HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hfls 1 som MLTL?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2012/01/05 :  13:21:48  Show Profile Send knutte a Private Message  Reply
Sitter och försöker mej förstå hornresp. går väl si så där, trots alla fina guider och förklaringar som finns här på forumet.

Vad jag eventuellt tänkte försöka mej på är att bygga ett par 2-vägare, med samma element som i HFLS. Men av MLTL principen, för att kanske locka lite kraftigare och spelgladare ljud ur dom. Att filtret måste göras om har jag tagit med i beräkningen.

Hur som helst så begriper jag inte hur man får frekvenskurvan för både element och port att fungera. Programmet säger "division by zero" och stänger ner när jag försöker få fanskapet att beräkna.

Hur löser man detta?

Några tankar kring mina idéer annars. Visar sej elementet olämpligt så blåser jag av detta, annars vore ett försök ganska skoj. Astos tangband MLTL var ju grymt skoj för att vara ett 4" element.

Har någon sett en bordshare?

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/01/05 :  14:26:11  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Klistrad

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=82495&whichpage=1

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2012/01/05 :  14:33:52  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Hornresptråden på DiyAudio. Bara ansöka om medlemsskap och fråga om felet du får.

Har du senast versionen av Hornresp?

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/01/06 :  11:28:19  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Det här är ett roligt experiment tycker jag. Har för mig att jag har gjort ett par simmar på detta tidigare. Ska se om jag kan hitta dem.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2012/01/08 :  11:38:05  Show Profile Send knutte a Private Message  Reply
Tack för svaren.
Jag laddade ner det senaste versionen av hornresp, och då funkade det helt plötsligt. Däremot får jag inte alls till simmarna, men det är väl bara att försöka vidare;)

Jag återkommer och visar upp någon simm om jag tycker något ser lovande ut, så får ni säga vad ni tror/tycker.

mvh/johan

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000