Author |
Topic |
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2011/11/12 : 23:34:14
|
Det vattnas i munnen när jag ser bilden av brödet. Riktigt smarrigt! Har vi ingen bild att visa på våra Volvo bilar modell 740GL som vi kom åkandes med? Vi spelade nu inte bara CD-skivor utan också vinylskivor. Jag själv bidrog med "Gejoma Saleya" med "Jojje" Wadenius en 180gr. pressning samt en Supersax - Chasin The Bird. |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2011/11/14 : 16:36:25
|
Är tillbaka efter några dagars frånvaro p g a att jag varit i stugan och burit in möbler i ett ännu ej färdigställt hus
Roligt att få se sina prylar på bild, tack Petter Tackar också för en trevlig samvaro i AÖ-anda och för era kommentarer
Nu tror jag att ljudet inte föll alla i smaken när de fick höra skillnaden på rör vs. transistorförstegen, men smaken är som baken - delad Själv så tycker jag att det är attans så roligt att kunna alternera beroende på mjukvara och källa Ibland så är det också humöret och/eller sinnesstämningen som styr vilket försteg jag lyssnar till.
Hoppas att fler AÖ-medlemmar kör hårt nu med att bjuda in till fler hifi-fika för att dela med sig av sina erfarenheter m m för jag tycker det är trevligt och berikande, nya artister och inspelningar får man på köpet liksom
/byZan
|
|
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2011/11/17 : 22:32:36
|
Varsågod och tack själv för gästfriheten
Det fanns ju en skivspelare också
...som gärna användes
|
Edited by - PetterPersson on 2011/11/18 06:08:17 |
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 11:26:40
|
Sikket j-a monster till vinylsvarv. hög dreggelfaktor.
är det en Clearaudio master reference? |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 13:36:37
|
Oj, en megatangentiellt arm |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 18:29:13
|
En sådan här anläggning skulle jag vilja höra på i verkligheten....
Ojojoj.... |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 19:12:25
|
Ja jag var ju där så jag kan bekräfta att det lät väldigt bra. Jag skulle vilja säga att den där tonarmen intresserar mig ganska så mycket. |
|
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 19:29:50
|
Jag är avis,rörförsteg kontra transistorsteg,vinyl kontra CD, om jag får möjlighet att hälsa på ngn gång så ringer jag på med armbågen.
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
Edited by - jari on 2011/11/18 19:31:05 |
|
|
matta
Member
627 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 19:59:38
|
Vilken skivspelare! Vad är det för arm? Påminner om min betydligt enklare Cantus arm ;) |
Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23) |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 20:00:12
|
I'm back again till forumet via laptoppen efter lite strul efter uppdatering, jag är ingen hacker och kommer nog aldrig att bli heller.
Åter till topic.
Tack för de fina bilderna, ett par bilder verkar dock ha manipulerats lite? Inte snygga alls skulle jag vilja påstå.
Roligt att ni uppskattar Petters bilder och mina grejer quote:
Med den riggen kan det väl inte bli annat än kalasbra? Det ser nästan ut som om grejerna är så bra att till och med detaljer som rummets egenskaper och högtalarplacering inte får någon betydelse.
Jo lite tweak är gjorda. quote: Kan tänka mig att en symbios uppstår mellan B & W och McIntosh!
Det lirar så bra ihop så att t o m jag gillar vad jag hör quote: Skulle snarare tro att det blir synergieffekter i så fall.
Jo så kallas det nog quote: Det där ser ju riktigt spännande ut, men lyssnade ni på nån musik? Som sagt Byzan, jag måste komma förbi nån dag när jag är i Stockholm! Å gcs, var det tillräckligt med fladder i brallorna?
Du är så välkommen så gcs vill nog ha mer fladder i brallorna än vad jag kunde åstadkomma quote: Bra musik, härlig usikt, trevligt sällskap, bekväm sittställning och lite att tugga på. Det ser väldigt trivsamt ut!
I goda vänners lag blir det alltid trivsamt quote: Fint som snus
Ja inget Göteborgs Rapid här inte quote: Oj vilken anläggning och Mcintosh är så läckra
Måste nog hålla med quote: Det vattnas i munnen när jag ser bilden av brödet. Riktigt smarrigt!
Ska hälsa till bagaren quote: Det fanns ju en skivspelare också
Grammofonen är oftast påslagen vid finlyssning och när humöret är det rätta. quote: byZan ser hyfsat nöjd ut.
Försöker nog snarare se avslappnat fokuserad ut quote: Sikket j-a monster till vinylsvarv. hög dreggelfaktor. är det en Clearaudio master reference?
Jag tror allt väger in på ca 125kg och det är ett monster när man ska flytta den Japp det är en Clearaudio Master Reference. quote: Oj, en megatangentiellt arm
Clearaudio TT-II arm och Goldfinger v2 PU. quote: En sådan här anläggning skulle jag vilja höra på i verkligheten.... Ojojoj....
Du är välkommen, så sätt dig på gåsaryggen och kom hit quote: Ja jag var ju där så jag kan bekräfta att det lät väldigt bra. Jag skulle vilja säga att den där tonarmen intresserar mig ganska så mycket.
Roligt att du gillade vad du hörde, armen är intressant ur många aspekter quote: Jag är avis,rörförsteg kontra transistorsteg,vinyl kontra CD, om jag får möjlighet att hälsa på ngn gång så ringer jag på med armbågen.
Du är välkommen om du har de rätta grejerna med dig så att du måste ringa på med armbågarna
|
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
Edited by - byZan on 2011/11/18 20:00:53 |
|
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 20:09:45
|
quote: Tack för de fina bilderna, ett par bilder verkar dock ha manipulerats lite? Inte snygga alls skulle jag vilja påstå.
Varsågod, men hmmm, jag blir lite konfunderad över vad du menar med manipulationen... |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 20:20:37
|
quote: Varsågod, men hmmm, jag blir lite konfunderad över vad du menar med manipulationen...
Antingen var det så att du fick skit på linsen ibland eller så har du satt dit en linslus som inte gör sig på bild |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 20:35:56
|
quote: Du är välkommen, så sätt dig på gåsaryggen och kom hi
Nu har det just varit "Märten Gås", så flygfäet är uppäten
Får prova SAS kanske
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
matta
Member
627 Posts |
Posted - 2011/11/18 : 20:43:28
|
Ok, Clearaudio TT-II arm...
|
Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23) |
|
|
Göran J
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2011/11/21 : 09:18:53
|
byZan - Varför har du ställt grammofonen som du har den? Den står ju bakofram! Grattis till snygg anläggning som säkert låter bra. |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2011/11/21 : 09:54:56
|
quote: byZan - Varför har du ställt grammofonen som du har den? Den står ju bakofram! Grattis till snygg anläggning som säkert låter bra.
Tack Anledningen till att TT-II armen sitter där den sitter är den att jag tidigare hade två armar monterade. Att den sitter kvar så som den gör nu är att jag tycker att pu är mer skyddad och att jag helt enkelt blivit van |
|
|
Topic |
|