2012/01/10 :  17:20:56  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Eller så skriver du in artisten i sökfältet.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2012/01/11 :  12:38:17  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag är ju gammalmodig och vill spela album från första till sista spår :-).

Dessutom måste man kolla på "Multiple Artists", "Various Artits" och "Various" för att hitta albumet.

Kan man inte tagga album separat från dess låtar? Eller är det alltid låtarna som bestämmer taggningen på albumet?

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/01/11 :  14:10:29  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Om ni nu vill spela album, varför sorterar ni på artist?
Jag tror att detta helt enkelt beror på vad du satt som "Album Artist" i ID3-taggen.

Personligen lägger jag "Various Artists" till detta fält så alla mina blandade album hamnar under denna artist om jag sorterar på Artist.

MVH /Micke

EDIT:
Om man markerar ett helt album med t.ex. CTRL+A och sedan trycker ALT+ENTER så dyker Tag rutan upp till vänster. Det finns en "Tools" meny där som man kan ställa till "Show All Tags" och sedan editera det som krävs.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2012/01/11 14:52:20
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2675 Posts

Posted - 2012/01/11 :  17:46:32  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
Personligen lägger jag "Various Artists" till detta fält så alla mina blandade album hamnar under denna artist om jag sorterar på Artist

Smart!

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2012/01/13 :  18:27:50  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
quote:
Det finns säkert en inställning, men jag kan inte hitta den.

quote:
Det finns en "Tools" meny där som man kan ställa till "Show All Tags" och sedan editera det som krävs.

Tack! "Tools" dropdown ligger under högerknappen.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000