Author |
Topic |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2011/09/19 : 22:13:38
|
Hej, har en tråd här nedan om hur jag får iväg saker till Abrahamesen i Norge, tullågren ventilerat där, men, vilket bolag fraktar dit?
Postens paket maxar på 20 kg, mitt slutsteg väger precis över 20 kg utan förpackning så det spricker.
Bussgods verkar bara köra i Sverige.
DHL tar bara 20 kg de med. Grrr.
Så, vilken firma kan transportera något på 25 kg till Norge? Pris är inte jätteviktigt, så länge det inte drar iväg något helt galet, typ åka taxi dit och lämna själv. Bor i Stockholm. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
Edited by - Claes_Ireland on 2011/09/19 22:14:43 |
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2011/09/20 : 06:34:36
|
Har Du kollat med Schenker? |
|
|
Njord
Member
298 Posts |
Posted - 2011/09/20 : 17:41:14
|
Du kan kolla på Fraktjakt:
http://www.fraktjakt.se/
Det är en webbsida för prisjämförelse vad gäller frakter över hela världen. |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2011/09/20 : 18:25:24
|
schenker har max 20 för privat, 30 för företag, men jag är inget företag.
Ska kolla fraktjakt, tack för tipset. |
|
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2011/09/20 : 18:32:42
|
Inga vanliga bolag får jag träff på, bara "flyttbolag" så att säga, det var ju fanken att det ska vara så jäkla omöjligt att skicka saker som privatperson.
Får kolla med hifiklubben där jag en gång köpte min EC grejer. Min kontakt är säljchef där nu. |
|
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2011/09/20 : 19:41:12
|
Du skall åka direkt till Schenker, inte ringa eller kolla på deras hemsida. När jag skulle skicka ett par högtalare gick inte det när jag ringde till Schenker, men jag tog med dem och åkte till dem och det var inga som helst problem. Dock går det inte att betala kontant, endast kort gäller. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2011/09/20 : 19:47:27
|
Ok, trasslet är att jag inte kör bil, bara mc, så att åka dit på vinst och förlust är svårt. Kan åka dit och fixa dealen, sen fixa kompis med bil som kör mig dit. :) |
|
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2011/12/12 : 21:10:40
|
Gjorde så att jag tog kontakt med Audioconcept, de fixade transporten med glatt sinne. Nu har jag fått hem grejerna. För och slutsteg är uppgraderat och fanken vad det lirar direkt ur lådan. Nu ska de få stå på ett par dagar i sträck och bli genomvarma och så. Men jag har redan fått gåshud tre gånger på kort tid, så det lirar sååååå bra. Glad som bara den. |
|
|
|
|
Topic |
|