HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Laga högtalarterminaler på en Musical Fidelity
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NirreFirre
Starting Member

37 Posts

Posted - 2011/09/09 :  21:16:39  Show Profile Send NirreFirre a Private Message  Reply
Hej, efter en väldigt ovarsam hantering av Posten har jag en fråga om att laga högtalarterminalerna på en X-A200R (bilder bifogade) förstärkaren:

Tror ni detta är möjligt till en rimlig kostnad och isf, löder man dit delarna eller byts hela "output plattan" ut med även de oskadade terminalerna? Är det nåt man kan göra själv (har lite lödkunskaper) utan risker?

Tacksam för åsikter i dessa lite skakiga ekonomitider :)
/Niclas

Coz I'm a Raindog too!

Edited by - NirreFirre on 2011/09/09 21:18:09

Imperial
Medlem i AÖ

2682 Posts

Posted - 2011/09/09 :  21:48:46  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Om du har vägarna förbi på Skeppsholmen imorgon kan jag byta kontakter å dig för en symbolisk summa.
Droppa mig ett pm.

Mvh...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2011/09/09 :  21:49:13  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
tveksamt om du kan löda dit terminalerna igen, du kommer att behöva en hel del värme och risken att plasten i kontakterna smälter är stor.
fundera på om MF har spare parts att skicka till dig för byte av hela kontakten, annars är ett alternativ att ta bort terminalen och kolla om man kunde få dit banan-honor istället.
Go to Top of Page

Bardis
Member

3347 Posts

Posted - 2011/09/09 :  22:07:03  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Säljer inte kjell O co en liknande terminal? Kallas Dubbel Polskruv. http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37890&path=

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

NirreFirre
Starting Member

37 Posts

Posted - 2011/09/09 :  23:00:56  Show Profile Send NirreFirre a Private Message  Reply
Sweet! Klockrena svar från alla, och Imperial, jag hör gärna av mig vid tillfälle (helg o nästa vecka fullbokade med jobb o familj) och ser om vi kan få till en träff. Puh, skönt att höra att det troligen är fixbart, trevlig helg allihopa.

Coz I'm a Raindog too!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000