HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Nytt riia
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rambler
Member

93 Posts

Posted - 2011/10/01 :  20:22:07  Show Profile Send rambler a Private Message  Reply
Hej!
Har nyligen införskaffat ett bladelius phonofix riia.
så nu gungar vinylen igen som aldrig förr.

Ps: Ni som har ägt ett såndat vad tyckte ni om det och står det sig fortfarande...... det har ju några år på nacken.

lars
Member

461 Posts

Posted - 2011/10/04 :  18:44:13  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Vad jag tycker om det? Man får mycket för pengarna speciellt om man köpt den beg för 4000. Om man vill ha lite mer förstärkning, silkeslent och kropp får man punga ut med många gånger mer pengar.
Om man är lite händig kan man fixa en större trafo själv vilket gör att den låter ännu bättre. Har dock inte provat det själv, utan fått informationen från en tillförlitlig källa.

Om den står sig fortfarande? JA.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/10/04 :  19:19:28  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag hade ett Phonofix under en period. Jag tyckte om det, men det föll mig inte på läppen såsom mitt Black Cube.
Tyckte nog att Phonofixen inte riktigt hade styrsel på sammanhangen, men det spelade med mer hjärta än hjärna om man så säger.
Mvh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2011/10/05 :  07:33:43  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Har även jag haft ett Phonofix. Bytte det nyligen mot en NovaPhonomena från Musical Surroundings. Inte så mkt dyrare ($1000/7500DKK) än vad Phonofix kostade nytt
Det blev en otrolig skillnad, mkt större ljudbild och bättre 3D. Musiken kändes mer äkta o spelglad.
Inställningsmöjligheterna var även de ännu bättre, och man slapp öppna locket för att göra det :)
Men för de ca 3k SEK som ett beg Phonofix kostar så är det inget dåligt RIAA direkt...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000