HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 WIMP istället av Spotify
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2011/10/16 :  18:09:27  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Tröttnade på Spotify, ordentilgt! Det går inte att spela på Squeezebox Duett från server om det inte är server med Intel eller AMR processor. Senaste automatiska uppgraderingen till 7.6.1 gjorde att third partys plugin från Triod försvann och då måste man skaffa antingen Squeezebox Radio eller Touch, sic! Bytte nu till Wimp. WIMP har lägre bithastighet, sämre ljudkvalité. Kan man på något sätt få Spotify att funka ihop med Duett?

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2011/10/16 :  22:55:04  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Jag har også varit betalande medlem på Spotify från början, sa upp mitt abonnemang när de gifte sig med Facebook. Använder nu Wimp.no og beat.no som ersättare. Wimp tycker jag fungerar bra, men saknar "related artist" funksjonen i Wimp,den är inte lika bra. Beat har jag int hunnit att utvärdera ännu, någon annan som har kommentarer?

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/10/17 :  18:16:39  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Prova annars
http://grooveshark.com/

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/10/17 :  18:43:32  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Jag kör Squeezebox Server Version: 7.6.1 - r33110 @ Wed Aug 17 18:52:34 PDT 2011, finns det en senare 7.6.1 än den?

Kör Triodes plugin för Spotify v.2.1.0 med en Touch och en Classic och det funkar som det ska. Kommer det att sluta att fungera om jag uppdaterar Squeezebox Server?

Har du sökvägen till Triodes plugin inlagd längst ner under "Ytterligare databaser"?
Ska vara: http://triodeplugins.googlecode.com/svn/trunk/testrepo.xml

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2011/10/17 :  19:25:18  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Har försökt nu men får inte upp den plugin, altså 2.1.0!? Det är riktigt tröttsamt det här.

Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2011/10/17 :  19:44:21  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Ha, nu kom den upp men den funkar bara på vissa NAS. Intel eller ARM men inte på min Synologi

Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/10/17 :  20:13:49  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Ja, versionen på Triodes plugin som jag kör är 2.1.0. Förmodar att du känner till tråden på Squeezebox forumet. Kollade just själv första inlägget och såg att den senaste är 2.1.4. Det är lite lurigt med de här uppdateringar när det är mindre ändringar och bara sista siffran i versionen ändras, då kommer de inte upp som en uppdatering automatiskt utan man måste avinstallera pluginen och sen installera den igen.

Jag var inte med på att du körde på en NAS, har förstått att pluginen inte funkar på alla sådana. Jag har en liten HTPC (ASRock 330 med Windows 7) i stereobänken som jag kör Squeezebox server på, använder den även för film från både skiva och hårddisk.

Efter att ha utvärderat lite har jag kommit fram till att jag föredrar Triodes plugin framför det inbyggda stödet för Spotify i min Touch. I den här tråden på Component.se har jag skrivit lite om hur jag kom fram till det.

Sen så håller jag med om att kopplingen till Facebook inte känns som något plus för mig, nästan så jag skulle vilja säga upp Spotify jag med. Försöker dock tänka så att med många nya användare kommer det in mer pengar och tjänsten kan bli ännu bättre, och att det kanske blir lite mer pengar till artisterna som klagat över lite pengar från Spotify.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2011/10/17 :  22:36:45  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
RuneStone: Jag har provat Grooveshark, men det är väldigt varierande teknisk kvalitet på låtmaterialet. Men de har bra urval.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000