HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Gamla Blackie är död, nu vill jag ha en rolig en..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/10/12 :  14:36:56  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Vår SAAB 900S -91 har efter snart två års kämpande med en läckande topplockspackning till slut drabbats av den bolmande vita ångan från baken-åkomman

Nybesiktigad och allt

Byta packningkänns sådär..$£$

Något roligt för max 20 nytvättade lakan känns

Den roliga bilen skall agera lite vikareie fram till sommarens inköp av en riktigt rolig bil (planerar & hoppas)

Citroen LNA
Niva
Folkabuss
Udda
4WD

Förslag??

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!

Edited by - mace on 2011/10/12 18:15:50

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2011/10/12 :  17:40:34  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Hej,

Ja, om ekonomin är god är möjligheterna i det närmaste obegränsade! Om det däremot är för dig som för många andra av oss, dvs att andra intressen prioriteras framför att räkna på värdeminskning och amorteringskostnader är utbudet mer begränsat. MEN - om du inte räds för att sköta service själv samt bryr dig mer om skicket på bilen än årtalet, då finns det mycket trevligt att hitta. Köpte en BMW 735 1991 för ngt år sedan, den har inte kostar mig många kronor sedan dess. Vill du ha något mer udda och personligt - Citroen cx. Kvalité och driftsäkerhet - en väl omhändertagen BMW. Driftsäker och billig service - Volvo 940.

Om du vill ha något roligare än så till en rimlig peng, misstänker jag även att chanstagningen ökar - exponentiellt!

-
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2011/10/12 :  17:59:53  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/10/12 :  18:16:20  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Jag har förtydligat mitt inlägg lite

M

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/12 :  18:20:19  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Vad sägs om en:

Och en massa stereoprylar för pengarna som blev över?

Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/10/12 :  18:57:25  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Beror på vad för något som är roligt?
Porsche 924/944, Jaguar, Dodge Dart, Alfa? =)
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/10/12 :  19:37:26  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Skämt åsido.

Helt omöjligt att ge något råd när vi inte har en aning om vilka behov du har eller vad du uppskattar.

Kanske en:

eller:

eller:

eller:

Själv spanar jag lite efter en:

För att jag tror den passar våra behov rätt bra, men den är väl inte så jättekul direkt.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/10/12 :  20:01:28  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
Beror på vad för något som är roligt?
Porsche 924/944, Jaguar, Dodge Dart, Alfa? =)

Ja

Alla förslag är bra förslag eftersom jag inte vet vad jag är sugen på.

En av de roligaste bilar vi ägt var en Citroën LNA. Innan vi köpte den visste jag inte ens att den existerade

M

Mr 500!
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2011/10/12 :  20:10:38  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Kanske en Lancia Abarth 112 då? Lika liten som Citroen lna, men större motorer = roligare..

-
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2011/10/12 :  20:46:55  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
i praktiken är det både lätt och roligt att byta cylinderpackningen, har man en gång haft SAAB så är det svårt att finna något annat
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2011/10/12 :  21:48:41  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Vår SAAB 900S -91 har efter snart två års kämpande med en läckande topplockspackning till slut drabbats av den bolmande vita ångan från baken-åkomman

undrar vart du får allt ifrån

Med tanke på hur liten Citroen LNA är skulle det vara kul att se dig "klä" dig på den för du är ju trots allt ingen liten grabb.

Att peka på en speciell bil är svårt tycker jag även om jag gillar bilar i synnerhet att skruva på dem har jag ingen favorit är nog mer att jag börjar gilla en modell sedan fastnar man. En av de mer roliga bilar jag har kört på senare tid var en Skoda Fabia RS 07 tror jag att det var, den motorn hade jag gärna velat ha i min VW Polo .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/10/12 :  23:29:04  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
i praktiken är det både lätt och roligt att byta cylinderpackningen, har man en gång haft SAAB så är det svårt att finna något annat

Jo men packningen + bultar kostar

SAAB sjukan ääär svår

M

Mr 500!
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2011/10/13 :  20:22:31  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Varför inte en Saab 9000 CS eller tom 9-5? Väldigt bekväma fordon och hyggligt trafiksäkra även med dagens mått. Turbo gillar vi också

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2011/10/14 :  07:23:34  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
En rolig bil för 20k låter osannolikt. Den här kanske http://www.blocket.se/alvsborg/Saab_900T_Steg_3_270HK_36596854.htm?ca=20&w=3

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/10/14 :  08:19:28  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Jovisst kan man hitta roliga bilar. Beg är dock alltid en chansning o kan mycket väl komma att kosta betydligt mer..

Pruta! Nu är det bara exempel på bilmodeller snarare än bra objekt!

http://www.blocket.se/malmo/Honda_Prelude_2_0_36300883.htm?ca=20&w=3

http://www.blocket.se/gavleborg/Unik_Toyota_Celica_GT4__4x4_turbo__35967268.htm?ca=20&w=3

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000