HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Göteborg High End på Opalen 2011, allmän bildtråd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/19 :  22:58:59  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Ja det blir väl lagom att runda av här med lite "livebilder".

"plundin" grejar med micken.

Några guror

Det är nåt som inte stämmer.. men snart så

Ljuv musik uppstår!

Plundin ser nöjd ut

Tack o adjö från "Plind", er mullvad i HiFi-djungeln
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/09/20 :  08:10:53  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Tack själv för alla fina bilder Audionet och Plind!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2011/09/20 :  17:37:09  Show Profile Send Niclas a Private Message  Reply
...och tack till Transient-Lasse med team för att dom anordnat en trevlig mässa !
Go to Top of Page

Jerry Garcia
Member

67 Posts

Posted - 2011/09/20 :  21:05:12  Show Profile Send Jerry Garcia a Private Message  Reply
Tack för svaret Plind. Tycker det var snyggt med träramen runt, bra idé!
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/09/20 :  21:14:34  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Stort tack till Audionet, Pac och plind för fantastiska bilder och intressanta kommentarer!
Ångrar nu att jag inte tog en tur söder ut denna helg.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2011/09/24 :  16:13:19  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message  Reply
Riktigt imponerad av fina bilder och kul läsning! Själv är det inte så mycket hifi nu för tiden utan mer studiojobb å småbarn.
Beundrar verkligen alla som håller i intresset! :)
Trevlig helg boys

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2011/09/30 :  11:23:10  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply
Hej

Nej vi havde to 60.5 med, men på næste messe vil vi spille på 100,5.

Jeg når nok ikke at få spillet SR1 og XP30 ind til messen i Malmö, men hvis jeg gør bliver det sådan SR1 XP30 4 stk 100,5.

Mvh
vassagohifi.com

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2011/10/03 :  23:19:30  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Benz L2 såg lite konstig ut på närbilden sid 4, såg snemonterad ut
Jag antar att man luras av vinkeln som bilden är tagen från, eller ser jag rätt
Härliga bilder på denna mässa synd att man inte kan lyssna på bilderna

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/10/04 :  23:31:01  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Angående Abrahamsson/Forsman-kombon;

Plind skrev: "Här avhandlas distproblemet. Problem med ojämn nätspänning alternativt någon skada på högtalare eller förstärkare nämndes som möjliga orsaker."

och Audionet skrev: "I det här rummet fanns det för mig en helt ny bekantskap i form av högtalaren Forsman VSS4 från Norge. Förstärkaren som drev kom från svenska Abrhamsson Audio No. 3 MK 2, CD spelaren kom från AMR, kablage från danska Bertram samt bänken från svenska Rock Solid Audio. Med andra ord ett helt nordiskt system. Min första låt i rummet var stundtals en mycket trevlig erfarenhet, en fin transperans och god närvaro, men tyvärr var nog högtalarna en något för tuff last för förstärkaren i den här miljön. Det distade tyvärr stundtals och jag hade nog önskat att man kunde spela något starkare. Mycket synd, för jag tyckte mig ändå höra en del kvaliteter i systemet."

Nu har vi facit - Vi har nu sett på impedanskurvan på Forsman högtalarna ordentligt och utifrån dennaså förstår vi varför No. 3 knäade då de borde uppge 2,5 ohm som belastning, inte 4 Ohm. No. 3 fick kämpa, i bland hårt med sina max 2x28W i dessa ljudabsorberande rum. Det är därför det är viktigt att understryka att man lånar hem och testar... Det var många som kom på återbesök och njöt av härlig musik bägge dagarna vilket är extra roligt.

Det intressanta är att vi faktiskt låg på ca 88-90 db på rad två.
En av anledningarna till att man upplever volymen lägre hos en Klass-A, Single-End är att tredjegradens oharmoniska övertoner är undertryckta och andra gradens harmoniska dominerar. Hjärnan upplever därför inte samma obehag vilket är fallet vid Klass-B förstärkare. Detta medverkar bl.a. till att man vill bli sittande och lyssna länge.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Edited by - Audiovector on 2011/10/04 23:32:29
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/10/05 :  06:47:32  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Audiovector, kul at ni kom tillbaks med information om problemet. Jag misstänkte att högtalaren var en för komplicerad last.

Angående bilden på Benz L2 så är det vinkeln som gör att det ser ut som om den lutar. Pickupen är vriden ifrån objektiv och ligger inte i linje med fokusplanet.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000