Author |
Topic |
|
McGyver
Member
1737 Posts |
Posted - 2011/11/25 : 09:27:14
|
Tänkte att det börjar nog bli dags att handla en projektor.
Den kommer mest att användas till spel (XBOX, WII), men vi vill även kunna se en film då och då.
Inte intresserad av att lägga några jättesummor och kan tänka mig att handla en begagnad som har ett år eller två på nacken.
Vad behöver jag och finns det modeller jag skall passa mig för?
Roger |
The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action. - A. Kindsvater |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Lovan
Member
3166 Posts |
Posted - 2011/11/25 : 12:10:57
|
Vad är inte några jättesummor? Pratar vi 3-4k eller 20k? Optoma var populära förut så dom kan säkert hittas billigt begagnade. Räkna med att behöva byta lampa tidigt om du köper en begagnad. Lampor kan köpas löst från utlandet till rätt låga priser men då är dom inte monterade i husen och kvaliteten vet man inget om. Vad har du för krav? Tyst? Färgkorrekt? Storlek på duk? Mörklagt rum? Vilken duk ska den matchas med? |
|
|
McGyver
Member
1737 Posts |
Posted - 2011/11/25 : 13:10:25
|
Oj med frågor!
Kan jag hitta en bagagnad projektor (gärna med duk) för runt 5k så är jag väldigt nöjd! (antar att man landar på riktpris * Pi när man är klar)
Nuläget är en 50" plasma, så jag vill ju gärna upp ordentligt i storlek - säg sikte på ~100"!
Har ganska högt i tak, så estetiken struntar jag i, men den får ju gärna vara så tyst som det går.
Roger |
The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action. - A. Kindsvater |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2011/11/28 : 14:13:48
|
Vill du komma billigt undan så har jag en projektor jag har funderat på att sälja. Har hamnat i läget att jag behöver byta lampa men eftersom jag ser väldigt mycket film så funderar jag på att uppgradera
Hör av dig för mer info om det skulle kunna vara av intresse. |
/Jonas
|
|
|
sladdbarn
Member
2846 Posts |
Posted - 2011/11/28 : 15:04:23
|
Utbyteslampa till min kostar bara runt 700:- på ebay. |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2011/11/29 : 09:58:03
|
Mycket bra tråd då även jag letar beg. projektor alt. lampa.
Kör på!
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2011/11/29 : 10:23:43
|
Instämmer.
Börjar bli lite sugen på att skaffa proj igen |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
McGyver
Member
1737 Posts |
Posted - 2011/11/29 : 11:15:54
|
Det blev en Mitsubishi HC1100 med 90" duk.
Extrasonen skjuter mig, trots större bild, fortfarande i ryggen när det spelas Battlefield - fattar nada! Större duk?
Har idag beställt en extralampa via Ebay, 150$ för lampa i "hus" och expressfrakt.
/R |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2011/11/29 : 11:49:55
|
quote: Extrasonen skjuter mig, trots större bild, fortfarande i ryggen när det spelas Battlefield - fattar nada! Större duk?
Kanske för låg veckopeng eller så lagar du för taskig mat, nåt ... |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2011/12/05 : 16:26:52
|
quote: Extrasonen skjuter mig, trots större bild, fortfarande i ryggen när det spelas Battlefield - fattar nada! Större duk?
Köp ett par gamla glasögon modell flaskbotten på loppis, tvinga honom att använda dessa vid spel
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2011/12/06 : 17:38:34
|
"Kanske för låg veckopeng eller så lagar du för taskig mat, nåt ..."
Ett bättre alternativ är ju att helt plocka bort allt vad pengar och andra nöjen heter vid de tillfällen då detta händer.Kan ju alltid börja med hot om det.MvhKristofer
|
|
|
McGyver
Member
1737 Posts |
Posted - 2011/12/06 : 18:19:25
|
Det räckte med: -XBOXen och projektorn är mina, think about it!
/R |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2011/12/07 : 13:14:13
|
Ja där ser man.MvhKristofer |
|
|
|
Topic |