Author |
Topic  |
|
pix
200.000-klubben

4191 Posts |
Posted - 2011/09/22 : 20:30:54
|
Hupp Tjejen fyller 40 i slutet på oktober och jag tänkte överraska med några dagars utlands-resa. Vi får med oss vår 11-åriga dotter. Jag skulle vilja se Barcelona, men finns några andra tips att få? Mvh /Lars |
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2011/09/22 : 21:16:50
|
Barca är otroligt intressant, men känns tajt att hinna på några få dagar. Ge stan minst en vecka!
Jag gillar Prag och det är en stad jag skulle kunna åka bara ett par dgar till. Man kommer snabbt in i rytmen där och trivs och slappnar av. Är vädret fint är det otroligt vackert med höstfärger i parker och runt Donau
Lite liknande känner jag för Budapest, också en trevlig stad.
Jag är nog mest lockad till Prag för kortare vistelser! mvh Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
Jamo
Member

724 Posts |
Posted - 2011/09/22 : 21:55:07
|
Jag har bekanta som firade födelsedagar i Berlin, de var mycket nöjda. Edit: De beställde förresten flyg och hotell via Super Saver Travel |
Hälsningar Jamo |
Edited by - Jamo on 2011/09/22 21:58:21 |
 |
|
e-robban
Member

331 Posts |
Posted - 2011/09/22 : 22:52:18
|
Hej igen Pix! När ni ändå är inne på Berlin (som är en mycket trevlig stad för övrigt, går tex inte att hitta dålig mat). Jag har ett galet tips men som kanske kan vara intressant eftersom dottern är med samt för att det är lite...ja döm själv ;) http://www.tropical-islands.de/en
Har inte besökt det själv men jag skulle inte skriva under med blod på att det inte kan hända. BTW Jag letar också efter en liknande resa. |
"Just sit back and enjoy the magic of rock!" |
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 01:01:03
|
Rom och Wien är trevliga städer att tillbringa en weekend i. Gillar din fru design/mode så är väl Milano ett givet alternativ |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 06:55:23
|
I Somras var jag tre dagar i Rom. Det går inte att undvika att imponeras av historien, maten, italienarna, ....
Jag fixade boende genom lägenhetsuthyrning så vi kunde lägga mer pengar på maten. Maten är fantastisk!
Rom är helt grymt! |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 08:17:49
|
Rom är en riktigt häftig stad! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
byZan
200.000-klubben

4435 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 08:34:16
|
Jag tror de flesta stora städer har något att erbjuda, allt beroende på intresse förstås. Själv har jag åkt runt i Europa med både bil några gånger och med motorcykel en gång. Alla städer, stora som små har sitt.
Några kommentarer från mig.
Rom    - många dagar behövs om man vill uppleva staden och få historien med sig hem. Milano  - trevlig och dyr, men bara några dagar inte mer. Berlin    - är mycket trevlig men också ganska stor till ytan, mycket historia även där. Barcelona   - har jag bara passerat som hastigast (där av betyg 3) men dit ska jag igen. Paris    - underbar stad när det gäller det mesta. Stockholm     - Borta bra men hemma bäst
Sedan finns det ju grymma resmål längre bort, men då räcker inte en weekend tycker jag. |
 |
|
pix
200.000-klubben

4191 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 18:33:13
|
Tackar tackar Mycket bra tips  Mvh /Lars |
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
 |
|
jari
RödaTråden vinnare

4490 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 18:46:03
|
Det bästa tips jag kan ge dig är, åk till någon av de namngivna städerna,London inte att förglömma, men ni måste ha en ciceron.
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2011/09/23 : 20:03:19
|
P.S. Här bodde vi: http://www.myrome.info/boschetto_eng.htm Inte det lyxigaste jag bott, men rent och snyggt och mitt i centrum med gångavstånd till allt. Det var ju ingen nackdel att det på andra sidan gatan låg en kaffe-bar som hade en italiensk barista champion bakom spakarna.   |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
|
Topic  |
|